Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Hva med at spillet plutselig tar en vri og man blir fanget i et lite, sort rom. man blir torturert, og man må spille i ca 48 timer før man har ssjangs til å slippe unna. undervais må du gjøre massse tull for å ikke bli drept.

 

HAHA, høres vanvittig kjedelig ut, men orker ikke å skrive hvordan jeg mener ordentlig Xp

Få inn et par sekvenser med massevis av creepy musikk og creepy stemning. Psykotisk-horror<3

 

Husk at zombiene ikke er utspekulerte terrorister, de er uintelligente og dumme, og vil heller drepe deg på rappen.

Et par gode venner av deg vil ha hjelp... Du blir enige om å hjelpe dem, og sier at du stikker innom snart... Et par timer etter, er du hos dem, men hva er det du ser? De har begge fått viruset, men det er nokså nylig... De er fortsatt litt menneskelige, osv osv, og så senere har det seg sånn at de er infisert nok til å gjøre fæle ting emd deg, men fortsatt menneskelige nok til å tenkte litt, ikke bare kaste seg over deg og spise deg hel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med at spillet plutselig tar en vri og man blir fanget i et lite, sort rom. man blir torturert, og man må spille i ca 48 timer før man har ssjangs til å slippe unna. undervais må du gjøre massse tull for å ikke bli drept.

 

HAHA, høres vanvittig kjedelig ut, men orker ikke å skrive hvordan jeg mener ordentlig Xp

Få inn et par sekvenser med massevis av creepy musikk og creepy stemning. Psykotisk-horror<3

 

Husk at zombiene ikke er utspekulerte terrorister, de er uintelligente og dumme, og vil heller drepe deg på rappen.

Et par gode venner av deg vil ha hjelp... Du blir enige om å hjelpe dem, og sier at du stikker innom snart... Et par timer etter, er du hos dem, men hva er det du ser? De har begge fått viruset, men det er nokså nylig... De er fortsatt litt menneskelige, osv osv, og så senere har det seg sånn at de er infisert nok til å gjøre fæle ting emd deg, men fortsatt menneskelige nok til å tenkte litt, ikke bare kaste seg over deg og spise deg hel...

 

Men hvorfor vil de trorturere deg i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Ao... God idé egentlig. Skal tenke over det.

 

Skal tenke over det? Bestemmer du? :roll: (Ikke vondt ment)

 

 

Mente at jeg skal tenke over om jeg skal prøve å lage den ;)

EDIT: Var jo liksom meningern denne skulle legge seg inn i den forrige posten min... Oh well.

Endret av pululf
Lenke til kommentar

har forslag til map layout.

kan være la oss si 3 byer og 2 bondelandet-områder. slik osm i assasins creed nesten, hvor du da kan ferdes over hele, men at det er små cut scenes som viser at du drar til neste sted, på den måten kan du ha f.eks oslo og flere byer uten å lage et gigantisk map.

og ang hytter o.l kan man ha de som noen slags form for safe house som er i gta serien.

men du må bestemme om det skal være veldig free roaming eller linær historie.

tror cluet er å lage historien først, for så å finne ut hvordan den utføres.

Lenke til kommentar
Tenkte på enda et våpen; Nødbluss :!: Det er noe som kan ligge i båter / jakthytter osv.

 

Edit: Også er fyrverkeri en ide.

Ah, ja. Sette fyr på zombier med nødbluss. Hvor kult er ikke det :love:

 

Synes løvblåseren bør være med, har ikke sett den i noen spill enda :dontgetit:

 

Genialt! Fyll løvblåseren med sprit, teip fast en lighter i enden og fyr lås! Fiks ferdig flammekaster!

Det er ingen dum idee dette. Også kan man jo ha det morro med en løvblåser ellers også.

Feks legge små stein inni og plage zombiene :hmm:

 

Noen ideer!

 

Noe som er veldig viktig er å ha åpne områder som oblivion, fallout 3 osv. Ikke sånne lukka områder som bare fører en vei, som crysis og på en måte far cry 2 (lukke pga masse fjellknauser og berg).

 

(I tillegg... Hvis dere bestemmer dere for å gå med elitesoldatene, kan de være roboter(som man evt. kan plukke deler fra for å bygge våpen, små kraftstasjoner osv...) eller mennesker med spesialdrakter som ikke kan lootes(våpnene sitter fast idrakta))

 

Viktige sprøsmål. Hvordan viruset spredde seg finner du svar på i første post. Men da har vi jo spørsmålet om hvorfor noen ble smittet, og andre ikke... Jeg har en idé:

 

Da det ble klart at Norge var blitt infisert (se første post), jobbet forskere febrilsk med en motgift. Etter noen uker klarte de å finne opp noe, og de sendte det ut til alle som ennå ikke var infisert. Denne motgiften ville kun hindre deg i å bli infisert, men ville ikke kunne kurere de som allerede var det. Hovedpersonen var en av de heldige som ikke ble infisert før motgiften ble oppfunnet. Han var ute i skogen og jaktet, og visste ikke en gang hva som skjedde før han kom tilbake til "sivilisasjonen".

Veldig god idè synes jeg... Det kan hende at de uinfiserte landene arbeidet i fellesskap om å finn en motgift, og i det Norges forsvarslinjer ikke holdt ut lenger, fant man en vaksine. Da gjalt det bare å få vaksinen ut til folket før for mange ble smittet. :thumbup:

 

 

 

Og for de som lurer på Husquarna Super Combat Survival Knife

CIMG4975.jpg

 

Minner veldig om den kniven i Hot Shots 2... :thumbup:

Så klart skal hele spilelt været åpent. Noen begrensninger skal det jo være. Man skal jo ikke fly rundt i hele norge ;)

Elitesoldater og roboter er helt utelukket.

Siden når fikk infiserte folk robotarmer og superinteligens?

 

England, Storbritania, Italia, Russland, USA. Alle landene har hadt sin infisering av morderiske zombier. De 2 nevnte titlene er forøvrig filmer, ikke spill, 28 weeks later er med Robert carlyle blant annet kjent fra I blanke messingen, Eragon og Hitler: Rise to evil.

 

Samt jeg mangler fremdeles noe som skiller dette spillkonsepet fra de allerede eksisterende zombie spillene man har i dag.

Agree, det må bli mer enn et slaktespill. Litt snøscooterjakter og spionasje og kle seg ut som en zoombie og gå undercover osv. :D

Det er en jævlig god ide. Dette må diskuteres videre :thumbup:

 

Jeg syns ideen om robotsoldater, mutasjoner, osv er litt i overkant... Men som sagt, n4w bestemmer, men kjenner jeg ham rett så vil han heller ikke like disse ideene. Husk at dette ikke er så forferdelig langt inn i fremtiden, og robotsoldater neppe finnes. Og hvis vi begynner med mutasjoner vil de infiserte begynne å ligne skummelt mye på monstrene fra Dead Space. Jeg syns vi brude holde oss til vanlige mennesker slik som i 28 weeks later/28 days later.

Ja, som sagt et soldater og roboter, out of the question.

Bortsett fra zombie soldater eventuelt. :wee:

Men siden det er litt frem i framtiden så må vi også begynne å tenke på å legge til "egenlagde" våpen.

Som feks. kniven som Campin presanterte.

 

At Norge har Barrett er helt korrekt, Molotov Cocktails skal vel være med? Det kan være sånn at du f.eks. finner en glassflaske på gata, og drar å leter etter bensin osv, slik at du kan lage en selv?

Ja det er ingen dum ide. For du skal jo ha muligheten for å lage egene våpen. :wee:

 

Det med biler osv.

Hvor lite tøft hadde det ikke vært om man kunne lage en egen?

F.eks finne deler som virker med hverandre osv. og sette dem sammen.

Når man har alle delene så har man en egen bil.

Det her kunne også vært et kult lan spill.

Der man f.eks kunne valgt å være mekaniker og andre ting.

Ja, jo.

Men hvis man da skulle fly rundt å holde på med det blir det litt likt konseptet som de hadde i Mercanaries 2.

 

Dop kunne jo også være et alternativ. Når man kjemper mot zombier tror jeg mandriter i om man bryter en lov eller to, bare man får litt ekstra energi.

Ja, hvorfor ikke?

Men husk at ved bruk av dop øker du adrenalinet voldsomt. Og siden Zombier tiltrekkes av svette, død lukt og adrenalin (siden de mildt sagt er rovdyr) så ville dette bli en fet og farligere faktor i spillet.

 

Flott idee. Som en annen bruker sa; hva med svartedauden. Folk ligger døde på gaten. Det er råttent og skittent.

Skal det være et rambo FPS spill, eller sniking? Ikke bare bruk zombier, men slike virus infiserte mennesker, som i i am Legend.

Ikke ha med så sykt mange våpen. Det ødelegger det realistiske.

:thumbup:

Mange våpen blir det ikke ;)

Men skal bli et utvalg av forskjellige rifler, hagler og evt. våpen fra en militærbase :)

 

Kan jo legge til noen småting, selvom vi jobber mer på sentrale faktorer i spillet for øyeblikket.

 

Atmosfære: Spill får mye bedre atmosfære hvis folk gjør ting for seg selv, uten at spilleren nødvendigvis er der. F.eks: "Zombiene er jo agressive, se for deg at du ser på dem med kikkert fra avstand. De går åndsfraværende rundt, og den ene kommer til å dilte borti en qannen. Det oppstår mere dilting, som igjen fører til slåing og til slutt fullstendig kamp (eller fred, om det skulle skje). Tenk p ådet. Det er slike ting som gjør de store spilllene store, at ikke alt er likt hele tiden, at helt hverdagslige ting skjer.

 

For å ta et annet eksempel, det trenger ikke være i dette spillet, men det er for å vise hvordan jeg tenker. Du går i en ate. du går inn i et hus, hvor et par folk prater og slikt. Helt uten vidre går en av dem og setter en plate i en platespiller, som fører til at musikk kommer, og folket begynner å danse.

 

Bare et kreativt innspill, blir neppe noe slikt med det første.

Det er ingen dum ide det heller nei.

For da blir spillet med et mer realistisk.

Si feks at du sloss mot 10 zombier, men de begynner og krangle om hvem som skal drepe deg. Så bryter det ut en slosskamp mellom disse.

Genialt. :)

 

Og om du ser mitt innlegg legger jeg vekt på plottet i spillet, dvs historien. Har ikke kommentert det spillmekaniske fordi jeg synes selve konseptet er gjort så ufattelig mange ganger i andre spill som Resident Evil, left 4 Dead, Dead rising og X antall Zombiemods til Doom 3 og Half-Life 1/2.

 

Så for min del er det mest historien som kanskje kunne fenget men det synes jeg ikke den gjør heller ettersom den i mine øyne er alt for lik en tidligere skrevet historie.

Ja, det er sant at konseptet snart er oppbrukt.

Men poenget her er og innføre et par nye moduser som ikke blir vist så ofte i andre spill

 

Hva med at spillet plutselig tar en vri og man blir fanget i et lite, sort rom. man blir torturert, og man må spille i ca 48 timer før man har ssjangs til å slippe unna. undervais må du gjøre massse tull for å ikke bli drept.

 

HAHA, høres vanvittig kjedelig ut, men orker ikke å skrive hvordan jeg mener ordentlig Xp

Få inn et par sekvenser med massevis av creepy musikk og creepy stemning. Psykotisk-horror<3

Litt "mindfuck" får vi vel prøve legge inn, skal diskutere dette med n4w i morgen.

 

EDIT: Jeg legger meg nå, må ha litt søvn

Bortsett fra at vi får vel ikke legge til en mindfuck hvor du står som ei jente og vanner blomster i gravbråtan og ber deg få en guttunge til å grine? :!:

 

Hva med PORTALER TIL HELVETEEEE!?!?

 

...nei? :hmm:

NEI! :D

Lenke til kommentar

Har oppdatert første siden som inkluderer:

- Profiler til main chars

- Noen våpen

- Liten endring i historia.

- Lagt ved snøscooter og ski som kjøretøy

 

@ Tittoffer

Hvis du kunne begynt på det hadde det vært flott. :)

 

 

Edit:

Legger ut mailen min på første siden i tillegg, hvis noen skulle ville sende en større fil eller diskutere noe mer privat. :)

 

Edit2: Jeg skal i tillegg på et julevord møte i dag og vil være borte fra 5 - 8 idag.

Jeg skal også begynne med å finne bilder til hvordan våres zombie skal se ut.

Er ingen tegner så jeg skal heller finne noen bilder og forklare sånn at dere kan få en ide av hva jeg ser for meg ;)

 

Edit3: Vi trenger et navn til prosjektet sånn at tråden ikke bare heter ide til spill :p

Jeg tenker på noe som: Project Purity, infected eller noe sånt.

Endret av n4w
Lenke til kommentar
Har oppdatert første siden som inkluderer:

- Profiler til main chars

- Noen våpen

- Liten endring i historia.

- Lagt ved snøscooter og ski som kjøretøy

 

@ Tittoffer

Hvis du kunne begynt på det hadde det vært flott. :)

 

 

Edit:

Legger ut mailen min på første siden i tillegg, hvis noen skulle ville sende en større fil eller diskutere noe mer privat. :)

 

Edit2: Jeg skal i tillegg på et julevord møte i dag og vil være borte fra 5 - 8 idag.

Jeg skal også begynne med å finne bilder til hvordan våres zombie skal se ut.

Er ingen tegner så jeg skal heller finne noen bilder og forklare sånn at dere kan få en ide av hva jeg ser for meg ;)

 

Edit3: Vi trenger et navn til prosjektet sånn at tråden ikke bare heter ide til spill :p

Jeg tenker på noe som: Project Purity, infected eller noe sånt.

 

Kanskje du også kunne laga en liste over hvem som er med i prosjektet? Altså tegnerne, mapdesignere, våpendesignere, programmerere, modellerer, osv... Er kanskje litt tidlig å lage en slik liste, men når vi får med noen fler er det sikkert lurt med en slik liste.

 

Navn på prosjektet ja... Hmmm. Folk blir infecta og blir zombier. I norge. Kanskje vi kunne kalt det infected norway eller noe sånt?

Anyways, jeg hadde egentlig tenkt å begynne å lage noen våpen i dag, men kom på at vi har kjemiprøve i morgen, så jeg må øve. I morgen skal jeg se om jeg får gjort noe ;)

Lenke til kommentar
Hva med Norpocolypse?

Det slo an hos meg, stilig navn :)

Kanskje vi skulle fått til en avstemning på navn etter hvert som vi får opp flere :wee:

 

Kanskje du også kunne laga en liste over hvem som er med i prosjektet? Altså tegnerne, mapdesignere, våpendesignere, programmerere, modellerer, osv... Er kanskje litt tidlig å lage en slik liste, men når vi får med noen fler er det sikkert lurt med en slik liste.

 

Navn på prosjektet ja... Hmmm. Folk blir infecta og blir zombier. I norge. Kanskje vi kunne kalt det infected norway eller noe sånt?

Anyways, jeg hadde egentlig tenkt å begynne å lage noen våpen i dag, men kom på at vi har kjemiprøve i morgen, så jeg må øve. I morgen skal jeg se om jeg får gjort noe ;)

Ja, må få lagd en list etterhvert.

 

Gjør ingenting om du ikke får begynt på noe våpen enda. Først må vi jo få tenkt ut quests, personer o.l.

 

Edit:

Jeg har jo nevnt dette med å ha med hund.

Kunne noen satt opp forslag over gode jakthunder?

Sånn som drever o.l.

Endret av n4w
Lenke til kommentar
Har forslag til flere melee våpen:

 

Ljå med langt skafft

Ljå med lite skafft

Ishakke

Plankebit

Jernstang

Samurai sverd (er faktisk en del som har slikt liggende)

Motorsag

Knekkt kosteskafft

Slegge

Glassbit

Plastpose (mest for bakholdsangrep, da som schoking)

Golfkølle

Tastatur (mest på gøy)

Løvblåser (mest på gøy)

 

 

Det med samuraisverd- Jeg har til og med et samurai/ninjasverd hjemme! (Jeg er 11 år gammel) :p

Lenke til kommentar
Edit:

Jeg har jo nevnt dette med å ha med hund.

Kunne noen satt opp forslag over gode jakthunder?

Sånn som drever o.l.

 

Blodhunder er jo råe da! Kan funke bra til å sniffe seg frem til zombier eller gi beskjed hvis zombier nærmer seg. (fordi den har en veldig god luktesans.)

 

EDIT: fjernet forslaget om terrier. Det var ikke den hunden jeg tenkte på :p

Jeg mente de der svarte og hvite hundene som brukes til å gjete sauer.

Endret av pululf
Lenke til kommentar

Det kan jo være flere hunder

Rottweiler: Sterk, agressiv (til å drepe zombier og div.)

Greyhound: Rask (til å frakte/ hente ting fra safehouse)

Grandanois: Sterk (bære tunge ting)

Beagle: God til jakt (småvilt)

Elghund: God til jakt (storvilt)

Blodhund: God luktesans og perception(norsk?) (sier ifra om det er noe skummelt i nærheten)

Zombiehund: Tåler mye, agressiv, føler ikke smertem, redsel osv.

Chihuahua: Ikke god til noe...

Rhodesian Ridgeback (som jeg har btw.): Kjempesterk, kjemperask, kjempegod til jakt, kjempegod luktesans, tåler kjempemye, er aldri redd :grin:

Lenke til kommentar

Skimmet gjennom et par innlegg her så lant og jeg synes det høres ut som et spill med muligheter!

 

Uten å vite om det er noe til hjelp til din spill ide, så er det et par ting som jeg savner med "dagens spill".

 

Siden det er et fps spill med et bredt utvalg av skytevåpen, så lengter jeg litt etter den følelsen av å være desperat etter ammunisjon og/eller våpen. Slik at spilleren må dempe litt på den skyteglade triggerfingeren, og heller ty til andre former for våpen, slik som tradisjonelle og utradisjonelle slagvåpen. Hjemmesnekret feller og prosjektilvåpen, osv. Skal man først skyte så må man hele tiden ha i tankene av hvor mye kuler man har igjen, og deretter legge opp en strategi til det. Eventuelt flykte dersom situasjonen ikke er verdt kulene.

Ettersom spillkonseptet ditt befinner seg i norge, så ville det passet greit inn, med tanke på våpen og ammo er ikke en allemans eie her. Jeg hadde håpet på fallout 3 var i noe lunde i den rettningen, men akk nei :) Finner jo ammo overalt i spillet.

 

En annen ting er provisjon. Mat er naturlig og noe alle må ha. Men det skal tenkes lenge for å komme på et spill der mat faktisk er der for å mette spillkarakteren sin magen og gi energi til de neste dagene, enn bare en "instant health bonus". En energi rik kropp påvirker spillkarakterens smidighet, konsentrasjonsevne og dømmekraft.

Med så mye variert å spise i Fallout 3, så hvorfor har de ikke noe slikt med :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...