Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt om HV har det, men Norge har det ihvertfall. Kansje ikke barret, men de har 50 kaliber sniper rifle.

DE HAR BARRET! http://s36.photobucket.com/albums/e30/Nabo...nt=IMG_0676.jpg

 

Faren min som holder den, bildet er tatt i Norge, et eller annet sted i ringerike hvis jeg ikke husker helt feil

 

Gi meg litt tid så kan jeg skaffe bilde tilogmed!

(Sorry, er over middels interessert i våpen, og kan derfor bli irritabel over folk som ikke vet nok, unnskyld)

Endret av Campin Carl
Lenke til kommentar

Noen ideer!

 

Noe som er veldig viktig er å ha åpne områder som oblivion, fallout 3 osv. Ikke sånne lukka områder som bare fører en vei, som crysis og på en måte far cry 2 (lukke pga masse fjellknauser og berg).

 

(I tillegg... Hvis dere bestemmer dere for å gå med elitesoldatene, kan de være roboter(som man evt. kan plukke deler fra for å bygge våpen, små kraftstasjoner osv...) eller mennesker med spesialdrakter som ikke kan lootes(våpnene sitter fast idrakta))

 

Viktige sprøsmål. Hvordan viruset spredde seg finner du svar på i første post. Men da har vi jo spørsmålet om hvorfor noen ble smittet, og andre ikke... Jeg har en idé:

 

Da det ble klart at Norge var blitt infisert (se første post), jobbet forskere febrilsk med en motgift. Etter noen uker klarte de å finne opp noe, og de sendte det ut til alle som ennå ikke var infisert. Denne motgiften ville kun hindre deg i å bli infisert, men ville ikke kunne kurere de som allerede var det. Hovedpersonen var en av de heldige som ikke ble infisert før motgiften ble oppfunnet. Han var ute i skogen og jaktet, og visste ikke en gang hva som skjedde før han kom tilbake til "sivilisasjonen".

Veldig god idè synes jeg... Det kan hende at de uinfiserte landene arbeidet i fellesskap om å finn en motgift, og i det Norges forsvarslinjer ikke holdt ut lenger, fant man en vaksine. Da gjalt det bare å få vaksinen ut til folket før for mange ble smittet. :thumbup:

 

 

 

Og for de som lurer på Husquarna Super Combat Survival Knife

CIMG4975.jpg

 

Minner veldig om den kniven i Hot Shots 2... :thumbup:

Lenke til kommentar
Synes løvblåseren bør være med, har ikke sett den i noen spill enda :dontgetit:

 

Hvilken nytte gjør den mot zombier? Gir dem en raff sveis og håper at de blir så takknemlige at de lar vær å spise deg?

 

Angående den 50 kaliber rifla:

Man kunne gitt spilleren en 50 kaliber rifle en eneste gang, pluss en smule ammo. Så kunne spilleren prøve å se hvordan det var å spille med et slikt våpen før man går tom for ammo (tenker da rundt 15-20 skudd). En annen mulighet kan være å ha noen få store våpen fastmontert på stragetiske steder av heimevernet. Da kan man ha ubegrenset ammo, for man kan ikke ta våpenet eller ammoen med seg.

Lenke til kommentar
EDIT: Fikk enda en ide. Må jo være med hondhold grønn laser, de er drit kraftige. Les mer i lasertråden.

 

Er ikke de kraftigste håndholdte laserne man kan få på 300mW? Da tenker jeg på hulk-serien fra dragonlasers. De er ikke så kraftige, jeg tviler på at en zombie kommer til å bry seg om at du peker en laser på den... Dessuten er de ikke SÅ kraftige, det beste de får til er å sette fyr på en fyrstikk på 3 sekunder. Og da må man holde den helt stille på fyrstikkhodet.

 

finns iallefall 500mW (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13512)

 

Men tviler det hadde hjulpet fordet

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest hele tråden, og vil nødig være den som sprekker boblen, men en spillidé er ingenting om du ikke får tegnet og visualisert tankene dine (gjerne i en liten tech-demo). Begynn på en kodebase og få ned noe konkret. Det vrimler av gode idéer rundt om kring, men stort sett havner alle på hyllen.

Hva med å modifisere et av spillene i The Elder Scrolls-serien, Oblivion for eksempel, og legge handlingen til et alternativt middelalder-Norge?

Lenke til kommentar
England, Storbritania, Italia, Russland, USA. Alle landene har hadt sin infisering av morderiske zombier. De 2 nevnte titlene er forøvrig filmer, ikke spill, 28 weeks later er med Robert carlyle blant annet kjent fra I blanke messingen, Eragon og Hitler: Rise to evil.

 

Samt jeg mangler fremdeles noe som skiller dette spillkonsepet fra de allerede eksisterende zombie spillene man har i dag.

Agree, det må bli mer enn et slaktespill. Litt snøscooterjakter og spionasje og kle seg ut som en zoombie og gå undercover osv. :D

Lenke til kommentar

Jeg syns ideen om robotsoldater, mutasjoner, osv er litt i overkant... Men som sagt, n4w bestemmer, men kjenner jeg ham rett så vil han heller ikke like disse ideene. Husk at dette ikke er så forferdelig langt inn i fremtiden, og robotsoldater neppe finnes. Og hvis vi begynner med mutasjoner vil de infiserte begynne å ligne skummelt mye på monstrene fra Dead Space. Jeg syns vi brude holde oss til vanlige mennesker slik som i 28 weeks later/28 days later.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest hele tråden, og vil nødig være den som sprekker boblen, men en spillidé er ingenting om du ikke får tegnet og visualisert tankene dine (gjerne i en liten tech-demo). Begynn på en kodebase og få ned noe konkret. Det vrimler av gode idéer rundt om kring, men stort sett havner alle på hyllen.

Hva med å modifisere et av spillene i The Elder Scrolls-serien, Oblivion for eksempel, og legge handlingen til et alternativt middelalder-Norge?

Skal kanksje noe lignende, men det blir med Fallout 3 siden den bruker samme motoren, GECK'en kommer i løpet av denne måneden og itillegg så har skytevåpen aldri fungert i oblivion, men fallout 3 derimot har alle de rette animasjonene og scriptingen klar

Lenke til kommentar
Synes løvblåseren bør være med, har ikke sett den i noen spill enda :dontgetit:

 

Genialt! Fyll løvblåseren med sprit, teip fast en lighter i enden og fyr lås! Fiks ferdig flammekaster!

 

Med en gang eg leste dette fikk eg bilder i hodet av "zombier" som brenner som faen, hadde vært jævlig kult :thumbup:

Lenke til kommentar

Det med biler osv.

Hvor lite tøft hadde det ikke vært om man kunne lage en egen?

F.eks finne deler som virker med hverandre osv. og sette dem sammen.

Når man har alle delene så har man en egen bil.

Det her kunne også vært et kult lan spill.

Der man f.eks kunne valgt å være mekaniker og andre ting.

Lenke til kommentar

Synes folk går litt bort i fra saken av og til...

 

Roboter og mutanter, er litt voldsomt... Det er et virus som er kommet til Norge, ikke noe spesielt mer...

 

 

Men kom til å tenkte på at det var framtida... Teknologien skulle vært mye bedre da? Skylde på at finanskrisen ødelagg all utvikling, så Norge sto "stille" en stund?

Lenke til kommentar
Det med biler osv.

Hvor lite tøft hadde det ikke vært om man kunne lage en egen?

F.eks finne deler som virker med hverandre osv. og sette dem sammen.

Når man har alle delene så har man en egen bil.

Det her kunne også vært et kult lan spill.

Der man f.eks kunne valgt å være mekaniker og andre ting.

 

Nja, da kommer folka bak både Fallout 3 OG Mulle Mekk til å saksøke oss.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest hele tråden, og vil nødig være den som sprekker boblen, men en spillidé er ingenting om du ikke får tegnet og visualisert tankene dine (gjerne i en liten tech-demo). Begynn på en kodebase og få ned noe konkret. Det vrimler av gode idéer rundt om kring, men stort sett havner alle på hyllen.

Hva med å modifisere et av spillene i The Elder Scrolls-serien, Oblivion for eksempel, og legge handlingen til et alternativt middelalder-Norge?

Skal kanksje noe lignende, men det blir med Fallout 3 siden den bruker samme motoren, GECK'en kommer i løpet av denne måneden og itillegg så har skytevåpen aldri fungert i oblivion, men fallout 3 derimot har alle de rette animasjonene og scriptingen klar

 

Urk, glemte helt Fallout 3. Om det blir et behov for programmerere (?), send meg en PM.

 

Offtopic:

Et PM høres bedre ut, men "et personlig melding" er da strengt tatt feil.

 

Endret:

Det er viktig at dere ikke tar dere vann over hodene nå. Vær realistiske, selv om det er morsomt å brainstorme litt. Den dagen dere får implementert en kvalitetmodifikasjon i Fallout 3, uansett størrelse og handling, er dere langt på vei. Stort sett feiler slike prosjekter.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...