Gå til innhold

Spill ide - Norpocolypse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker konseptet. Jeg har mappa og modda litt for Source-motoren, men er ikke erfaren nok til å ha så mye å komme med.

 

Men hvis dere trenger noen til å scoute etter "locations" som kan gjøres til maps er jeg med. Jeg driver med fotografering og dokumenterer gjerne steder. Holder Urban Exploration og har erfaring med infiltrasjon av bygninger og områder. Har mye peiling på zombier og dataspill. :)

 

Hvis det er marked for mine tjenester er det bare å sende en PM når dere får konsept-tegninger eller denslags å vise. Jeg kan også gjeren ta på meg å lage en webside hvis jeg kan få litt media å putte der og litt serverplass å putte det på.

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

(Beklager men har ikke tatt meg tid til å lese de siste 16 sidene.)

 

Bare lurte på hva er det som er "Tingen" med spillet. Hva er det som skiller dette spillet fra andre spill? Har dere noe slikt, eller blir det bare et nok ett "been there, done that"-spill? Jeg så i starten at det var mange gode ideer, men alle har blitt gjort før.

 

Prøver ikke å være negativ ell... jo, egentlig, men bare på en hjelpende måte, hvis dere skjønner.

Lenke til kommentar
Leste du? Lite ammo, mest melee

 

EDIT: Åja, nesten alle er zombie der også... men blir forskjell... Og dessuten er ikke left 4 dead fritt...

 

[...]

Jeg vet ikke om det er laget et spill før hvor nesten alle på spillet er zombier, og det er noen få steder hvor mennesker har forskanset seg.

 

Norpocolypse er ikke et spill (enda), og er dermed heller ikke fritt. Før dere får tak i noen programmerere som har lyst til å være med (jeg blir med om to andre blir med) er idéen verdiløs.

Lenke til kommentar

Pululf: Jeg ønsker virkelig og se at prosjektet deres kommer til og bli noe, men sånn som det er nå så tror jeg dere kommer til og slite med og finne dyktige folk.

 

Her er hva jeg ville gjort:

1. Gjør utvikler gruppen mindre. Nå virker det som mange folk har ideer, men at ingen ting virkelig skjer. Sånn som man sier, mange kokker blir bare søl.

2. La noen folk med erfaring ta hovedansvaret. Finn en som har holdt på med 3d en god stund til og styre den delen. En som er realistisk!

3. Finn ut hvem som kan hva godt. Se på andre prosjekter av samme type for og se hva 'godt' er.

4. Lage noe 'formelt'. Lag et storyboard, design dokument, konspt tegninger osv av høy kvalitet.

 

Hvis dere begynner og jobbe mot det så er jeg sikker på at dere kan klare og rekrutere mange dyktige folk. Er bedre og være litt slem i starten og se prosjektet bli noe enn og bare værer snill.

 

Håper du du ikke tar det som kretikk, er ikke meningen og være negativ.

 

Mva,

Ole K

Lenke til kommentar

Syntes dette var en bra ide!

Hadde vært tøft å slakte zombier i Norge :D

 

Du sa at du trengte noen forslag til biler og liggnende så tok et par jeg

Moped: Disse må vel være " trimmet" ? kjøre ifra zombier i terrenget med 2.5 hester? :p

 

Honda mt5: Typisk moped her i norge, Men ikke så rask i forhold til dagens trimmede mopedere ( bider) info

 

Motorhispania furia: En ganske så typisk moped her i norge med veldig god ytelse med trim Bilder*

 

Våpen: Hage redskaper er undervurdert her kan mye lage et blodig søl :D

Hekkklipper

Motorsag

ugresskutter\grøfte klipper eller hva det heter

Gressklipper

 

Slags våpen

Kniver er jo et must butterfly springkniver osv

Knokejern\brassknuckels ( gjerne med pigger )

 

 

Skytevåpen:

Hagler er jo en zombie klassiker gjerne gamle 2 løps hagler

Ag3 kan jo være lett å finne i norge med tanke på gamle tjeneste våpen

Lenke til kommentar

Forslag til hjemmesnekret sniper, laget av meg som suger i Blender...

 

Stats:

Skade: Veldig høy

Treffsikkerhet: Lav (til sniper å være)

Rekyll: Høy

Vekt: Tung

Størrelse: Diger.

 

"Avtrekkeren" er magasinet til venstre (høyre på bildet) for kikkertsiktet som trykkes inn i våpenet. Skulderstøtten er en solid trestubbe spikket til for litt komfort. Støttefot og siktetapp (bedre ord?) er i det minste sveiset på av en som kan slikt. Den lave treffsikkerheten kommer av at siktet (fra en sports-kikkert) ikke er montert fullstendig rett og at løpet som er dreid ikke er riflet, så man må sikte litt til venstre for målet. Sender av gårde .700 NE-jævler, så når den først treffer, så TREFFER den! 20kJ skulle gå gjennom det aller meste, så spar den til lange rekker av fiender. Det er dessuten foreslått at man ligger mens man bruker den og har en til å holde løpet nede så ikke rekyllen sender kula til himmels i stedet for rett frem.

 

Største problemene med denne sniperen er at .700 NE ikke er en veldig vanlig kule som man må gå til forretninger i byene for å finne, og at siden løpet er laget i vanlig stål liker det ikke mange skudd etter hverandre før overopphetning utvider stålet så kulen setter seg fast.

 

Selve fyringsmekanismen er det eneste som ikke er håndlaget, men en ødelagt avtrekker, noen gode og dårlige ideer og mikkmakkeri gjorde at magasinavtrekkeren så lyset. Når man trykker den inn blir sniperen ladet, når man slipper magasinet, popper det ut igjen og fyringen går av. Man vet ikke hvem som bydge den, men fanden skal vite at det funker! Sett at man sikter litt til venstre...

post-92389-1229279859_thumb.jpg

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Syntes dette var en bra ide!

Hadde vært tøft å slakte zombier i Norge :D

 

Du sa at du trengte noen forslag til biler og liggnende så tok et par jeg

Moped: Disse må vel være " trimmet" ? kjøre ifra zombier i terrenget med 2.5 hester? :p

 

Honda mt5: Typisk moped her i norge, Men ikke så rask i forhold til dagens trimmede mopedere ( bider) info

 

Veldig enig her... Mopedene skal være trimmet... Spesielt siden det ikke er i en by der mopedene er daue, originale, uten riper, med både lys og allslags bremser...

 

Jeg bor et sted der blinklys er omtrent ukjent, og folk med moped er helt vanlig, lenge før lappen... Men folk med kun original moped er veldig sjeldent...

 

Honda mt5 er ikke dumt... Kjenner en som har en som får den opp i over 100, tror det var 115, så er ikke direkte treige...

 

Suzuki Tsx er også et must i et slikt spill....'

 

EDIT: Synes Ag3 bør være litt sjeldent... Liker ikke at det skal være automatvåpen og slikt for mye med...

 

Som sagt bor jeg på et sted som kan sammenlignes med det stedet handlinga skal foregå i... Det er ikke gjenger med gangstere med pistoler overalt, men er mye jaktrifler og hagler...

I og med at handlinga er langt ute på landet, bør det være litt slik også, at det mest er typisk "bondeknøl" våpen...

Endret av Lolli
Lenke til kommentar

Kule mopeder!

 

Angående våpen, så har vi allerede funnet ut av hvilke vi skal ha med. Det blir hageverktøy osv, slik som slegge, hekkesaks, motorsag, og lignende. Dessuten har man også en børse og jaktrifle. Enkelte store våpen finns også, men med lite ammo og andre restriksjoner.

 

Den sniperideen din, var ikke så dårlig, s-r-ex. En hjemmesnekret sniper liksom, det er kult :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...