Duffo Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 For å holde kontroll med et eventuelt underskudd skal det varsles i en egen varselrute når bankkontoen er på 1.000.000 kr, varselsteksten er "Saldo er nå på 1.000.000 kr". Når saldoen på bankkontoen er negativ skal varselsteksten "Bankkonto er tom kontakt banken" vises. Legg inn dette i regnearket. OBS kun en (samme) celle skal benyttes til varslingen. Hvis noen kan hjelpe oss med dette vil jeg være sykt takknemmelig og tusen millioner takk på forhånd! Lenke til kommentar
MSg Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Da bruker du if-funksjonen.. (dette er ikke rett kode) if sånn og sånn er sånn og sånn then rute sånn og sånn viser sånn og sånn if sånn og sånn er sånn og sånn then rute sånn og sånn viser sånn og sånn Føler jeg hjalp vanvittig mye nå. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Funksjon: HVIS? Takk for svar Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Vet du hva man skal skrive inn i den boksen som kommer opp? Logisk, sann og usann? Lenke til kommentar
MSg Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Nå skal ikke jeg påstå at jeg er best i Excel, men noe slikt kanskje? =IF(D1<=999999;"Du har mindre enn 1.000.000,- på kontoen";"Du har mer enn 1.000.000,- på kontoen") D1 er her ruten du har summen som skal sjekkes. Tror den skal fungere. Orket ikke å dra opp excel for å teste. Og den er ikke hundre prosent slik du ønsket den.. Endret 9. desember 2008 av Mathiassky Lenke til kommentar
KS Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Du har et underskudd når du har mindre enn en mill på bankkontoen? Et alternativ til IF-funksjon er å sette opp betinget formattering i Excel. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Du har et underskudd når du har mindre enn en mill på bankkontoen? Jah? Det er underskudd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå