blaff Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Heisann! Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en Q9550 cpu, og er nå på utkikk etter et passende hovedkort. Jeg kommer mest sannsynligvis aldri til å holde på med overklokking, så trenger ikke noe kort med spesielle egenskaper tilpasset overklokkere. Jeg trenger heller ikke støtte for Crossfire eller SLi, og har et godt skjermkort fra NVIDIA så trenger ikke noe integrert skjermkort på hovedkortet. Har fått inntrykk av at Intels P45 er det chipsettet som passer best, og med mindre noen her har noen gode argumenter til hvorfor den ikke skulle være god så blir det et HK med P45. Men ja, er det noen andre alternativer? Andre chipset fra Intel? Hva med NVIDIA eller VIA? Prismessig er det ikke så nøye så lenge det er kvalitet, men noe rundt 1000-lappen +/- 200 hadde vært fint. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Utfra kravene du stiller, har du stor handlefrihet, da det finnes mange hk rundt tusenlappen. Jeg vil anbefale et P45 kort. Dette gigabyte kortet har det du trenger i masser. Bare en pcie slot, men du kjører ikke cf uansett. Du kan også vurdere storebroren til noen hundringser til. Det har da mulighet for gpu i cf. https://prisguiden.no/product.php?productId=102126 Hvis du skal finne på å klokke litt, er faktisk UD serien til gigabyte av de beste med firekjerne. Ikke uvanlig å få en 45nm quad opp i 520-540 fsb! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Asus P5q serien er også verd å titte på. Noen modeller har Expressgate. Hva dette er finner du på Google Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå