Gå til innhold

Dårlig 3Dmark2001SE score på DELL Inspiron 5100 2.8 Ghz

Anbefalte innlegg

Prøvde ut 3Dmark2001SE (dirextX 8.1a) på Dell Inspiron 5100 med følgende guddis innmat:

-Pentium4 2.8Ghz

-1 Gb 266 DDR minne

-ATI Radeon 7500 mobile skjermkort

resultatet på dette ble bare 3400 poeng..

eg syns rett og slett at det va jekla dårlig.

jakta itte muligens bedre drivere men.. hehe.. det varte isje enkelt du.

prøvde 3Dmark03 (directX 9.0a) men.. det va dødfødt. 245 poeng

noen som har noen formeninger om dette..

er resultatene på sin rette plass eller e det bare DELL!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel 7500 er ikke noen god grafikk-løsning. Så denne scoren virker da ikke så helt urimelig. Skal du ha kraftige løsninger må du nok gå for 9000-baserte kort eller gf4-baserte. Dell 5100 er ikke akkurat noen spillemaskin

Lenke til kommentar
Kanskje ikke noe spillemaskin men venta mer enn 3400 poeng ass.. hehe

men appropo spill da.. har prøvd GTA3 og Wolfenstain i henholdsvis 1400 x 1024 x 32 og 1280 x 1024 x 32 hvor disse gikk knirkefritt.

Hvis spillene går knirkefritt, så drit i 3dmark scoren din da vel... :roll:

Det er at det yter så du klarer deg som betyr noe, ikke benchmark scores.

Lenke til kommentar

hehe.. nå e eg sånnein syge banchmark dude da *ler*

menne.. koss får eg an te å kjøre full pupp på prosessoren da ??

an starte ihvertfall opp i 2.8 Ghz

nogen så vett om det e ein lette sak å skifte skjermkort på disse maskinene eller e det integrert i hovedkortet.

Har sett at DELL og ATI samarbeide her så det hadde ikje forundret meg

Lenke til kommentar

Tydeligvis kjører Dell med samme kort som fra 4150 modellen, dette er en versjon av kortet som ikke scorer så bra i 3d marks... (ca 3500).

Finnes laper med Radeon 7500 som scorer nærmere 5000, så det er egentlig ikke så dårlig kort..

Som sagt er det hvordan det presterer i spill som teller, funker OK til de fleste spill i dag, men er ikke noe kort for fremtiden...

(Søk i forumet, masse tråder om Mobility Radeon 7500)

Lenke til kommentar

Heisann!

Radeon 7500 kortet er egentlig ganske bra, men jeg sitter med en følelse av at det finnes ulike versjoner av denne, selv om jeg ikke har sett noe offisielt fra ATI som underbygger dette.

Har selv en Compaq EVO 800C m samme kortet (64 mb), og det scorer ca 5000 hos meg. Fungerer utmerket i de fleste spill jeg har prøvd, og sammenligner jeg det med f.eks I8200 med Radeon 9000 merker jeg minimalt med forskjell.

Men vet at i4150 stort sett scorer rundt 3500 m/ samme kortet, Dell kalte det i en periode 7500c - hva nå enn det skal bety.

Compaq EVO 800V m/ 7500, 32 mb scorer også rundt 5000, så det kan være noe med klokking av kortet eller noe.

Å si at 7500 er et elendig kort på bærbare blir vel å ta litt hardt i tror jeg, er jo ca. samme ytelse som geforce 4 440 go, og det er jo fortsatt i aller høyeste grad ok til å være på en laptop :-)

Lenke til kommentar
Men vet at i4150 stort sett scorer rundt 3500 m/ samme kortet, Dell kalte det i en periode 7500c - hva nå enn det skal bety.  

Compaq EVO 800V m/ 7500, 32 mb scorer også rundt 5000, så det kan være noe med klokking av kortet eller noe.

7500c - crippled maybe :lol:

Tipper nok det er en nedklokket versjon, er jo ikke akkurat ukjent blant de store produsentene å gjøre sånt.

Andy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...