Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Her er en kar som har erfaring med Nankang

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Se her:Annonse på finn.no

Andre som har prød disse dekkene?

PS: Legger inn litt av teksten her, slik at den er tilgjengelig etter at annonsen er slettet:

"Etter å ha hatt disse dekkene på i løpet av den lille vinteren vi til nå har hatt, er det klart for meg at Nankang må være det desidert dårligste av dekk jeg har vært borti.

.......

Testbilen er en 1996 Jaguar xj6

......

PÅ BAR VEI, TØRR ELLER VÅT.

Joda, de går rett frem, sporer lite og er forholdsvis fine støymessig.

VED SLUDD ELLER SLAPSEFØRE.

Ohoii. Her gjelder det å ha tunga rett i munnen. Skal du forsere en rundkjøring er det tryggest å kjøre rett over selve rundingen, Heldigvis er de Norske rundkjøringene små og bygger lavt. Prøver du å følge kjørebanen ligger du sideveis før du vet ordet av det. Den samme slengen får du forøvrig også på svingete veier. Det er tryggest å parkere bilen i garasjen, ta seg en god sigar og en velsmakende konjakk. En glimrende anledning til å nyte en vinterkveld foran peisen.

PAKKET SNØ PÅ VEI.

Hvis du kjører rett frem på en flat og nylagt motorvei, uten annen trafikk, er alt vel helt frem til første sving eller du er nødt til å bremse. Da er ditt beste håp en real midtskiller mot møtende trafikk eller en myk grøftekant.

Kjører du mot en svingende oppoverbakke har du ingenting å frykte, bilen kommer seg ikke opp bakken grunnet dekkenes manglende gripeevne. Kjører du nedover samme bakke burde du konstant se deg om etter det beste stedet å forlate veien, noe du sikkert kommer til å gjøre mer eller mindre ufrivillig.

IS PÅ VEIEN.

Glem det. Har du livet kjært og respekt for dine medtrafikanter tar du bussen."

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det heller er sjåføren som bør revurdere om han burde ha lappen.

Jeg kjørte med slitte helårsdekk forrige vinter, nesten ikke noe mønster. Sikkert det dårligste man kan ha om vinteren bortsett fra sommerdekk, og jeg kom meg fram overalt. Jeg hadde heller ikke noe problem med å ta rundkjøringer normalt om jeg ønsket det, eller å komme meg fram på snøveier eller is. Kom meg opp steder der damer med nyere Golfer og piggdekk, sikkert med antispinn og hele pakka sto fast.

Så ville ikke tatt alt det han skriver for god fisk, han ser ut til å være en ekstremt dårlig sjåfør som legger litt for mye av skylda på dekka, men skal ikke se bortifra at det er noen overdrivelser ute å går her ;)

Dette var da på en Volvo 940 med bakhjulstrekk.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar

Jeg hadde nankang piggfritt på scorpioen min, kjempedekk det.

Pluggen: du får de med både hard og myk gummiblanding, sn-1 eller sv-1, uten at jeg husker hva som er hva.

Nankang sommerdekk har jeg litt dårlig erfaring med... typ separasjon.

Lenke til kommentar

Hadde piggfrie Nankang Viva Snow SV-1 i to sesonger på en Mitsubishi Lancer. Kjøpt hos samme "forhandler på Skedsmokorset" (Sharif) som fyren i annonsen. Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen til denne selgeren i det hele tatt.

Er lenge siden jeg har kjørt på de nå, men sånn jeg husker dekkene var de var veldig gode i forhold til prisen. Da Motor testet disse i sin tid fikk de jo faktisk ros for å være et av de beste på slaps og våt snø. Da også i forhold til de dyrere alternativene.

Tror kanskje heller feilen ligger i at dekkene som er til salgs er 225 brede og montert på en gammel britisk flytebrygge. Har kjørt minst 30 turer over Dovrefjellet og gjennom Østerdalen på Nankang vinterdekk, og det var ingen situasjoner hvor jeg følte at dekkene forhindret meg fra å kjøre på en forsvarlig måte.

Virker mer som om han var ute etter å skrive en morsom annonse og selge dekkene på ironi og sarkasme.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...