mcgroven Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Electronic Arts tar en lite velkommen dobbeltseier. Les mer Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jaja, dropp PC-ekskluvitivitet. Ikke se på hvorfor man ikke kjøper spillene deres. Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jaja, dropp PC-ekskluvitivitet. Ikke se på hvorfor man ikke kjøper spillene deres. Da vi snakker over en million nedlastninger er det ganske kritisk. Jeg forstår godt hvorfor fler og fler utviklere kommer til konsoll istedet for PC. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) EA bør i alle fall prøve å forklare hvordan de i det hele tatt kan tro at å begrense installasjoner, kan motvirke piratvirksomhet? Personlig, var akkurat dette grunnen til at jeg ikke kjøpte spillet, men heller lasta det ned. Når jeg kjøper et spill for flere hundre kroner vil jeg ikke bli fortalt at jeg ikke kan installere det mer enn 3 ganger. Jeg kjøper for faen ikke en bil for å så bli fortalt av bilindustrien som ønsker et renere miljø at "nei du får ikke lov til å kjøre med den i mer enn 3 år før du må begynne å gå til jobben". Endret 9. desember 2008 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Suram Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Det jeg synes er festlig er at de som bruker mest penger på kopi beskyttelse også er mest og raskest piratkopiert. Noen burde kanskje sende EA ett lite notat hvor det står beskrevet hvorfor "the scene" ser på DRMene deres som ikke noe annet enn en spennende utfordring. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jo mer DRM jo mer piratkopiering. Hvorfor betale for et produkt med en rekke helt klare begrensninger da man kan få produktet helt uten irriterende begrensninger helt gratis? Det er dette EA ikke kommer til å forstå, noensinne. For dem så er det "selvsagt" at forbrukerne kjøper lovlig når det er DRM. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Ja, kan trygt si at securom er tidenes mest mislykkede antipiratvare.Og det Gamer ikke nevner er at bare Sims 2, AC og COD4 er de eneste spillene på den listen som ikke bruker Securom, så fra den trackeren alene har Securom mislyktes tett oppunder 6 millioner ganger på bare 7 spill. Lastet også ned Spore en tid tilbake, men kjedet meg såpass gjennom de tre første stegene at jeg ga opp. Det var bare ikke gøy. Suram: Du har så rett. De som sitter og hacker slik antipiratvare har det bare gøy når de sitter der... Lenke til kommentar
Morghus Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Syns eg sjeldent ser Blizzard og Valve sine spel høgt oppe på slike lister. Greitt nok at deira spel blir tungt nedlasta ei lita stund av hardcore pirater, men eg tviler på at eg har sett tal som nærmer seg slike høgder. Kanskje fordi folk faktisk ønsker å kjøpe deira produkt? Ufattelig... Lenke til kommentar
JFM Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Ser ingen steam-spill der. Så, jeg vil si at steam er en god løsning for å unngå piratkopiering Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg eier 3 av spillene på den lista der men jeg har "prøvd" 6 av dem. Det ble kortvarig prøving av de 3 jeg ikke eier ettersom de var kjedelige. Men selvfølgelig, at produktet er så rævva dårlig at man ikke gidder å spille det når det er gratis engang er irrelevant for enkelte i spillbransjen som ser slike statistikker. De tror jo at det er en direkte sammenheng mellom nedlasting og salg. Dvs man hevder nesten at +1 nedlasting = -1 salg. Sånn er det bare ikke. De bør finne på noe nytt. Og jeg håper de lykkes for jeg har ingenting imot å betale for kvalitetsspill og PC er etter min mening den overlegent beste spillplattformen. Men å tro at å fylle pcene til ærlige folk med malware reduserer antallet nedlastinger via torrents er jo retardert. Lenke til kommentar
SlimG Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hva mer kan man forvente av en distributør med mottoet "Challenge Everything".. De fjernet Coop mulighet over LAN på Red Alert 3 for å motvirka piratkopiering ... Det tok meg også mangfoldige timer før jeg klarte å i det hele tatt kjøre GTA4 fra Steam med multiplayerstøtte, for så å finne ut at spillet er gitt ut i Alpha. Tror ikke de har tatt i bruk et eneste element av APIen i Steam. Med unntak av GTA4 (Klarte ikke vente) kjøper jeg ikke EA-spill før jeg vet at de faktisk fungerer, EA er en håpløs dårlig distributør, på tide at utviklere slutter å velge EA. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 EA bør i alle fall prøve å forklare hvordan de i det hele tatt kan tro at å begrense installasjoner, kan motvirke piratvirksomhet? Personlig, var akkurat dette grunnen til at jeg ikke kjøpte spillet, men heller lasta det ned. Når jeg kjøper et spill for flere hundre kroner vil jeg ikke bli fortalt at jeg ikke kan installere det mer enn 3 ganger. Jeg kjøper for faen ikke en bil for å så bli fortalt av bilindustrien som ønsker et renere miljø at "nei du får ikke lov til å kjøre med den i mer enn 3 år før du må begynne å gå til jobben". Godt poeng, om du laster ned et spill følger det med en crack, denne cracken fjerner alt som har med kopierings sperringer å gjøre. Dette er noe alle vet, eneste måten å ungå dette på er å lage en kopierings sikring som er håpløs å cracke, det har de ikke klart selv etter mange år og millioner. Det beste de kan håpe på er at det tar noen uker fra spillet slippes til det er cracket. Den andre hensikten med en piratkopiering er å hindre at ola dunk kan kopiere dvd fra hans dunk, det har de klart. Du kan heller ikke enkelt brenne ut en vanlig pirat image på dvd med nero eller lignende, hensikten er ikke å stoppe hardcore men ola dunk. Det du ikke gjør er å legge inn begrensniger på antall instalasjoner. Første problemet er at det gir folk en unskyldning for å pirat kopiere; siden jeg kun kan instaletre spillet tre ganger piratkopierer jeg det og kjøper øl før pengene jeg sparer, spillet jeg spiller i to uker vil ikke virke om fire år. For det andre rammer det de som har data som hobby hardere, endrer ofte hardware og må oftere reinstalere windows, det er den samme gruppen som ikke har noen vanskligheter med å pirat kopiere, men som kjøper spillet for å støtte det. Lurer på om denne fyren her jobber i EA? http://freefall.purrsia.com/ff1700/fc01662.htm Må ha vært noe tilsvarende, folk som har veldig lite peilig på det de driver med, men som sikkert har veldig god greie på noe som er helt annet. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Ser ingen steam-spill der.Så, jeg vil si at steam er en god løsning for å unngå piratkopiering kan være, vet det går å piratkopiere dem, var borte i portal som var pirat fra en steam download. Men det er sikket vanskligere samt at steam spill ofte er billigere og lettere å få tak i, er mindre interesangt å piratkopiere et spill som koster 150 kr og tar en time å laste ned, en et spill som du kan laste ned nå eller kjøpe til 500 i butikken neste uke. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Hva er det du sier? Kan man kun installere spill fra EA tre ganger? Føkk EA Ser ingen steam-spill der.Så, jeg vil si at steam er en god løsning for å unngå piratkopiering kan være, vet det går å piratkopiere dem, var borte i portal som var pirat fra en steam download. Men det er sikket vanskligere samt at steam spill ofte er billigere og lettere å få tak i, er mindre interesangt å piratkopiere et spill som koster 150 kr og tar en time å laste ned, en et spill som du kan laste ned nå eller kjøpe til 500 i butikken neste uke. Joda. Det er ikke så veldig vanskelig å finne cracka steam-spill. Men spill fra steam er stort sett billige, du får spillet med en gang du betaler, du kan laste det ned hvorsomhelst. Jeg er egentlig ganske imonert over systemet til steam. Jeg skal innrømme at jeg er en slemming. Jeg laster ned mye. Men steam er noe annet. Ja, jeg har noen cracka steam-spill på maskinen. Men jeg eier også alle spillene som jeg også har ulovelig. (Vet det ikke er en god grunn, men uansett) Den gangen alle distributører har et lignende system som steam, da blir det mindre piratkopiering Endret 9. desember 2008 av JFM Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 På noen spill kan man det Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Man kan ikke stanse piratkopiering. Ikke uten å finne en genial alt i ett løsning som åpenbart ikke eksisterer. Og att produsentene faktisk dropper PC plattformen bare viser hvor jævla grådige de er, ikke rart att man laster ned spill... De koster jo 600kr stk. og til å med da eier du ikke spillet du har betalt for. I tillegg må du faktisk være ok med att de legger inn ett spion program/spyware for å monitore deg. Latterlig av spill gigantene å skyte seg selv i foten, For så å si att "Piratene" har all skyld i dette! Endret 9. desember 2008 av JanO2 Lenke til kommentar
NJETT Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg tror mange bruker DRM som en unnskyldning for å slippe å kjøpe spill. Jeg fant alltid en god unnskyldning for hvorfor jeg ikke kjøpte spill den tiden jeg studerte. Valget var f.eks ny HD? eller 2-3 nye spill. Da endte det med at jeg kjøpte HD, og lastet ned spillene jeg ville spille. Men nå etter at jeg har jobbet noen år og fått en ok økonomi, så kjøper jeg spillene jeg spiller. Jeg har rasket med meg det som har vært av samlepakker av spill på Steam, for å gjøre opp litt for den tiden jeg bare piratkopierte. Har nå kjøpt stort sett alle spill som jeg spilte mye den tiden jeg piratkopierte. Synes generelt Stem er en genial løsning som EA kunne ha lært litt av, eller muligens samarbeidet med. Jeg tror at spillprodusentene bare må regne med en del piratkopiering, og jeg tror beste måten å få folk til å betale, er å bruke online tjenester som f.eks co-op. Left 4 Dead er ett spill som har fokus på online/LAN spilling, og jeg tror dette er veien å gå. Mange spillprodusenter kunne også lært mye av Blizzard. Spillene deres kommer når dem er ferdig, og mener de at et spill ikke blir bra nokk, slik som StarCraft Ghost, så blir det kansellert. Man gir ikke ut et spill bare for å gi det ut. Gud forby den som setter spørsmålstegn, og kritiserer Blizzard sine prioriteringer Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Man gir ikke ut et spill bare for å gi det ut. Gud forby den som setter spørsmålstegn, og kritiserer Blizzard sine prioriteringer Enig med deg på det punktet. Blizzard har laget ett genialt spill, det kan ingen krangle på, de har også en bra måte å sørge for at folk betaler på. Men igjen, spillprodusentene MÅ tenke over pris, prioriteringer og andre faktorer. Pirater er der, de er der for å bli. Synd att alt skal dreie seg om penger. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Inntil den dagen EA, Ubisoft, osv. tar ibruk Steam, Impulse, GOG.com, etc. Vil de spillene som er brukerfientlig bare bli kopiert mer. CD-Projekt, Stardock FTW! Birger Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 okay får jeg si noe her? alt piratkopieres opp og ned, men det som ikke piratkopieres er steamspillene pga de har ikke noen singeplayerspill du ikke har spilt mange nok ganger fra før. Noen har ikke sp i det hele tatt f eks day of defeat. og cs. disse piratkopieres aldri. why? de blir sjekket av en server på nett før man får spille nå fikk jeg en annen ide: kreve at folk som vil spille har internettadgang. Hvem har lissom ikke det (ikke alle, men close to it) Det øyeblikket man launcher et eller annet spill vil det kontakte en server først for å få tillatelse til å spille og noen av ressursene til spillet må være tilgjengelig på nettet, ellers vil ikke spillet funke skikkelig. En helsikkes hassle, men kanskje mindre hassle enn alt annet? Kommer kanskje når internett blir mer utbredt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg