aklla Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hvis du ikke klarer å tilpasse fart og gasspådrag etter kjøreforholdene, så har du ikke noe i trafikken å gjøre. Fart? Farten min var under 50 i en 60 sone. Og jeg klemte ikke gassen i bånn, slik det virker som du mener her. Jeg er ungdom (er det derfor du "dømmer" meg?) som går skole. så du mener at du tilpasset farten riktig etter forholdene? at du lå 10km under fartsgrensen har ingenting med forholdene å gjøre, 10km under var i dette tilfelle over det som forholdene tilsa, kanskje du egentlig burde kjørt i f.eks 30? sier ikke at du grisekjørte, men så lenge du mister kontroll eller får en uforutsett sladd, så kjører du for fort etter forholdene. man gjør feil i starten, jeg ser ingenting galt i at du fikk en sladd, men å påstå at du holdt riktig fart blir helt feil. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hvis du ikke klarer å tilpasse fart og gasspådrag etter kjøreforholdene, så har du ikke noe i trafikken å gjøre. Fart? Farten min var under 50 i en 60 sone. Og jeg klemte ikke gassen i bånn, slik det virker som du mener her. Jeg er ungdom (er det derfor du "dømmer" meg?) som går skole. så du mener at du tilpasset farten riktig etter forholdene? at du lå 10km under fartsgrensen har ingenting med forholdene å gjøre, 10km under var i dette tilfelle over det som forholdene tilsa, kanskje du egentlig burde kjørt i f.eks 30? sier ikke at du grisekjørte, men så lenge du mister kontroll eller får en uforutsett sladd, så kjører du for fort etter forholdene. man gjør feil i starten, jeg ser ingenting galt i at du fikk en sladd, men å påstå at du holdt riktig fart blir helt feil. Farten har heller ikke alt å si. Du kan fint kjøre normalt i 50 km/h igjennom en sving som du kan ta med full sladd i 30 km/h. Det holder å være litt brå med clutsjen eller rykke litt i gassen, så legger den seg fint ut. Etterhvert som man får erfaring så veit man akkurat hvor mye som skal til før den slipper, og er man over grensa så henter man inn den så fort at sladden ikke syns engang. Men nå skal det sies at jeg sladder med vilje ganske ofte til tider.. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hva er grunnlaget for å gi 6000 i bot i denne sammenhengen, slik noen her sier? Er det ulovlig å få en sladd? Eller er det fordi han ikke stoppet tydelig nok for fotgjengere? Blir morsomt å høre hvilken forklaring du får fra 'Pacman' etterhvert Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg skrev heller ikke under på noen som helst ting, noe en på ett annet forum sa at jeg skulle gjort, men siden han ikke ba meg skrive under på noe er det hans feil? Hvordan kan du trekke tilbake noe du ikke har godtatt?? Var forresten innom politiet og avla forklaring + at jeg trekte det jeg "samtykte". Synes det gikk BRA. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) *kremt* Jeg er "nybegynner" og er ikke så altfor erfaren på vinterføre. Men jeg lærer fort, det gjør jeg. Føler at jeg kan å kontrollere bilen min, manglene på vintererfaring KOMMER med tiden. Tror ikke du heller var "kongen" på veien 2 uker etter du fikk lappen. Jeg tror det er holdningene dine det er noe feil med. Offentlig vei er feil sted for å legge "kontrollerte sladder" og å kjøre på grensen. Til det er det for mange usikkerhetsmomenter sjåføren ikke har kontroll over. Jeg syns det er kjempebra at politiet tar slike personer ut av trafikken. Det gjør det tryggere for oss andre. Ta straffen som mann (?) og kjør som folk neste vinter. Endret 11. desember 2008 av spøkelse Lenke til kommentar
Carpathian Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 *kremt* Jeg er "nybegynner" og er ikke så altfor erfaren på vinterføre. Men jeg lærer fort, det gjør jeg. Føler at jeg kan å kontrollere bilen min, manglene på vintererfaring KOMMER med tiden. Tror ikke du heller var "kongen" på veien 2 uker etter du fikk lappen. Jeg tror det er holdningene dine det er noe feil med. Offentlig vei er feil sted for å legge "kontrollerte sladder" og å kjøre på grensen. Til det er det for mange usikkerhetsmomenter sjåføren ikke har kontroll over. Jeg syns det er kjempebra at politiet tar slike personer ut av trafikken. Det gjør det tryggere for oss andre. Ta straffen som mann (?) og kjør som folk neste vinter. Jepp. Så absolutt holdningen min. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 husk for all del at det ikke er politiet som avgjør om du skal få bot og/eller miste lappen, det er en jurist som skal gjøre. juristen bruker også din og politimannens forklaring når han skal avgjøre om du skal få straff. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 *kremt* Jeg er "nybegynner" og er ikke så altfor erfaren på vinterføre. Men jeg lærer fort, det gjør jeg. Føler at jeg kan å kontrollere bilen min, manglene på vintererfaring KOMMER med tiden. Tror ikke du heller var "kongen" på veien 2 uker etter du fikk lappen. Jeg tror det er holdningene dine det er noe feil med. Offentlig vei er feil sted for å legge "kontrollerte sladder" og å kjøre på grensen. Til det er det for mange usikkerhetsmomenter sjåføren ikke har kontroll over. Jeg syns det er kjempebra at politiet tar slike personer ut av trafikken. Det gjør det tryggere for oss andre. Ta straffen som mann (?) og kjør som folk neste vinter. Holdningene hans? Nei, nå må du gi deg. Les alt han skriver i stedet for å skylde på alderen hans og (manglende) erfaring. Det var ingen "kontrollert sladd", og han kjørte ikke "på grensen". Selv om man består teoriprøven og oppkjøring betyr ikke det at man har vært borti samtlige mulige scenarioer. Her har trådstarter forklart hva som skjedde (han begynte å spinne på glatt føre) men mange av dere ser ut til å dømme likevel. Hadde det vært anderledes om han var 40? Eller dame? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Du skal ikke miste lappen for å ikke stoppe for fotgjengere. Du kan miste lappen for "uaktsom kjøring", dvs. sladding, spinning, osv. Sannsynligvis dette du ble tatt for. Selv om du ikke har sladda, er det ord mot ord. Sannsynligvis vil politiet tro en av sine egne (klyser) enn en 18-åring med sierra. Ring politiet og be om å få forklare deg. Er du heldig får du tilbake lappen etter 3 uker. Lykke til! Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Politiet nå til dags altså Altfor mye makt! Som om de ikke har andre ting å ta seg til enn å cruise rundt å finne uskyldige ofre de kan slakte. Det er helt normalt for en ungdom å sladde me sierraen eller 240 sin eller hva vi nå har Spesielt første vinteren me lappen. Jeg skal sladde å burne og legge den breit i mange år fremover Asfalten skal være slitt før jeg gir meg! Noen som vil ønske meg lykke til på oppkjøringa eller? Skal ta den for andre gang etter 6 mnd uten... Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Politiet nå til dags altså Altfor mye makt! Ungdom nå til dags altså, alt for lite kunnskap... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Politiet nå til dags altså Altfor mye makt! Som om de ikke har andre ting å ta seg til enn å cruise rundt å finne uskyldige ofre de kan slakte. Nei, takke meg til ungdom med 240 som kan "sladde" rundt og slakte ned fotgjengarar og andre bilistar. Om det trådstarter skriv er riktig ser eg ikkje grunnen for å miste lappen. På glatta kan sjølv den beste sjåfør får litt sleng. Å innbille seg at det i trafikken skal være 100% sikkert er lite poeng i. Det kjem nye bilistar på vegen kvart år, det er umogeleg å sikre seg om at sånt ikkje skjer. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Tror både jeg og trådstarter har øyne å se med! Sladder ikke vilt blandt fotgjengere og gamle folk viss noen av dere gamle kjedelige som bare skriver negativt på alle innlegg tror det! Har dessuten aldri hørt om folk som slakter ned folk med 240??! Bilulykker skjer i de fleste tilfeller av for høy fart og/eller alkeholpåvirkning.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Noen som vil ønske meg lykke til på oppkjøringa eller? Skal ta den for andre gang etter 6 mnd uten... Jeg håper du stryker. Hvis posten din var seriøst ment har du lite i trafikken å gjøre. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Noen som vil ønske meg lykke til på oppkjøringa eller? Skal ta den for andre gang etter 6 mnd uten... Jeg håper du stryker. Hvis posten din var seriøst ment har du lite i trafikken å gjøre. Tror nok det var et snev av sarkasme i posten hans.... Lenke til kommentar
Carpathian Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 fikk igjen lappen og en bot på 3000. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 fikk igjen lappen og en bot på 3000. 3000 for hva da? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 fikk igjen lappen og en bot på 3000. 3000 for hva da? For å ha voldt hodebry for offentlig tjenestemann? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Litt urimelig at du blir "frikjent" men må betale litt allikevel... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det gjorde fetteren til Birgitte Tengs også. Det var visstnok fordi bevisene holdt i lagmannsretten, men ikke i høyesterett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå