xclusive_danny Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 6 sider i tråden og 90 prosent usakelige innlegg....... Hvis JEG skulle brukt 200k hadde jeg valgt en nyere modell. Ligger masse på finn. Hva med å forsikre bilen på en foresatt? Da sparer du endel, så kan du heller ta opp egen forsikring senere når du evntuelt har fast/bedre inntekt. Aner ikke hvor gammel du er.. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Jeg ville gjort som folk sier her og kjøpt en billigere bil. Så kan du heller spare resten av pengene. Alltid greit med litt ekstra cash om noe uventet skulle skje. Kan komme med noe eksempler på biler. Se på disse annonsene som forslag på biltype. Jeg mener ikke nødvendigvis den bilen i annonsen. Audi A3 siden du sa du likte audi. En Mercedes som helt sikkert har mange år igjen. Pen var den også, men kanskje ikke det peneste interiøret. Billig V8'er, noe for deg? Volvo med turbo, kanskje litt klisje, men mye bil for pengene. Saab 900 turbo. Her får du sykt mye for pengene. Skoda Octavia, ferdig trimmet. Her har du veldig forskjellige biler å velge mellom, men alle har bra med effekt og holder nok i massevis (!!) som førstegangsbil. Hvis du er smart velger du en bil med litt mindre effekt og mer utstyr. Da blir det nok lettere og selge en gang i framtiden også. Endret 11. desember 2008 av rublings Lenke til kommentar
DELLARMADA Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Jeg har kjørt bil i 1 år. Jeg har allerede krasja og fått fartsbøter ...Med mamma sin bil..... Er ikke helt grønn der Har tenkt meg om, og vil ha en ny bil som mulig Liker kanskje Audi ell Wolksvagen best, men synes generelt at de fleste bilmerker har noen kule/stilige modeller ;D Vil forresten svi av de 200 000 kr på bil Fyller snart 19 år.. Og skal begynne på mastersivilingeniør så skal nok studere i 5 år til Endret 12. desember 2008 av DELLARMADA Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Lykke til meg kjøpet ihvertfall da. Kjøper du Vw eller Audi, så tror jeg at du blir fornøyd ihvertfall Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 audi og vw er jo kule biler! jeg ville i hvertfall sjekket ut nyere golf, a3 og a4 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Jeg synes det er en gjenganger i sånne tråder, at en gjeng med brukere som ennå venter på at lamineringen på førerkortet skal bli kald kommer og utbryter bastant hva som er bra og ikke bra av biler. Ifølge hvem? Dere selv, som kanskje har hatt EN bil til sammen? Jeg skjønner jo at man anbefaler biler man selv liker, og kanskje også har, men å gå ut og bastant hevde at man risikerer enorme regninger med den bilen, og minimalt med regninger på den andre, det er tull. Nå tenker kanskje alle at her kommer han som ikke er det granne bedre, og kjefter, men det er ikke sånn ment. Jeg etterlyser bare litt mindre skråsikkerhet i svarene til folk. Når jeg anbefaler noen å vurdere BMW, så er det ut i fra mine egne erfaringer, med en '94 316i compact, og en '98 520i. Begge var (og er) for meg kurante biler, som jeg jevnt over har opplevd lite problemer med. Det man kanskje bør være obs på med 5-seriene er at girkassene ofte kan få problemer, noe som kan bli dyrt. Har hørt om flere med samme symptomer som jeg hadde, med synkroniseringsringer og/eller skiftegafler som ble slitt/bøyd. Min kasse raste, og jeg måtte få tak i en erstatningskasse. For meg ble det ikke så altfor gal kostnad, siden jeg har familie og kjenninger som alt i alt gjorde at jeg kom veldig greit ut av det, men for andre uten det, så kan man fort gå på en smell i titusenkronersklassen. Alle merker har sine gode og dårlige sider, og feil. Så man bør være forsiktig med å ta noe som helst for god fisk. Det du KAN ta med i vurderingen er statistikken som gis ut av det svenske vegvesenet, som forteller om hvor representert de enkelte merkene/bilene er på forskjellige feil, ting som blir ødelagt etc. Siste delen av innlegget kommer fra moderatoren i meg, og ikke brukeren: Det er IKKE nødvendig å fortsette å gjenta seg selv på at XX er mye bedre enn YY osv. Det blir spam. Endret 14. desember 2008 av fredrik Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Mye sant i det du sier Fredrik. Når folk sier at BMW går istykker av og til, har de egentlig ikke tenkt over hva de sier. Det er utrolig få BMW som faktisk går istykker, og da som regel pga en treskalle som sitter mellom ratt og nakkestøtte. En skal huske på at det er få biler som får så mye juling som BMW. Mange BMW er ungdomskjørt, slædda, hærja og festa i 10 år med. Likevel henger de forbløffende bra sammen enda, det kan neppe sies om så mange andre biler. Det er hvertfall sjelden jeg ser noen som kjører pent med en BMW, så ingen kan si at de ikke blir brukt. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Enkelte biler er dårligere skrudd sammen enn andre, og trenger mere oppsyn en andre. Men det finnes jo såklart en slik hos hver leverandør.. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Er veldig sant dette. Jeg er feks ikke så veldig trygg på å anbefale biler til kompiser. Vet aldri om de får en problembil utenom det vanlige, og det vil jeg ikke ha på samvittigheten. Derfor går det som oftest i japsebil-anbefalinger da jeg føler det er det sikreste. Dette forutsetter jo såklart at de vil ha en bil som ikke er spesielt spennende men vil ha driftsikkerhet i istedenfor. Da er det ofte snakk om biler rundt 50.000, ikke 200.000. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Mx du er bare latterlig ! Til trådstarter, vil du ha deg en kul ungdomsbil er Toyota MR2 veien å gå. En MR2 MK2 passer fint inn i hva du vil bruke av penger og den har alt du trenger, men ikke kjøp MK3 det blir for homse bil, MK1 kan også være en stilig bil om du gir den litt omsårg og setter på et stylling kit, som min egen bil Min bil: Endret 15. desember 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 MR2 er en rå bil ja, ihvertfall MK2 om jeg ikke husker feil. Desverre falt ikke frontfangeren din i smak hos meg, (husk: smaken er som baken! Det viktigste er at du liker den! ) Men fy f**n, det er mange råe MR2 ute på markedet. Og disse bilene er billige, driftsikre og fine å se på. Mange vil nok forbinde MR2 med Ferrari, da de ikke er så veldig ulike. Er vel en grunn til at du har satt på det emblemet du har, right? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Vel den er senket og alt er gjort klart Men nei det er ikke et ferrari emblem, er MR2 emblemet, akkurat som på avataren min bare uten MR2 teksten Men lå oss ikke gå of topic nå Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Mye sant i det du sier Fredrik.Når folk sier at BMW går istykker av og til, har de egentlig ikke tenkt over hva de sier. Det er utrolig få BMW som faktisk går istykker, og da som regel pga en treskalle som sitter mellom ratt og nakkestøtte. En skal huske på at det er få biler som får så mye juling som BMW. Mange BMW er ungdomskjørt, slædda, hærja og festa i 10 år med. Likevel henger de forbløffende bra sammen enda, det kan neppe sies om så mange andre biler. Det er hvertfall sjelden jeg ser noen som kjører pent med en BMW, så ingen kan si at de ikke blir brukt. Det er det inntrykket jeg også sitter igjen med. Jeg har endel kompiser som ratter rundt i BMW, i tillegg til meg selv. Og med til tider aktiv kjøring, så er det overraskende lite som går i stykker. Min Compact var jeg i grunn forsiktig med, og eneste "utskeilsene" foregikk på snø. Nå hadde jeg den bare i et år, men det eneste jeg gjorde var å bytte bremseklosser og fikse noe rust på bremserør. Kun "vedlikehold" fra min side. Var ikke en ulyd i bilen, og det fra en 94-modell med over 200kkm på telleren. Men, forsikringsselskapene har ofte en litt annen oppfatning av hva som er kult, så før du kjøper deg bil, trådstarter, så bør du sjekke ut priser. Kan ofte få litt sjokk der. Og noe annet enn fullkasko er fjolleri. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 MR2 er ikke pen, meget stygg bil med så stygge lykter som aldri skulle vært oppfunnet. Men den oppe til venstre der,(på det øverste bildet) ser litt bedre ut. Hva er det? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ligner en Plymouth Barracuda. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ja, kan stemme bra det: http://en.wikipedia.org/wiki/Plymouth_Barracuda Var faktisk ganske så tøff denne, den har det typiske amerikanske preget. Store biler med masse muskler Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) MR2 er ikke pen, meget stygg bil med så stygge lykter som aldri skulle vært oppfunnet. Men den oppe til venstre der,(på det øverste bildet) ser litt bedre ut. Hva er det? Jeg er ikke noe fan av vippelykter jeg heller, men må ærlig innrømme at MR2 er den bilen som er absolutt finest med de lyktene. Måten du snakker på mX, er som en liten 14 åring. Jeg skjønner at det er din egen mening, men det går an å formulere setninger på en annen måte. Endret 16. desember 2008 av AnaXyd Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Bemerkninger om alder og umodenhet hører ikke hjemme i en diskusjon som det her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Ligner en Plymouth Barracuda. Vet ikke helt: Cuda har ikke knekken på skjermen, som den på bildet har, og har vinklede scoops, ikke rette. Ser ikke helt hva det kan være, men det var mange Mustang-varianter rundt 1970. Kan det være en av de? Edit: Kanskje legge ut bildet på tråden for "gjenkjennere"? Endret 16. desember 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Bemerkninger om alder og umodenhet hører ikke hjemme i en diskusjon som det her. Ikke bemerkninger om hvor stygg en syntes en annen bil er heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå