Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe en KUL ungdomsbil ca 200 000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge er rånekasser, og hvis man i det hele tatt VURDERER å kjøpe pkt. 1 en SEAT og pkt. 2 en SEAT fra 1996 til 200 løk skal jeg personlig finne deg og le deg midt i ansiktet. SEAT er det aller, aller verste som finnes. Tro meg, jeg har hatt to stk.

 

Ville nok aldri hatt Seat, eller uansett ikke den stygge ungdoms bilen der.

Men uansett, skal du signere Seat som det værste basert på de 2 bilene du har hatt?

 

Vi har hatt 4 forder, og de er noe søppel.

Derfor så er Ford et dritt merke. ?

Lenke til kommentar
Ville nok aldri hatt Seat, eller uansett ikke den stygge ungdoms bilen der.

Men uansett, skal du signere Seat som det værste basert på de 2 bilene du har hatt?

 

Vi har hatt 4 forder, og de er noe søppel.

Derfor så er Ford et dritt merke. ?

 

Joda, du kan helt fint avskrive SEAT som søppel. Dette merket er høyt representert på alle feilstatistikker som finnes. Videre har jeg personlig erfaring som tilsier dette. Ta en TÜV undersøkelse:

 

1-3 år gamle biler: SEAT med 10% feil.

4-5 år gamle biler: SEAT med 20,3 % feil.

6-7 år gamle biler: SEAT med henholdsvis 27,8% og 24,4 % feil.

8-9 år gamle biler: SEAT med 33,2% og 33,8% feil.

10-11 år gamle biler: Jada, du gjettet riktig. SEAT her også, med 36,9 og 37,8 % feil.

 

Videre, hva sier for eksempel Honest John om SEAT?

 

Ibiza MK1: Bad: Shoddily built and apt to rust. Many, if not most, are now suffering badly from a lack of maintenance.

Ibiza MK2: Bad: Replacing the exhaust will hurt your wallet. Spanish VAG build, not as good as German. Not very roomy. Legg spesielt merke til at dette er under BAD.

Ibiza MK3: Good: More interesting looking than a Polo. 1.8 petrol turbo FR good fun.

Bad: Same faults as Polo

Alhambra: Bad: Basic spec on early models. Aircon is prone to fail and, on early cars, sited in a vulnerable place. Mechanical problems not unknown.

 

Leon:

What to Watch Out For

On the first cars, drain holes in door bottoms could get blocked with wax and water can leak into the car between the inside door structure and the black ancilliaries panel. These panels needed to be removed and properly resealed or damp will make a real mess of the driver's footwell.

 

Vent into car via plenum chamber may also not be properly sealed. Cabin leaks can be caused by misalighned water shield cover over the pollen filter (very fiddly to replace).

 

Seals around the rear lamp clusters can also let in water. And tube can come of rear screen washer, depositing washer fluid in boot. (Leaks seem to have been sorted under warranty and by 2000X reg anyway.)

 

Horns fill with water and fail. Answer is to refit the horn facing backwards so the trumpet does not admit water.

 

Like Golf IV, plastic covering door grabs peels off and looks awful.

 

Two complaints of ECU failures on 20VTs, both replaced under warranty.

 

One complaint of faulty temperature sender in 110TDI sending wrong message to ECU leading to increased fuelling and poor mpg. Leon TDI 110s could also suffer same ECU problem as Golf Mk IV TDI 110. VAG acknowledges a fault with the ECU (038 906 018 BM) and specifies an upgraded unit (038 906 018 GQ) at £695.00 + VAT. According to VAG technical, this problem will eventually occur with all ECUs of this part number, so a second hand part may only be only a short term cure.

 

One complaint of badly misaligned suspension on delivery.

 

Complaints of intermittent loss of power on 105bhp 1.6 16v, apparently due to a softwar glitch.

 

Complaint of wrong, much higher final drive ratio in one 2002MY Leon 20VT, which blunted its performance especially in 6th.

 

1.8 20v engines can snap their timing belts at 70,000 - 80,000 miles and the extensive damage this causes is not repairable. The car will need a replacement engine. 1.8 20v timing belt drives waterpump and belts are difficult to replace on transverse engines. All engines need new timing belts, tensioners, pulleys and 20VTs also need waterpumps every 4 years or 60,000 miles whichever comes first.

 

1.8 20Vs also suffering problems with air mass sensors which cost around £200 to replace.

 

All 1.8 20V turbos built from around August 2001 to October 2002 can suffer from failure of one or more of the four ignition coils, which led to a dispute butween VAG and a supplier and a severe shortage of coils from November 2002 to January 2003.

 

The colour, 'Extreme Blue' scratches and chips easily.

 

6 speed manual transmissions on 20VTs and Cupras starting to fail by 2007.

 

Other problem areas from The Backroom:-

 

Failed Dump Valves - symptom is normally a funny squeak on gear change rather than normal air sound, plus flat spots.

Clutch problems - On TDi models 6 speed develops clunky change from 1at to 2nd when cold. Best to go straight from 1st to 3rd until warm.

 

Intermittent power loss on TDI 90s and 110s may be due to one of the following:- sticking turbo due to dirty oil; dirty or faulty mass airflow sensor; exhaust gas recircularion solenoid valve sticking open; wastegate valve actuator rod sticking; faulty throttle switches; faulty temperature sensor; loose or leaking brake servo pipe or turbo boost pipe from fuel pump to turbo; faulty ECU.

 

1.4 16v and 1.6 16v engines have plastic timing belt tensioner rollers which can shatter after about 40,000 miles. These are now failing regularly, though fortunately the belts are rarely flung off when this happens. Manual transmissions of 1.4s and 1.6s prone to failure due to corrosion and cracking of the casing.

 

If red warning light comes on in very cold weather on start up to say Engine Overheating, it isn't. It's a faulty sensor. Car needs new expansion tank at £9 + 10 minutes to fit. Switching engine off and then on sometimes cures it

 

Recalls

28/2/2001: Build 1/10/2000 - 30/11/2000 Passenger airbag may not inflate correctly due to leak in pressure reservoir of gas generator. Passenger airbags to be replaced. 2001: On LHD 20VT4s (four wheel drive) built up to March 2000, the bottom rear hub carrier ball joint can corrode and seize, leading to the lower suspension arms snapping at the hub ends. (No 20VT4s officially imported.) 23-5-2002: 1,407 Leons recalled because electrical fault in ABS ECU could cause overheating, possibly even leading to fire damage. Ibiza, Cordoba, Leon, Toledo recall March 2005: "The brake vacuum pipes may leak due to a production fault. If the pipe leaks, the brake servo loses it's function. Without the servo assistance a lot more force must be used on the pedal. But this will not lead to a total failuire of the braking system." FoC examination and if necessary replacement - about an hour

 

Skal jeg fortsette?

Lenke til kommentar
Hadde jeg hatt 200 000 kr hadde valget vært Audi!

Og da hadde det stått mellom disse :

 

Rs2 :

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2049533#bilder

 

S6 Sedan :

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2024098#bilder

 

S4 Avant :

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2046756#bilder

 

5'er lyden er jo bare elsk ;)

 

S eller RS-Audier som har gått 200.000 hardkjørte kilometer er ikke coolt. Det er utgiftssluk. Ikke Sluq, men sluk.

Lenke til kommentar

Jeg synes Hyundai Coupe var en kul bil. Den kan jeg kjøpe ganske ny også :)

 

Ellers liker jeg Audi, Volkswagen og Toyota også. Kanskje en a4, a3, s4, s3 hadde vært noe. Eller en eldre golf r32 :p Må tenke litt på dette :)

 

Hvorfor ikke bruke alle pengene mine på bil hvis jeg har 200 000 da? :p

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bruke alle pengene mine på bil hvis jeg har 200 000 da? :p

 

Jeg kan gi deg flere eksempler:

 

1. Bil medfører uforutsette og forutsette utgifter. Du skal ha service, du skal betale for bomring, bensin. Plutselig ryker noe på bilen og da må det fikses.

2. Du er ung og uerfaren = Du kræsjer.

Bruk heller 100.000 og spar de andre 100.

Lenke til kommentar
Det finnes mange kule biler til under 100.000kr også. Er litt overkill med en bil til 200.000kr som førstegangsbil?

 

På en så dyr bil må du ha full kasko forsikring også, noe som er fort 20k i året i tillegg til de andre utgiftene en bil medfører seg.

Med de bilene som det er lenket til å tråden her blir det nok fort ganske så mye mer enn 20k i året med full kasko.

 

Jeg ville nok heller satse på en fornuftig bil, med fornuftig motor og forunftig forsikringspremie, med god kollisjonssikkerhet.

Lenke til kommentar
Det finnes mange kule biler til under 100.000kr også. Er litt overkill med en bil til 200.000kr som førstegangsbil?

 

På en så dyr bil må du ha full kasko forsikring også, noe som er fort 20k i året i tillegg til de andre utgiftene en bil medfører seg.

 

La gutten erfare selv, det er som regel det beste. Dyrekjøpt erfaring = noe som huskes. Hvis han vil ha noe og har penger til det må han for all del kjøpe det. Men ikke klag din nød til oss hvis noe blir ødelagt pga uvettig kjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...