>Jonas< Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Hva som er kult er relativt subjektivt. Ved å søke på "kul" på Finn.no innenfor prisklassen 170 til 210 000 kroner får man blant annet opp Suzuki Swift og Dodge Ram, passer disse dine krav? Vil ha en 4-5 seters sedan/sportsbil. Samme om det er bakhjulstrekk eller forhjulstrekk eller 4hjulstrekk bare det ikke er pickup eller noe sånt Kjøper du deg en bil med firehjulsdrift er vel sjansen liten for at du bytter til en bil med tohjulsdrift senere i livet. Med mindre du for det aller meste kjører på bar asfalt da. japansk er mest driftsikkert, the end. Hva er galt med riskoker da? Det er driftsikkerhet så det holder ihvertfall. Driftssikkerhet doesn't equal coolness. Hvor "coolt" er det med høye verkstedsregninger og en bil som ikke virker som den skal? Noe av det minst "coole" du kan oppleve er jo å stå langs veien med hodet nedi panseret. Er det ikke coolt å ha noen verkstedkamerater da? Ingen coole folk sier nei takk til nye "venner". Tilbake til japansk. Var det ikke Toyota som ble kåret til den bilen som det var minst tull med da? Er jo en grunn til det, da det sjelden er noe tull med de bilene. Ikke så rart, da japanske biler ofte mangler utstyr som man får på europeiske. Et to-sone klimaanlegg kan f.eks. ryke på en Renault (som jeg har). Men det skal litt til for at det tar kvelden i en Corolla til samme pris, hvor de fortsatt roter rundt med skruknotter og en knapp med bilde av et snøfnugg på. Nå har det seg jo sånn at mye av det som er standardutstyr på japanske biler er ekstrautstyr på f.eks. tyske. For eksempel hvor mye er standard på en Passat Highline kontra en Nissan Qashqai Tekna 4x4? Sist jeg sjekke måtte man vel ut med mer enn 50k kr i ekstrautstyr med Passaten for å komme opp på det utstyrsnivået Qashqaien hadde som standard. Da kostet Passaten 100-150k kr mer, og den manglet firehjulsdrift. Til trådstarter: Har du så mye penger at 200k er lite for deg? Hvis ikke ville jeg vært litt fornuftig og kjøpt en bil til halve prisen eller mindre, og brukt pengene mine mer fornuftig. Endret 9. desember 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Den er faktisk veldig sjelden, er det ikke sånn? Tror jeg har sett en på veien. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Det er ikke en bil du ser altfor ofte nei.. E31 blei laget i 30 000 eksemplarer på 10 år, hvorav noen med V8, og en del med V12 Dette har vært drømmebilen min så lenge jeg kan huske, og den er en drøm å kjøre Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hadde jeg hatt nok mye penger, men ikke for mye, så hadde jeg garantert kjøpt den! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Når jeg tenker meg om så er faktisk jeg ganske cool. Meget cool kanskje. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Og du mener det er meget relevant til tråden? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Ganske. Det er jo snakk om coole ting. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Det er ikke en bil du ser altfor ofte nei..E31 blei laget i 30 000 eksemplarer på 10 år, hvorav noen med V8, og en del med V12 Dette har vært drømmebilen min så lenge jeg kan huske, og den er en drøm å kjøre Naboen min solgte nettopp en mørkeblå BMW 850 med beige skinninteriør på finn.no Lenke til kommentar
rublings Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Mx: Går an å være litt objektiv her da. Det er et faktum at tyske biler har mer problemer enn japanske generelt sett. Jeg hadde nok kanskje kjøpt meg en Audi a4 1.8T Quattro om jeg hadde hatt 200.000 å rutte med, men det er ikke det som er poenget. Trådstarter vil ha en bil som ser ut som en sportsbil, noe en a4 avant ikke gjør. Det er en knall fin bil, ikke missforstå, men kanskje ikke det trådstarter er ute etter i denne tråden. Så vær så vennlig å ta fanboy innstillingen et annet sted. Det er tross alt snakk om 200.000 kr her, og da har man faktisk lov til å være objektiv. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Kjøp en audi a4. Den er kul og samtidig ikke alt for harry. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Ikke så rart, da japanske biler ofte mangler utstyr som man får på europeiske. Et to-sone klimaanlegg kan f.eks. ryke på en Renault (som jeg har). Men det skal litt til for at det tar kvelden i en Corolla til samme pris, hvor de fortsatt roter rundt med skruknotter og en knapp med bilde av et snøfnugg på. Kjøp en audi a4. Den er kul og samtidig ikke alt for harry. Hvem mangler utstyr? Denne har jo ikke engang elektriske vindusheiser bak?! Jeg kan heller ikke skjønne at det instrumentpanelet er så mye mer fancy enn skruknottene du prater om Magnum. Sammenlikner man f.eks. denne med en Primera fra samme år, har Primeraen en haug mer utstyr som er standard. Endret 9. desember 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Kjøp en audi a4. Den er kul og samtidig ikke alt for harry. Wow. Det der tror jeg må være den billigste A4-en som har blitt solgt her til lands. Det er jo faktisk - som >Jonas< påpeker - absolutt ikke noe ekstrautstyr. Upraktisk- nærmere ubrukelig, kanskje - og gøy. Det er det du vil ha, og det får du her. Vil egentlig ikke tipse folk om Speedstere, da de er så voldsomt billige. Kanskje prisene blir presset opp før jeg skal kjøpe en. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ganske. Det er jo snakk om coole ting. Det går ikke ann å bruke den norske ekvivalenten av "cool"? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ganske. Det er jo snakk om coole ting. Det går ikke ann å bruke den norske ekvivalenten av "cool"? Kulness låter ikke like coolt nei. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Mx: Går an å være litt objektiv her da. Det er et faktum at tyske biler har mer problemer enn japanske generelt sett. Jeg hadde nok kanskje kjøpt meg en Audi a4 1.8T Quattro om jeg hadde hatt 200.000 å rutte med, men det er ikke det som er poenget. Trådstarter vil ha en bil som ser ut som en sportsbil, noe en a4 avant ikke gjør. Det er en knall fin bil, ikke missforstå, men kanskje ikke det trådstarter er ute etter i denne tråden. Så vær så vennlig å ta fanboy innstillingen et annet sted. Det er tross alt snakk om 200.000 kr her, og da har man faktisk lov til å være objektiv. *Forsetter å fronte at Tysk er best* Mhm... Ja det er fullt mulig det. Må jeg virkelig gi meg altså? Kan vel ikke legge skjul på at jeg er en hardbarket VAG "fan". Da det er Audi Sport Quattro som er drømmebilen Endret 10. desember 2008 av mX Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 *Forsetter å fronte at Tysk er best* Mhm... Ja det er fullt mulig det. Må jeg virkelig gi meg altså? Kan vel ikke legge skjul på at jeg er en hardbarket VAG "fan". Da det er Audi Sport Quattro som er drømmebilen Av nysgjerrighet lurer jeg på hvorfor du er så innmari VAG-fan? Du har minimalt med fartstid på veien og jeg ser ikke for meg at du har prøvd nok biler av andre merker over lengre tid til å kunne uttale deg om at "tysk er best". Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) *Forsetter å fronte at Tysk er best* Mhm... Ja det er fullt mulig det. Må jeg virkelig gi meg altså? Kan vel ikke legge skjul på at jeg er en hardbarket VAG "fan". Da det er Audi Sport Quattro som er drømmebilen Av nysgjerrighet lurer jeg på hvorfor du er så innmari VAG-fan? Du har minimalt med fartstid på veien og jeg ser ikke for meg at du har prøvd nok biler av andre merker over lengre tid til å kunne uttale deg om at "tysk er best". Hehe, har nok "dessverre" fått det "banket" inn i skallen at det er "best" Edit: Helvetes skrivefeil. Endret 10. desember 2008 av mX Lenke til kommentar
sigurd_89 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Klar BMW-seier på driftssikkerhet: http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/ny...icle2769855.ece oops! =p Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hvem mangler utstyr? Denne har jo ikke engang elektriske vindusheiser bak?! Jeg kan heller ikke skjønne at det instrumentpanelet er så mye mer fancy enn skruknottene du prater om Magnum. Sammenlikner man f.eks. denne med en Primera fra samme år, har Primeraen en haug mer utstyr som er standard. Du glemmer også en vesentlig ting. Nissan Primera av samme årgang som den Audien er ingen driftssikker bil. http://www.dinside.no/motor/bil/bruktbil/3.../art523581.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå