Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe en KUL ungdomsbil ca 200 000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Garanterer du at han vil få høye verkstedregninger og motorstopp langs veien hvis han ikke kjøper japansk?

Nei, jeg garanterer det hvis han kjøper VAG.

Men VAG er ikke "coolt", så da kjøper han jo ikke det.

Mange som mener at Audi og VW er "coolt". Selv vet vi bedre.

Hahaha...Dagens :rofl: , ehm.. Må slutte å lese denne tråden jeg nå før jeg dør av latter.

Endret av mX
Lenke til kommentar

Og jeg gir deg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1044746

Wow, en Scirocco, spennende. Det er fortsatt en folkevogn. Ser ut som en Clio bakfra på det bildet. Ikke coolt!

Garanterer du at han vil få høye verkstedregninger og motorstopp langs veien hvis han ikke kjøper japansk?

Hahaha...Dagens :rofl: , ehm.. Må slutte å lese denne tråden jeg nå før jeg dør av latter.

En 19-åring i en Golf vet selvsagt ikke bedre. Ikke coolt med Golf.

Lenke til kommentar

"Disse bilene vil du ikke eie" fra dinside.no:

1 - 3 år: De verste

BILMODELL: PROSENTANDEL

BETYDELIG MANGEL:

VW Sharan 10 %

Seat Marbella 10 %

Fiat Palio Weekend 10,8 %

Suzuki SJ 11,1 %

Opel Calibra 14,3 %

Chrysler Voyager 20,1 %

4 - 5 år: De verste

BETYDELIG MANGEL:

Alfa Romeo 145/ 146 17,2 %

Seat Toledo 17,5 %

Renault Clio 18,1 %

Seat Marbella 20,3 %

Chrysler Voyager 21,5 %

6 - 7 år: De verste

BETYDELIG MANGEL:

Seat Toledo 24,4 %

Chrysler Voyager 24,6 %

Citröen ZX 25,8 %

Seat Marbella 27,8 %

Skoda Favorit 28,8 %

8 - 9 år: De verste

BETYDELIG MANGEL:

Renault Clio 28,5 %

Renault 21 32,5 %

Seat Marbella 33,2 %

Seat Ibiza 33,8 %

Skoda Favorit 34,7 %

10 - 11 år: De verste

BETYDELIG MANGEL:

VW Corrado 32,6 %

Renault Espace 33,7 %

Renault 21 34 %

Seat Ibiza 36,9 %

Seat Marbella 37,8 %

Litt VAG her, gitt.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

SNIPP/SNAPP... Quoten gikk til helvete...

Hehe, skal ikke vente noe annet når det er første bilen ;)

Men å ha godt for en eller annen riskokar det hadde vært alldeles uaktuelt!

Audi neste gang ;) (Btw, er storfornøyd med Golfen jeg, eneste problemet jeg har hatt er at senkesettet måtte tas av da begge demperbe framme var som sykkelpumper. Og de er IKKE originale ;) )

Lenke til kommentar
SNIPP/SNAPP... Quoten gikk til helvete...

Hehe, skal ikke vente noe annet når det er første bilen ;)

Men å ha godt for en eller annen riskokar det hadde vært alldeles uaktuelt!

Audi neste gang ;) (Btw, er storfornøyd med Golfen jeg, eneste problemet jeg har hatt er at senkesettet måtte tas av da begge demperbe framme var som sykkelpumper. Og de er IKKE originale ;) )

Ja, du har jo mye erfaring med "riskokere" skjønner jeg. Du har jo vært på veien i ett helt år!

Lenke til kommentar

Litt lenger enn det skal du vite ;)

Med tanke på øvelses-kjøring :p

Uansett hva du sier, så er det VW og Audi som er tingen for meg! Vil da vel for faan meg ikke ha en japse/riskokar som ryr sammen i svingene^^

Og for å være litt høffelig: Dette er MIN mening ;)

Nok fra meg nå i denne omgangen.

Endret av mX
Lenke til kommentar

Hvorfor er det da så mange ungdommer som liker Golf/Polo?

Selv liker jeg godt både sist og nest siste Passat med clean styling,

masse senk og store hjul..

Kunne ikke tenkt meg en Golf/Polo selv, men mange unge gjør det :)

Hvorfor skal vi ha lik smak alle mann?

Alle kjører rundt i en plastikksminka Civic som er rød..

Selv har jeg en forkjærlighet for Kadett fra 86´-95´..

Ja, jeg er nesten eneste som kjører det av ungguttene her i byen,

men jeg driter rett og slett i hva andre syns :)

Om du kan skru, kjøp det du vil av litt eldre bil, om ikke annet,

kjøp noe du har råd til å sette på verksted :)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi ha lik smak alle mann?

Alle kjører rundt i en plastikksminka Civic som er rød..

Det er fordi det er "coolt" å kjøre akkurat det samme som kompisen sin. Å skille seg ut er en uting, og derfor anbefaler alle unge enten BMW, VAG, Mercedes, Toyota, eller noe annet gjennomsnittlig til hverandre.

Det begynner å bli ganske mange år siden jeg syns det var stas å gå i nøyaktig den samme kule Psycho Cowboy buksa som resten av kameratgjengen, men den mentaliteten lever fortsatt hos de fleste som skal ha seg kul førstebil. Spør du meg er det sjelden kult å gjøre akkurat det samme som alle andre har gjort før deg.

Lenke til kommentar

Djesus, her var det mange forskjellige meninger. Noen som ikke har peiling, og noen som tror de har peiling, og noen som har peiling.

Tysk er bra, absolutt. Solide saker. Men stor sjanse for at du må bytte ut noen deler etterhvert. Slik som er påvist flere ganger i denne tråden.

Japansk er bra, punktum. Jeg heller såklart litt over på den japanske siden siden jeg har en japse selv, men hele familien min kjører omtrent VW. (Og de er gode å kjøre) Pappa lånte en Golf Cross 2008 modell, som faktisk var jævla rå.

Tilbake til japansk. Var det ikke Toyota som ble kåret til den bilen som det var minst tull med da? Er jo en grunn til det, da det sjelden er noe tull med de bilene. Er du litt flink med bilen din og vasker av saltlake og dritt så får du heller ikke så mye rust. Og motorene, jo de går, de går, de går, enda litt til, enda litt til, og litt til..(og slik kan jeg fortsette)

Men for å holde meg on topic: Se litt rundt på Finn.no selv, og ikke kjøp den typiske bilen alle har. (BMW 318 osv) Finn en som skiller seg ut, pynt litt på den og du har en rå bil! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Tilbake til japansk. Var det ikke Toyota som ble kåret til den bilen som det var minst tull med da? Er jo en grunn til det, da det sjelden er noe tull med de bilene.

Ikke så rart, da japanske biler ofte mangler utstyr som man får på europeiske. Et to-sone klimaanlegg kan f.eks. ryke på en Renault (som jeg har). Men det skal litt til for at det tar kvelden i en Corolla til samme pris, hvor de fortsatt roter rundt med skruknotter og en knapp med bilde av et snøfnugg på.

Lenke til kommentar

En japansk bil i Japan er jo noe helt annet enn en japansk bil i Norge hva gjelder tekniske duppeditter. Man fikk jo tv og navigasjon der borte allerede på begynnelsen av 90-tallet.

Det er vel heller det at japanerne har skjønt at deres norske kunder er en gjeng ukritiske sauer som ikke bryr seg om ting trivielle ting som utstyr og komfort - så lenge bilen starter og de kan skryte av at den gjør det hver dag er de jo fornøyde. Utover dette er det jo lite en 2000 modell Avensis kan tilby.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Sant i det du sier, men det er ikke alle som har behov for alle de tekniske duppedittene som franskmenna driver med, for å trekke frem et eksempel. Selv om mye av det er kjekt. Jeg er en av de som elsker duppeditter, og det kunne godt ha vært litt mer i bilen min. Men nå forventer jeg ikke så mye på den tekniske fronten mtp en '96 modell. Men el. vindusheis, det kunne den godt ha hatt. (ekstrautstyr)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...