Gå til innhold

Levninger av mennesker for 150.000 år siden?

Anbefalte innlegg

Hvorfor finner man ikke levninger av mennesker mye eldre enn de vi finner idag? Med tanke på at vi stadig finner dinosaur skjeletter?

Så diverse filmer på youtube om oversvømmelsen for 4000 år siden, osv. det fikk meg til å tenke litt... (er ateist selv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor finner man ikke levninger av mennesker mye eldre enn de vi finner idag? Med tanke på at vi stadig finner dinosaur skjeletter?

Så diverse filmer på youtube om oversvømmelsen for 4000 år siden, osv. det fikk meg til å tenke litt... (er ateist selv)

En ting kan jo være at det var dinosaurer i adskillig mye lengre tid en mennesker. flere hundre millioner år? (ustø på tidene akuratt nå)

mens mennesker jo var gnagere for 250 mill år siden. Gidder ikke å utforske svaret mitt mer nå skal legge meg :-)

kan evt komme med et nytt innlegg i morgen hvor jeg har fått satt meg litt mer inn i det igjen.

Kort fortalt så tenker jeg meg at de hadde adskillig flere individer som kunne havne i de forholdene som tilrettelegger for forsteining av skjelettet.

Endret av Androish
Lenke til kommentar
Hvem har sagt at vi ikke finner det? Fant denne etter 5 sekunders google søk. Kan ikke stå for hvor god kilden er, men om en søker mer så finnes det garantert mye bedre kilder.

ah, hehe. var helt sikker på at den eldste var 4000 år gammel eller noe, så gadd rett og slett ikke dobbeltsjekke;p takk for svar=)

EDIT: Var visst Ötzi jeg tenkte på:p

Endret av Tvitsj
Lenke til kommentar
En ting kan jo være at det var dinosaurer i adskillig mye lengre tid en mennesker. flere hundre millioner år? (ustø på tidene akuratt nå)

Dinosaurene regjerte i over 160 millioner år. Menneskeheten har eksistert i 200 000 år. Forklaringen din holder helt klart stikk. :)

Lenke til kommentar

Dinosaurene regjerte i over 160 millioner år. Menneskeheten har eksistert i 200 000 år. Forklaringen din holder helt klart stikk. :)

Absolutt. En annen forklaring kan jo være at vi rett og slett var så få... Forskere har jo funnet ut at for 80-90 000 år siden var arten menneske på randen av utryddelse med mellom 2000 til 10 000 individer igjen i det noen av de utvandret østover. De dro helt ned til australia, der den reneste, DNA messige, etter kommeren etter ut mennesket i afrika fremdeles holder til i form av utinvånerne der nede. Det var jo først for 40000 år siden at mennesker i dagens midtøsten innvandret til dagens europa, der vi traff på en annen humanoid, neandertalerne...

At vi finner langt flere dinoer enn humanoider er jo akkurat det at de var her i 160 millioner år og at de var i et utall av forskjellige arter (de evolverte jo som alle andre arter de også.. :) ). Homo sapiens grenen, den humanoide femte generasjons apen, har eksistert i langt færre eksemplarer og i mye MYE kortere tid.

Lenke til kommentar
Hvorfor finner man ikke levninger av mennesker mye eldre enn de vi finner idag?

Det gjør man da:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_evolution_fossils

Så diverse filmer på youtube om oversvømmelsen for 4000 år siden

OversvømmelsEN? Det har da vært haugevis av oversvømmelser til alle tider. Ikke noe spesielt med 4000 år siden.

Husk: KREASJONISTER LYVER.

fin link=)

Men den oversvømmelsen jeg snakka om var Noah's Ark;p hehe. men som du sier, det kan jo ha vært en oversvømmelse som tok det meste av befolkningen, men kanskje ikke en ark med to av hvert kjønn av alle dyr:P hehe

Og med tanke på hvor stor den flommen de snakker om var, så skulle jo adskillig flere ha dødd sånn sett? hehe. husker ikke hvor høy den var osv jeg, men det var overkill

Veldig gode poeng du og, RWS

EDIT: Om noen kristne har lyst til å kverulere/si sin mening om hva som skjedde, hopp på:)

Endret av Tvitsj
Lenke til kommentar
Men den oversvømmelsen jeg snakka om var Noah's Ark;p hehe. men som du sier, det kan jo ha vært en oversvømmelse som tok det meste av befolkningen, men kanskje ikke en ark med to av hvert kjønn av alle dyr:P hehe

Og med tanke på hvor stor den flommen de snakker om var, så skulle jo adskillig flere ha dødd sånn sett? hehe. husker ikke hvor høy den var osv jeg, men det var overkil

Alle skjønte nok at det var denne syndefloden du snakket om, men det er dessverre alt for lite vann til å skape en global oversvømmelse. :(

Lenke til kommentar

Og med tanke på hvor stor den flommen de snakker om var, så skulle jo adskillig flere ha dødd sånn sett? hehe. husker ikke hvor høy den var osv jeg, men det var overkil

Alle skjønte nok at det var denne syndefloden du snakket om, men det er dessverre alt for lite vann til å skape en global oversvømmelse. :(

Åååå jeg vet ikke om vi skal si dessverre her jeg. Hadde det vært vann som oversvømmet hele planeten hadde vi nok sett mye anderledes ut i dag.... Kanskje vi hadde fristet livet som flyndre? Hvem vet, guds veier er uransakelige vet du ;)

Lenke til kommentar

Nei, det har aldri vært noen global oversvømmelse slik eventyret i bibelen forteller. Den historien er basert på en av utallige lokale oversvømmelser gjennom historien. Alle religioner har slike oversvømmelsesofrtellinger.

Lenke til kommentar

Nei, det har aldri vært noen global oversvømmelse slik eventyret i bibelen forteller. Den historien er basert på en av utallige lokale oversvømmelser gjennom historien. Alle religioner har slike oversvømmelsesofrtellinger.

Den stammer mest sannsynlig fra da Svartehavet ble dannet ved at vann fra Middelhavet strømmet over det som i dag er Bosporusstredet. Et stort området ble fylt av enorme mengder vann på kort tid. (Det finnes flere hypoteser/teorier om dette. National Geographic sin er bare én av disse.)

Lenke til kommentar
.......
........

Den stammer mest sannsynlig fra da Svartehavet ble dannet ved at vann fra Middelhavet strømmet over det som i dag er Bosporusstredet. Et stort området ble fylt av enorme mengder vann på kort tid. (Det finnes flere hypoteser/teorier om dette. National Geographic sin er bare én av disse.)

I tillegg til dette en sansynlighet for at middelhavet har vært stengt ved Gibraltar. Så det samme kan ha skjedd her (2-3 ganger etter et program på discovery).

Lenke til kommentar

Fordi mennesket Homo Sapiens Sapiens (Ikke Homo Sapiens det en eldre versjonen av det moderne mennesket) har bare eksistert i 200 000. Er kanskje ikke så lett å finne noe som er eldre da... De har funnet menneskeaper som er flere millioner av år gamle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...