Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i høyrearmen etter styrketrening.

Skyax

Anbefalte innlegg

Hei

Etter hver treningsøkt (Vekter osv.) SÅ får jeg vondt i armen, rundt biceps/triseps... Kjenner en litne smerte bare jeg pusser tennene.

Hvis jeg tar en hileuke, så er det borte, men når jeg begynner å trene igjen, så kommer det tilbake! :S

Hva er dette?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du trener muskelen feil, hør med en utdannet trener om du gjør det rett, du skal ikke ha "vondt" i muskelen etter trening, men selvfølgelig føle deg pumpet.

Som sagt, hør med en kvalifisert trener, ikke noen kompis som har trenet så og så lenge, men en skikkelig kvalifisert trener.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Enten er det mangel på oppvarming (hvis du trener TUNGE vekter for BYGGING)

Eller så er det vel for mye vekt i utgangspunktet.

Ta deg 1-2 uker fri og start på halvparten av det du trener med nå og sjekk om du får de samme smertene, hvis du får akkuratt de samme smertene så er det noe annet rart.

Eventuelt kan det også være en sene-betennelse som ikke rekker og lege seg selv og som du "slår opp" igjen hver gang du starter å trene vekter. Hadde ett slik en gang i albuen. Hver gang jeg spilte tennis slo jeg den opp igjen, endte opp med å måtte hvile i en god del uker før det ga seg.

Endret av Paulex
Lenke til kommentar
Hva er dette?

Noen tips?

Det kalles for melkesyre..

tips?

Tja...

Jeg er ikke noe fitnessekspert, men!, du må trene litt letere og litt hyppigere.. (tror jeg) :wee:

Melkesyre?

Vondt i flere uke.. Tviler.

Jeg varmer opp, jogger et kvarter. Så tar jeg litt lettere vekter før jeg tar på mer kilo.

Det er bare i høyrearmen, og det pager meg virkelig. Kjenner det alltid når jeg bruker armen.

Lenke til kommentar

Da tar jeg mindre vekt på til neste år ;)

Så slapper jeg av de siste ukene i Desember =)

Men hvorfor er det galt å ha på for mye vekt, så lenge jeg klare 10 repetisjoner bra. Er jo anbefalt 10 repetisjoner til muskelvekst (leste jeg en plass)

Endret av Skyax
Lenke til kommentar
Da tar jeg mindre vekt på til neste år ;)

Så slapper jeg av de siste ukene i Desember =)

Men hvorfor er det galt å ha på for mye vekt, så lenge jeg klare 10 repetisjoner bra. Er jo anbefalt 10 repetisjoner til muskelvekst (leste jeg en plass)

Hvis du bare har lest en plass på internett at 10 repetisjoner er anbefalt for muskel VEKST ville jeg vurdert å leid inn en som jobber på det trenings-senteret du bruker til å gi deg en veiledning.

Som regel skal de ha peiling og kan se på kroppsformen/fysikken din hva som er best for deg.

For muskelmasse er det som regel mindre enn 10 repetisjoner som er "anbefalt". Men INGENTING av dette hjelper hvis du trener feil. Da får du like mye utbytte av å ligge på sofaen å se cheers og spise grandis.

Ta deg en pause som du sier, så hooker du opp med en instruktør på nyåret! Det er min anbefaling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...