Gå til innhold

DDR3 Intel Core i7 spørsmål?

LOBOS

Anbefalte innlegg

Gaming PC:

Jeg hadde bestillt denne OCZ Gold DDR3 1600MHz 4GB KIT.

Jeg var helt fornøyd til jeg fant ut at Intel i7 CPUer ikke er så glad i ram brikker som bruker mer enn 1.65v!

Så langt har jeg 2 sett i sikte.

Den ene gir 6GB(2x3) på DDR3-1600, mens den andre gir 3GB(1x3) på DDR3-2000 med bare +1 i CAS. Begge er selvfølgelig 1.65. Slik jeg ser det er det lurere å velge 3GB DDR3-2000 enn 6GB fordi med et 32bit OS, som jeg kommer til å bruke i nærmeste fremtid, kan bare benytte seg av 3.5GB. Hovedkortet, Gigabyte GA-EX58-EXTREME, har 6xDIMMS så det er jo mulig å oppgradere senere om OS 64bit revolusjonen skulle komme :p.

Hva synes dere?

Riktig, feil, burde jeg velge noen andre brikker?

OCZ Gold DDR3 1600MHz 6GB KIT

3xDDR3 2GB, CL8-8-8-20

Pris: 2550 NOK

Kingston DDR3 HyperX 2000MHz 3GB

Kit w/3X HyperX 1GB DDR3, CL9-9-9-27

Pris: 2295 NOK

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening er det bare tull å bestille 3GB (3x1GB) til 2295,- når du som du viser til får 6GB (3x2GB) til 2550,- som er tilnærmet samme pris.

Du klarer deg dessuten faktisk fint med DDDR3-1333 på X58 .

Btw: Hvor har du vært siste åra . 64Bit OS revolusjonen kom for en god stund siden. :p

Lenke til kommentar

OCZ Gold DDR3 1600MHz 6GB KIT

3xDDR3 2GB, CL8-8-8-20

Pris 2550 NOK

Det ble den.

Håper bare ikke det blir mye tull med å få sendt tilbake det andre brikke settet jeg først bestilte. Tenker slik at DDR3-1600 er bra nok, da til og med i7 EXTREME ikke kan bruke mer i triple channel memory, og heller holde det jeg vill kalle et realistisk vindu åpent for 64bits OS, om jeg skulle ønske å bruke det.

Det jeg evt taper i fremtiden er nok bare noen få % i overførings hastighet om jeg senere skulle oppgradere i7 CPU. Dermed, i 64bits OS, ville jeg nok uansett gjøre det bedre totalt sett med 6GB DDR3-1600 enn 3GB DDR-2000.

...Btw: Hvor har du vært siste åra . 64Bit OS revolusjonen kom for en god stund siden. :p

Jo da, den har vært rundt en stund, men man kan da vell ikke kalle det nødvendig eller i nærheten av standard i dag heller. Her i gården går det fortsatt i 32bits XP derimot en stund til.

Henger vell litt etter på enkelte ting, tror jeg.

Feks, jeg har fortsatt mitt Pentium 3 keyboard og min P3 tower CRT 17" max 1024x oppløsning skjerm.

Dette blir første PC jeg bygger hvor jeg også har tatt meg bryet til "endelig?? :)" å finne en grei nok LCD skjerm.

Lenke til kommentar

låner denne tråden litt da jeg selv trenger litt råd eller tips til hvilke ram set jeg bør velge til denne Intel Core i7 prossesoren. Ble anbefalt disse her: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 4GB, DHX,

Kit w/two 2GB XMS3 modules, CL7-7-7-20. Men er noen her inne som heller sier jeg burde gå for enten 3 eller 6 og ikke 2 eller 4 gb.

Har også tenkt til og skaffe dette hk'et: Asus P6T Deluxe.

Så burde jeg gå for disse Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB, eller de jeg ble annbefalt, som er disse: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,4GB, DHX.

Ser jo også at det er litt prisforskjell også på disse to settene av ram brikker. Også er det jo dette med 1.65v greiene da, står liksom ikke noe sånt v greier på disse ramsettene hva de bruker osv..

Så hvilkeet ram sett burde jeg velge av disse to?

Lenke til kommentar
låner denne tråden litt da jeg selv trenger litt råd eller tips til hvilke ram set jeg bør velge til denne Intel Core i7 prossesoren. Ble anbefalt disse her: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 4GB, DHX,

Kit w/two 2GB XMS3 modules, CL7-7-7-20. Men er noen her inne som heller sier jeg burde gå for enten 3 eller 6 og ikke 2 eller 4 gb.

Har også tenkt til og skaffe dette hk'et: Asus P6T Deluxe.

Så burde jeg gå for disse Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB, eller de jeg ble annbefalt, som er disse: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,4GB, DHX.

Ser jo også at det er litt prisforskjell også på disse to settene av ram brikker. Også er det jo dette med 1.65v greiene da, står liksom ikke noe sånt v greier på disse ramsettene hva de bruker osv..

Så hvilkeet ram sett burde jeg velge av disse to?

Velg den med lavest timings og 4GB i minne :thumbup:

Holder jo i massevis.

Lenke til kommentar

Du har valgt rett minne.

Anbefalt max minnespenning fra Intel på corei7,x58 er 1.65v

Corsair sin PDF for disse:

Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,4GB, DHX

Modell nummer:TW3X4G1600C9DHX

Each module pair is tested together at 1600MHz Tested and packaged in pairs packaged together immediately followingsystem test Tested together at 1600MHz, Vdimm = 1.80V, at latency settings of 9-9-9-24 SPD programmed at: JEDEC standard 9-9-9-24 values at 1333MHz

Corsair sin PDF for disse:

Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB

Modell nr : TR3X6G1600C9

Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,4GB, DHX

This memory has been verified to operate at 1600MHz at latencies of 9-9-9-24

at 1.65V VDIMM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...