Betina93 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Hei Har du hatt mattetentamen i 10 i år? Jeg lurer da på om den er vanskelig og hva burde jeg øve spesielt mye på (del 1) og huske å ha i regelboka (del2) Takk til alle som svarer. Endret 16. desember 2008 av Betina93 Lenke til kommentar
Tjasdiv Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Det meste av pensum fra 8. til 10. har vi fått beskjed om. Pleier å være en noenlunde jevn fordeling, men greit å terpe konstruksjoner, algebra, likninger osv kanskje? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Har det neste uke. Er nok algebra som kommer mest. Vi skal ha mye geometri også. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Forbered deg på lat i læreplanen. Blir vel alt dere har hatt på ungdomskolen - med andre ord alt fra sannsynlighetsregning, til funksjoner, ligniger med én og to ukjente, geometri, konstruksjon med passer ... Lenke til kommentar
Betina93 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Takk for alle svarene Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg har hatt den, sannsynligvis den du skal ha. Forbred deg på at det kommer til å bli mye. Våres lærere redigerte tentamen og tok vekk en del oppgaver, likevel var det mange som sat til kl. 14 Før var det mer vanlig å sitte til kl. 12-13. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Ja, den største utfordringa var tid. Ellers virker det som om de har fjernet de enkleste og vanskligste oppgavene. Hvis du ikke er så god i matte er nok oppgavene vanskligere, men hvis du er god er de lettere. Det er heller ingen valgoppgaver, og det virker som om oppgavene var veldig praktiske og var om en bestemt situasjon i dagliglivet. Lenke til kommentar
Betina93 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 De vanskelige oppgavene, hvilke "temaer" er det ca? Geometri eller? Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg vil ha mattetentamen på 10trinn! *Savner enkle matten* Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Jeg syns mattetentamen vi hadde var ganske så enkel. Var en oppg. som jeg slet veldig med, var vel mest ligninger + algebra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå