Gå til innhold

Ny laptop til gaming

Anbefalte innlegg

Hei!

Enkelt sagt:

Jeg trenger en ny laptop. En jeg kan game på, men jeg har lite peil på laptopper.

Tenkte fra prisklassen 5-6 tusen, skal kjøpe etter nyttår!

tenkte en bra prosessor, rundt 2ghz med rundt 2mb L2 cache. min 2gb 800mhz (kan bare kjøpe mer minne senere, hastigheten som teller) størrelsen på hardisken har ingen ting og si, skal kjøpte ekstern uansett, men hadde vært flott med 7200 rpm hardisk på laptoppen.

Så er det grafikkortet, har ikke peiling på grafikkortene i bærbare maskine: s

Håper noen kan hjelpe meg ut her, regner vel med at pcene detter ned med rundt1k etter nyttår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5-6k for gameing lapis er litt dårlig... spess om du ønsker med 7200rpm disk... da dette nesten er umulig å oppdrive uten å kjøpe selvkonfigurert...

selv kan jeg anbefale acer 5930g... dog koster denne nå rundt 7,5k og etterspørselen senker nok ikke prisen med det første...

9600m GT er minimum av grafikk til spill fra nVidia sin side... ati sine grafikksystemer til lapis har jeg dog ikke peiling på...

Lenke til kommentar

Gaming laptop er SÅÅÅ første halvdel av 2008. :p

Men seriøst, gaming laptops er pes å ha med seg rundt. Så med mindre du KUN skal sitte i sofa'n og game, og ikke drasse den med på jobb/skole, kjøp en lappy til 5000-6000 som veier max 2 kg, og bruk de siste 5k på å oppgradere din stasjonære, evt. vent til neste lønning og kjøp en ny til 10k.

Lenke til kommentar

Meh... gled deg til å bruke opp pengene dine på tull.

Gaming laptops er drit, bruker drit mye strøm, dårlig ytelse. Og STOR VARME.

Eg skal aldri,ALDRI kjøpe meg ein gaming laptop før det er verdt pengene og strøm,ytelse og varme ikkje lengre er eit problem.

Pappa kjøpte seg ein hp multimedia bærbar til 9000 skulle nesten tru at den var bra til spill men nei den kjørte WoW på 20 fps med laveste instillinger. Hadde sikkert fått ein like god stasjonær til 4000-5000 kr(eller faktisk bedre til den prisen)

Og at du orker "after-school" LAN det hadde eg aldri gidda.

Fram og tilbake heile tida, planlegg litt bedre i helgene elns. Då kan du vere der 2 dager istedenfor noen timer kvar einaste dag.

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...