SolitaryMan Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei, har lenge tenkt på å kjøpe en stasjonær pc med tanke på spilling. Fikk nylig en åpenbaring om å kjøpe en laptop (greit å ha når man snart skal studere). Planen er at jeg senere kan koble den opp mot en 26" skjerm og game. Spiller alt fra WoW, CS, Farcry2 og Warhammer fra før av, Trenger ikke full oppløsning på Farcry2, men WoW og Warhammer bør helst gå på fullt. Hadde håpet at prisen kunne ligge på rundt 7-9500,- Setter graffiken høyt og er også interresert i 3-4gb RAM. Etter min mening må en hver gaming laptop ha litt størrelse, så 15" blir det minste alternativet. Håper det er mulig å sette sammen denne drømme laptopen min, og vis ikke Tar jeg hjertelig imot alle tips og endringer også er jeg selvfølgelig positiv til all "høy tenking" Lenke til kommentar
Star Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Anbefaler de to "vanlige" som gir veldig mye for pengene; Acer Aspire 5930G 15" Acer Aspire 7730G 17" Endret 8. desember 2008 av Star Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvordan er egentlig byggekvaliteten i 5930G-en? Er det sånn at man kan ta i ene hjørnet og løfte den opp, eller gir da maskina veldig etter? Er ikke et must at man skal kunne løfte maskina etter hjørnene, men jeg liker maskina min litt stiv.. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvordan er egentlig byggekvaliteten i 5930G-en? Er det sånn at man kan ta i ene hjørnet og løfte den opp, eller gir da maskina veldig etter? Er ikke et must at man skal kunne løfte maskina etter hjørnene, men jeg liker maskina min litt stiv.. Jeg vet ikke, men jeg tipper det er noen reviews ute å går. Står sikkert ett og annet vettugt der. Lenke til kommentar
SolitaryMan Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Tenkte på noen mer gamer relaterte laptoper egentlig. Har sett litt på denne: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...552325%3bfl%3a0 Noen som har kunnskaper om den? Eller burde jeg kanskje velge en annen, er åpen for alle forslag. Håper helst å bestille fra Multicom, men det er ikke noe must Tenker å velge 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm INTEL CORE 2 DUO P8600 2.4GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W 320GB SATA 5400RPM 2,5" 4GB DDR2 SO-Dimm 800Mhz (2x2GB) + vista 64-bit som valg alternativer til linken oventil. Vet noen forresten hva Turbo Minne er? Er dette f.eks et vedlegg eller erstatning for rambrikker? Endret 10. desember 2008 av SolitaryMan Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Denne er da ikke noe mer gamingrelatert enn 5930g. Den du linker til blir jo mye dyrere og. Skal du ha gaminglaptop må du mye lengre opp i pris desverre. Du trenger ikke bedre prosessor enn p8400 syns jeg siden det er skjermkortet som er flaskehalsen. 9600m gt er det beste du får til den prisklassen. Så høy oppløsning gjør nok at du snart må stille ned oppløsningen for å kunne spille nye spill. Dette gjør at du får "crappy" grafikk siden du ikke spiller i native oppløsning. Turbo memory er som en liten HD. Du putter inn f.eks et krevende redigeringsprogram eller word osv og dette vil åpnes mye fortere enn om du skulle åpnet det på vanlig måte. Om det er vært det er en annen sak. Lenke til kommentar
SolitaryMan Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Takk for tilbakemeldingen. Forstår jeg deg rett burde jeg senke oppløsningen litt til f.eks 1440x900 ? Men er det mulighet for at Compal JHL90+ kan dra f.eks Warhammer og Farcry2 høyt? Er vel ganske sikker på at WoW vil kjøre ganske perfekt. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg trur 1440:900 er en mer fornuftig oppløsning. Warhammer har jeg ikke peiling på. Trur du kan dra FC2 forholdsvis høyt, iallefall om du stiller ned skygger siden det dreper FPS i det spillet. Google litt så finner du sikkert ut hvordan 9600m gt presterer i FC2. 180.44 er en konge driver til FC2 fra laptopvideo2go.com Lenke til kommentar
Roug Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) hva som er godt 3d kort til laptop? litt OT: men ser etter "god" gamer laptop:) Endret 15. desember 2008 av Roug Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 "Hva er et godt grafikkort til en bærbar" mener du? 9600m GT er et "greit" grafikkort til en bærbar. Jeg sitter selv på en bærbar med et slik kort. Jeg har spillt crysis og FC2, men det krever at du er fornøyd med å spille på laveste innstillinger og 1200x800 i oppløsning for å få en bildeoppdatering som ikke går under 30fps. Skal du ha en gamer laptop må du finne en bærbar som har 4GB ram, 9800M GT eller liknende, p8400 2.2GHz eller liknende. Men da må du være forberedt på å betale minimum kr 13000. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg ville vurdert å spare litt mer om jeg var deg å kanskje sett på denne: Link Sett i en 320 gb disk eller noe og du har et knallkjøp! Skårte bra i test her på HW.no og. Lenke til kommentar
Roug Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Får se etterhvert om jeg går over, var litt i stiveste laget med 13000 for en "gamer" laptop Der kunne jeg bestemme selv hva jeg ville ha:) Herlig er det mye forskjell på 9800m gts og 8800m gtx? er det mye om å gjøre mellom de 2 kortene? Endret 15. desember 2008 av Roug Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Forskjellen mellom 9800m gt\gts og 8800m gtx er svært liten. Gts er marginalt dårligere enn de 2 andre, men svært lite merkbart i spill, prisen vil dog være endel lavere. Merk at om man tenker å overklokke så kjører gts allerede på høyere hastighet enn de 2 andre så det vil være mindre å hente på det. Jeg hadde helt klart gått for gts selv Lenke til kommentar
Roug Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Skal ikke overklokke, så da skal jeg gå ford et når jeg skaffer meg bærbar Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Skal ikke overklokke, så da skal jeg gå ford et når jeg skaffer meg bærbar Mener du GTS? Jeg mener det er verdt å investere 250kr for å få GT-kortet. Selv om dette er klokket litt lavere, så har det i motsetning betydelig flere shaders, 96 mot 64. Dette trur jeg gjør at forskjellen mellom kortene blir større ved fremtidge spill. Dette er bare synsing, men burde ikke GTS bli varmere siden det er klokket høyere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå