Gå til innhold

Spotify-favoritter av Diskusjon.no

akamond

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Supert.

Regner med at man kun får ha 5 låter i spillelisten, hvordan skal du holde styr på dette (ikke at det var så enklere før)? Man får vel stole på folk. :p

Jeg gidder ikke ta meg tid til å lage en liste over hvem som har lagt til hva nei, men hender jeg tar en titt i tråden. Fjernet låtene SpecialForce skrev opp på side én samtidig som jeg la til de nye nå.

Det beste er om folk kan skrive:

Låter jeg tidligere har lagt til

*låtnavn*

nye låter

*låtnavn

Da blir det enkelt å holde kontroll. Se denne posten av brukeren macros. for et godt eksempel.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært greit å opprette en ny tråd, der vi bruker et system liknende det Zlatzman har satt igang? "Spotify favoritter av diskusjon.no v2" elns. Om en bruker som er aktiv (Zlatzman?..) starter en ny tråd med klare retningslinjer og en god førstepost, vil denne listen bli mye mer oversiktelig.

Mitt forslag (dette er kanskje litt mye jobb) lyder slik..

Regler:

1. Hver bruker kan legge til fem sanger. Disse SKAL postes i tråden, men kan byttes ut etter eget ønske. (Dette skal også postes...)

Organisering:

1. Hver sangliste som postes (fem sanger...), legges til i førsteposten tagget slik: .\<Artist> - <Title> - <Bruker>

2. Når spillelisten passerer nøyaktig hundre sanger, opprettes en ny liste. Den gamle legges skjult i førsteposten, med link til lista.

Og det ordnes slik:

3. Det er to spillelister. En som det går an å redigere for alle, og en (senere flere)kun trådstarter kan redigere. I den redigerbare legger brukere til de sangene de akkurat har postet (fem sanger...). Lista til trådstarteren oppdateres jevnlig med denne, og han legger også inn sangene i førsteposten. Når disse to (som er/skal være identiske) har 100 sanger, arkiveres trådstarerens playlist i førsteposten, og den redigerbare blir tømt.

På den måten får vi en playlist ingen kan ødelegge, og en playlist som ikke blir for stor. For slik det ser ut nå, er lista på nesten 300 sanger (293 når jeg telte). Lista er med andre ord ubrukelig. Det er bare en STOR liste med mange random sanger. Tømmes lista med jevne mellomrom, samtidig som det går an å finne tilbake til de gamle listene, blir brukervennligheten mye bedre.

Endret av macros.
Lenke til kommentar

Poster noen tanker til forslagene over nå, men har ikke tid til å tenke særlig over dem før i morgen.

Ny tråd:

En god idé, uansett om resten av forslagene gjennomføres eller ikke. Om ny tråd ikke startes bør i alle fall førstepost i denne tråden redigeres.

Organisering:

Litt mer usikker på dette. En stor liste har sin funksjon, da man kan sette den på og så har man musikk lenge uten å høre det samme om igjen. I mine øyne er hovedproblemet med en stor liste at sannsynligheten er for lav til at man får høre de nye bidragene. I en mindre liste vil ikke dette være et stort problem.

Jeg tror ikke jeg vil ta meg tid til å organisere en slik ordning som du beskriver, men skal vurdere dette nærmere i morgen. Om noen andre har tid er det bare å rope ut i alle fall!

God natt!

Lenke til kommentar
Vi burde få til en ny tråd, mtp at trådstarter er såpass lite aktiv som han er.

(akamond - 129 poster. 0.1 per day)

Ihvertfall om en ser for seg en liste som er noe annet enn en liste der "alle" kan legge til hva som helst.

Jeg følger med i tråden, men skriver svært sjelden.

Har endret første posten nå. Er det noe som mangler så si ifra, så fikses det?

Skal jeg bruke yzerman sin liste som link?

Lenke til kommentar
Mulig det, men når jeg da sjekket profilen din, så hadde du ikke vært online på noen dager, så trakk den konklusjonen...

Stemmer.. Logger meg bare inn når jeg skal skrive noe.. Men uansett..

Ønsker forslag til regler og hvordan vi skal kunne organisere dette. For ser at responsen har vært meget god.. Kom med forslag..

Zlatsman har du tenkt å legge inn sangene som kommer inn som forslag her i din spilleliste, eller hvordan har du tenkt det?

Endret av akamond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...