crialdo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 skal kjøpe ny prossesor, men den må kunne kjøre spill som wic bf2, x3 terran conflict o.l den MÅ være billigere en 1000 kr!! Noe hjelp?? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hvis du bare skal ha ny CPU er det litt viktig å vite hva slags HK du har? Lenke til kommentar
crialdo Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Hvis du bare skal ha ny CPU er det litt viktig å vite hva slags HK du har? ok, har en ASRock ALiveXFire-eSATA2 Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Det er et AM2/AM2+ socket kort. Dvs den raskeste CPUen du kan få til under 1000kr er AMD Athlon 64 X2 6000+ 76W. Den har 3100Mhz med 2xCore. Til slike spill du er ute etter, dvs spill som bare kan benytte en core, blir det meningsløst å kjøpe en lavere Mhz Phenom (3xCore) CPU. Merk: Det er 75W versjonen du vill ha fordi den er 100mhz raskere enn de andre som heter AMD Athlon 64 X2 6000+ xxW. Jeg vill også bare legge til at det ikke er bare hva slags CPU du har som bestemmer om spill kjøres bra eller ikke. Til ditt bruk kan det hende at det er lurere å kjøpe et brukt skjerm kort som er bedre enn det du har enn å kjøpe ny CPU. Går utifra at du er ung siden du ikke engang ser det nødvendig å neven hva du har av hardware nå... Endret 10. desember 2008 av LOBOS Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Det er et AM2/AM2+ socket kort. Dvs den raskeste CPUen du kan få til under 1000kr er AMD Athlon 64 X2 6000+ 76W. Den har 3100Mhz med 2xCore. Til slike spill du er ute etter, dvs spill som bare kan benytte en core, blir det meningsløst å kjøpe en lavere Mhz Phenom (3xCore) CPU. Merk: Det er 75W versjonen du vill ha fordi den er 100mhz raskere enn de andre som heter AMD Athlon 64 X2 6000+ xxW. Jeg vill også bare legge til at det ikke er bare hva slags CPU du har som bestemmer om spill kjøres bra eller ikke. Til ditt bruk kan det hende at det er lurere å kjøpe et brukt skjerm kort som er bedre enn det du har enn å kjøpe ny CPU. Går utifra at du er ung siden du ikke engang ser det nødvendig å neven hva du har av hardware nå... Altså, 3ghz-varianten vil generelt være en god del bedre i spill enn den du anbefaler, siden 3,1Ghz-chipen har halvparten så mye cache. Spill liker ofte mer cache. Ble gjort noen tester på det, og cachedifferansen utgjør i snitt ca 170mhz (utifra det jeg så på tomshardware). Mao, gå for Windsor-varianten med 2x1mb cache! Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) AMD Athlon 64 X2 (+76W) Sokkel: AM2 Frekvens: 3100 MHz Antall kjerner: Dobbelkjerne Prosess: 90 nm L2-cache: 2048 KiB Funksjonalitet: 64-bit-støtte, AAC / Cool n' Quiet / Speedstep, MMX, NX-bit / XD, Virtualisering (VT), 3DNow! Professional, SSE2, SSE3 Enig i det med cachen. Mente jeg leste begge som helt like utenom mhz jeg, men men Endret 22. desember 2008 av LOBOS Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 AMD Athlon 64 X2 (+76W)Sokkel: AM2 Frekvens: 3100 MHz Antall kjerner: Dobbelkjerne Prosess: 90 nm L2-cache: 2048 KiB Funksjonalitet: 64-bit-støtte, AAC / Cool n' Quiet / Speedstep, MMX, NX-bit / XD, Virtualisering (VT), 3DNow! Professional, SSE2, SSE3 Enig i det med cachen. Mente jeg leste begge som helt like utenom mhz jeg, men men Er en liten feil der, skal være 65nm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå