Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt Hovudkort, prosessor, minne, lydkort

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe nytt hovudkort, prosessor, minne, og lydkort og diverse ana.

Har absolutt ikkje greie elle peiling på kva eg skal kjøpe.

På F.eks Komplett.no er det så mykje forskjeligt av hovudkort, aner ikkje kva som er bra.

Har eit kabinett som eg håpet på eg kan bruke..

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=121276

Har og ein strøm forsyning. Corsair Powersupply 620W

og eg har sett meg ut ein Prosessor. AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core..

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348530

Håper på å får nokon gode tips. trenge egentlig helst noko direkte peikepinnar på kva hovudkort og minne og lyd kort eg skal kjøpe.

Og om eg må skifta strømforsyning og andre ting. håper på å behalde skjermkorte litt til.

Håper på å bygge noko ut i frå dette.

Min nåverende

Systemspec:

Operating System: Windows XP Home Edit Service Pack 3

Hovudkort: MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI

Processor: AMD Athlon64 X2 Dual Core Processor 3800+,~2.0GHz

Memory: Corsair Value S. DDR2 2048MB

Skjermkort: XFX NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+

Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeMusic

Harddisk: Samsung SpinPoint F1 500GB

Kabinet: Cooler Master WAVE MASTER

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt må du vel finne ut om du skal gå for Intel eller AMD CPU. Intel er det beste valget nå, så vil anbefale deg et av hovedkortene med Intel brikkesett og en dual-core prosessor fra dem. Det finnes mange bra alternativer her på markedet og det er nødvendigvis ikke at det dyreste alltid gir så mye pluss når det kommer til ytelse. Du kunne f.eks ta en titt på Asus sine P45 hovedkort. Her får du masse ytelse for penga ;) Det har også kommet et ny sokkel fra Intel, noe som vil si en bunke nye prosessorer designet for disse hovedkortene. De er godt nok priset høyt i forhold til min mening, men ønsker du deg det NYE, så er det vært en titt. AMD derimot er ikke mitt sterke punkt, men etter hva jeg har sett fra dem de siste månedene er det ikke noe å rope hurra for. Derimot leverer de noen glimrende grafikkort skal det sies. Lydkort har jeg heller ikke noe peiling på etter som jeg finner det integrerte lydkortet på hovedkortet mer enn godt nok. Hva slags ram er du ute etter? Valget står vel mellom DDR2 ram eller DDR3. DDR3 ram er nyere enn DDR2 og koster derfor et stykke mer. Diferansen er derimot ikke like stor mellom DDR2 og DDR3 nå som før, men et par OCZ reaper 1000mhz på tilsammen 4 GB er jo et godt alternativ for de som ønsker seg noen raske og stabile ram brikker til en god pris :)

Håper dette gjalp deg litt :thumbup: Hvis jeg var litt uklar så bare si ifra så prøver jeg å svare så godt jeg kan på nytt. :p

Lenke til kommentar

Er ute etter AMD cpu, av prinsipp grunner.

par år sidan kjøpte eg ein ferdig bygde pc av komplett.no, med intel cpu.

da eg hadde rigga den til. og slo den på sa det "puff" røyk kom fra pcèn og eg sende den inn igjen til Komplett, som sa at det var prosessoren som hadde "puffa" og var øydelagt og tatt hovudkortet med seg i døden. komplett sente den til Intel, men dei sa at det var min feil og ville ikkje erstatte noko. men hyggelige komplett sa dei skulle spanderte nytt hovudkort og prosessor på meg. og då ville eg ha AMD.

har lyst på AMD Phenom 9850 Quad-Core

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348530

er ute etter eit houvdkortet som er kompatibelt og minne brikker som er kompatibelt og lyd kort. pcen er hovudsaklig brukt til Gaming.

Lenke til kommentar

Hmmmm :hmm: Ser jo fin ut den CPU'en, men som sakt ville jeg gått for en Intel dual-core CPU av enkle grunner: Intel pumper inn sine nye prosessorer på markedet og de gamle synker i pris. Problemet er at de er priset alt for høyt. Men til gjengjeld kan du gjøre noen ordentlige kupp på en av prosessorene i 8xxx serien. Det er min mening. De kan lett overklokkes med riktig kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...