Gjest Sjalu Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Er kommet i forhold med en kjempe herlig jente. Men jeg må innrømme at jeg er småsjalu... Dette tror jeg er noe som kan føle til et problem så derfor ønsker jeg råd og tips allerede nå til hva jeg kan gjøre for å legge en demper på dette. Har tidligere hatt utro damer og vært sviktet opp gjennom hele oppveksten av dem fleste, venner,foreldre og lignende. (Har blitt utsatt for omsorgssvikt også.) dette tror jeg selvfølgelig kan være knyttet til litt av min sjalusi også. Nesten hver gang telefonen ringer til dama ringer og jeg hører det er gutt føler jeg ubehag. Dette er fordi jeg er usikker på om disse guttene vet om jeg er sammen med jenta. Hvorfor jeg tenker sånn vet jeg ikke. Er vel småredd for at dama kanskje skal flørte med gutta på telefonen som hun igjen møter på skolen neste dag eller noe sånt. vet ikke riktig. Hun vet ikke at jeg reagerer på denne måten. Viser det ikke til henne, for hun ler av meg og får meg til å føle meg smådum når jeg sier jeg bryr meg litt. PC'en til damen min er til fri bruk for meg også så når jeg satt å surfet litt på maskinen som vanlig havnet jeg inne på bilder av dama mi. Siden hun har sagt ingenting er privat sånnsett og at jeg kan kikke så gjorde jeg det. Så fine bilder av henne og tenkte så koselig å se bilder av hu helt til det poppet opp bilde av hun og exen der dem lå i senga sammen og typen kyssa hu på kinnet. Dette stakk voldsomt inni meg og såret meg litt at hun ikke har fjernet slike bilder. Jeg lukket bildet med en gang og ville ikke se mer på maskinen eller bruke maskina hennes. Jeg ble rett og slett kvalm. Kjente ut som mageinnholdet skulle tømme seg på 1.2.3. Dette bildet har brent seg fast på netthinna mi og kommer opp i bilder av og til som forstyrrende element når jeg prøver å tenke fint om dama mi. Videre ble jeg usikker da jeg så mye datingsnummer på en mobil jeg har lånt av henne en 2 ukers tid nå. Hvor gamle disse nr'erne er vet jeg ikke så mye om. Så er det dette med ukjente ansikter på bilder og diverse av gutter hu har på mobilen jeg fikk låne. Jeg blir uvell med en gang siden jeg ikke vet hvem disse er og klarer ikke se på bildene mer. Får samme kvalme tilbake. Damen min er litt opptatt av seg selv og liker at hu er godt likt. Hu ler ofte når jeg gir utrykk for at jeg vil hun skal slette eventuelle bilder fra mobilen sin og andre plasser som hun vet jeg nødig vil se. Gud veit hva slags bilder folk kan ha tatt i tidligere forhold. Jeg etter min mening synes at kyssebilder og annet av tidligere exer og sånt (dersom det ikke er til veldig stort behov) er noe man kanskje ikke trenger lenger. For min del er jeg ferdig med mine forhold og sørger for at mine partnere ikke ser slike bilder så dem skal føle ubehag. Jeg vet at dette er kanskje småting å føle ubehag for, men dette er likevel et problem jeg ser for meg som kan bli voksende. Ønsker å få hjelp med dette før det blir for raskt voksende og før det begynner å vises at jeg er sjalu. Har noen tips til hvordan jeg kan gå frem i disse tilfellene? Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Dette her med sjalusi når hun snakker med andre gutter, tror jeg bare du må tåle. For du snakker aldri med andre jenter ? Det ville hvertfall være normalt å ha venner og bekjente av motsatte kjønn. Har selv kjent den følelsen, men vet det ikke er noe jeg kan gjøre med det, og må bare respektere det. Dette med bilder har jeg ingen formening om. Mulig hun ikke burde hatt så mye bilder av den tyoen, men har ikke opplevd dette selv, og kan ikke helt sette meg inn i situasjonen. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Din selvinnsikt er din redning Snakk med henne om disse tankene du har lagt for dagen her. Om hun er en dame å satse på for fremtiden så vil hun komme deg i møte og ta deg på alvor. Om hun ikke tar deg på alvor, så er det ikke noefeil på deg, du har bare funnet ut at dette ikke er den kvinnen som fortjener deg. I så fall så får du ta nederlaget med deg og finn en ny fisk. Om hun tar deg på alvor så... vel... lucky you Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 prøv å bli bedre kjent med vennekretsen hennes? Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Sjalusi er en skummel følelse. Men det er også en av de sterkeste følelsene som viser at man bryr seg om en person. Er man en generelt sjalu person, er det desverre lite man kan gjøre for å fjerne denne følelsen helt. Men det er noen konkrete ting man kan gjøre for å dempe hvor ofte sjalusien melder seg, og på hvilke ting den trigger på. Steg 1: Kommunikasjon. Snakk mye med dama di om det, så hun veit hvordan du føler det, og at du blir lett sjalu. Hvis dama di er like glad i deg som du er i henne vil hun begrense hva hun gjør og være mer bevisst på at handlingene hennes kan trigge sjalusien din. Det kan hende at hun kommer fra et miljø hvor klemmer, kyss på kinnet, holde i hånden, osv osv ikke er noen sjalusi-trigger, og at hun ikke ser noe galt i å gjøre det. Steg 2: Innse at fortid er fortid. Lev i nuet og se fremover. Det som har skjedd før, skjedde før hun ble sammen med deg. De svikene du har opplevd, kommer ikke nødvendigvis til å skje igjen. Det at du har opplevd utroskap, betyr ikke at jenta di kommer til å være utro i fremtiden. (slet selv med disse tankene etter jeg opplevde utroskap) Steg 3: Bygg selvtillit og en god selvfølelse. Sjalusi bunner ofte ned i usikkerhet og negative tanker om seg selv. Spesielt hos de som har opplevd utroskap er en god selvfølelse veldig viktig. De fleste som opplever utroskap ender opp med å skylde på seg selv. Hva de selv gjorde galt, og at de selv ikke er verdige nok til å ha ei dame, og at man selv er den typiske typen som jenter er utro mot. Det er en lang prosess å bygge en skikkelig god selvfølelse, men her er noen småtips for å komme deg i gang: - ALDRI snakk negativt til deg selv. Alle går og snakker til seg selv i hodet sitt dagen lang. Den største feilen de fleste gjør, er at denne samtalen er negativ, og som regel er denne samtalen underbevisst. Bli bevisst på at du snakker til deg selv, og snu samtalen til noe positivt. Fokuser på de positive tingene du har gående for deg selv for tiden. I stedet for å tenke på alle guttene som jenta di snakker med, så tenk heller at jenta di valgte deg, AKKURAT DEG, av alle de guttene til å bli sammen med. På den måten kan du snu alle negative tanker til noe positivt, og det er VELDIG viktig for å bygge selvfølelse. - Kle deg så du føler at du ser bra ut. Nå veit jeg ikke om du gjør dette allerede, men det er også en viktig faktor for økt selvfølelse. Gå inn i favorittbutikken din, og spør jenta bak kassa om hun kan hjelpe deg med å finne klær som ser bra ut på deg. Ikke gi deg før du smiler av å se deg selv i speilet. - Bygg en holdning som oser av selvtillit og gå som du er kongen av monacco. Igjen vet jeg ikke hvordan din holdning og gange er, men holdning er alfa-omega. Gå rett i ryggen, skuldrene bakover så brystkassa kommer frem, og hold hodet høyt. Aldri se ned i bakken når du går, men se opp og frem. Denne holdningen vil få deg til å føle deg høyere, kraftigere, mektigere og mer balansert. Noe som automatisk vil resultere i bedre selvfølelse. Det var basicene i hvert fall, og det kan hende jeg er helt på jordet her, og at dette ikke stemmer i det hele tatt med din personlighet Men jeg har sliti før med sjalusi, utroskap og dårlig selvfølelse, og det var slik jeg kom over det. Lykke til Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Det der var jævlig bra tips Smurstafa! Lenke til kommentar
Thebubble Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg likte innlegget ditt Smurstafa! Lykke til med sjalusi problemet ditt Mr.Jealous. Jeg har selv slitt med usikre og negative tanker. Og jeg har pleid å gjøre ting enklere ved å tenke "hva er det som får meg til å tro det?" det letter hvertfall litt. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg likte innlegget ditt Smurstafa! Lykke til med sjalusi problemet ditt Mr.Jealous. Jeg har selv slitt med usikre og negative tanker. Og jeg har pleid å gjøre ting enklere ved å tenke "hva er det som får meg til å tro det?" det letter hvertfall litt. Veldig bra tips Jeg har brukt den tankegangen mange ganger.. Senest i går Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 prøv å bli bedre kjent med vennekretsen hennes? Bli kjent med venna hennes, og snakk med henne om det! Fungerte veldig bra for meg i mitt forrige forhold: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå