Gå til innhold

[Løst]kva skal til for å få nytt hovudkort til å funke?

oddebjorn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med Intel og nForce kan du måtte tweake litt for å få det til å funke da spesielt med minne.

Men med Intel sine egne Sokkel 775 brikkesett og ellers på AMD plattformen så er det RENT Plug and play.

Men det er stortsett kun 2 ting du må sjekke i BIOSen... Harddisk boot prioritet og hvilken enhet den skal starte opp først fra om du skal installere Windows på nytt.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri rotet noe særlig for å få hovedkortet til å fungere. Eneste jeg har gjort, var å kontrollere at oppstartsrekkefølgen var satt til ønsket ordning.

Så kort fortalt, så vil hovedkortet virke rett ut av boksen. Om det er noe innstillinger, så vil det vanligvis kun være små enkle justerigner.

Det finnes dog en ørliten sjanse for at du må oppdatere BIOS for at hovedkortet skal kunne gjenkjenne prosessoren. Men som sagt, så er sjansen for dette ikke særlig store om du kjøper nyere produkter.

Lenke til kommentar

På eldre hk måtte man flytte på noen bittesmå pinner for å stille inn riktig cpu før oppstart første gang. Oppskriften stod i manualen som fulgte. Bommet man på dette så nektet kortet å starte. I dag er det som noen har nevnt, mye enklere da dette stort sett går automatisk.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Takker.

håpet det var så enkelt.

har høyrd skrekk historer.

Takker igjen.

Gjelder generelt Intel og nForce kort disse skrekkhistoriene...

Men de hovedkortene kan du IKKE se på som hovedkort for da er jeg redd du blir forbløffet til tider, de er nesten som kranglete dyr som gjør svært uforutsette ting av ting som ikke skal kunne gjøre slike saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...