Gå til innhold

Kjøp av JHL90+ fra Multicom

Anbefalte innlegg

Hei!

Det begynner å bli en stund siden jeg faktisk kjøpte meg en ny pc, og dette blir min første laptop. Jeg har dermed liten/null erfaring med laptops og trenger sårt deres expertise.

Budsjettet mitt er rundt 7000,- Kan forsåvid strekke meg litt lenger hvis det er verdt det. Jeg har hørt mye fint om Multicom Compal JHL90+ GeForce® 9600M GT 512MB.

Stort sett skal PC'en brukes til:

- Generelle office programmer og nettsurfing.

- Underholdning (film etc.)

- VIKTIGST av alt: Spilling. Nå skal jeg ikke akkruat bruke denne til å spille crysis på max settings heller, men det hadde vært fint om maskinen funket bra for spillene som kommer ut på markedet nå til dags. Kan blant annet nevne spill som Red Alert 3, WotLK, Diablo 3 etc.

Nevner igjen at jeg ikke har planer om å spille disse spillene på max setting, men det hadde vært fint om de ikke hakket på lavere settings heller.

I den anledningen har jeg valgt JHL90+ med disse settingsene:

- 15,4" Widescreen WXGA 1280x800 blank skjerm (glare)

- INTEL Pentium dual core T3200 2.0GHZ 667MHz 1MB cache (ikke Centrino 2)

- 250GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB DDR2 SO-Dimm 800Mhz (2x2GB)

- Standard DVD-brenner (SuperMulti)

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon [+150,-]

- 9-cellers batteri XL (ekstra kapasitet), 7200mAh

Pris: 6858,-

Link til laptoppen: http://www.multicom.no/SystemConfigurator....5;c:100561;fl:0

SPØRSMÅL:

1. Hvordan er oppsettet? Er det rimelig pris for en rimelig pc? Funker den for hva den skal brukes til?

2. Er det verdt å bruke ekstra 1312,- kr for "centrino" (whatever that is :p)

INTEL CORE 2 DUO P8400 2.26GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W [+1312,-]

3. Er det verdt å bruke kr 242,- på Turbo minne? Jeg ser greia med det, men er usikker på om jeg faktisk har behov for det.

Intel® Turbo Memory 2GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP) [+242,-]

4. Følger pc'en med ferdig installert vista selv om jeg velger å IKKE kjøpe installasjons cd'en?

5. Hva er normal leveringstid fra multicom? hvordan er servicen?

6. Laptoppen leveres vel 100% ferdig bygget?

Beklager veldig for wall of text, men jeg bruker tross alt sårt oppsparte midler og vil helst unngå å ende opp med en overpriced crappy laptop som ikke duger til noe.

På forhånd, Tusen Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei

Jeg kjøpte samme pc for ca en mnd siden, og er kjempefornøyd. Kjøpte med P8600, 1680*1050 skjerm, 4gb ram, 320gb 5400RPM hardisk og 9 cellers batteri.

Pcen er kjapp; filmtitting fungerer veldig bra (også 1080p kvalitet), det samme gjør spilling. Kjører bf2 på high, oblivion på high, HL2 på high, Fallout 3 på medium-high. har ikke testet noen av de spillene du nevner, men dette gir deg litt retningslinjer i allefall.

Da jeg har fint lite peiling på hvordan ulike cpuer for bærbare maskiner gjør det i forhold til hverandre, og siden jeg ikke har turbo-memory, kan jeg desverre ikke svare på spm 1,2 og 3.

4) Dersom du ikke kjøper installasjonscden kommer pcen uten operativsystem, dvs at du må kjøpe det ved siden av (eller om du har noe liggende fra før av).

5) Multicom oppgir at vanlig leveringstid er fra 1-2 uker. Jeg bestilte min på en søndag, og fikk den onsdag morgen halvannen uke senere. Kundeservicen er meget bra, har stilt de et par spm pr mail, og jeg fått svar i løpet av et par timer hver gang.

6) Laptopen leveres som en hvilken som helst annen laptop, altså helt ferdig bygget. Det følger med strømadapter, drivercd og en bruksanvisning for installasjon av Windows XP (dette er nemlig litt krunglete på denne maskinen)

Lenke til kommentar

Tusen takk for reply. Veldig hjelpsom :)

Allthough, lurer fremdeles på om jeg skal ut med 1300-ish for centrino. Noen der ute som har peiling på akkurat dette og kunne gi et utfyllende svar på hvorfor/hvorfor ikke det er verdt det?

Igjen, Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...