hoot Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg har blitt bedt som å skrive en liste med possitive og negative sider. Kan noen hjelpe meg inn på hva slags negative sider man kan si i et intervju? Klarer ikke dette. Om man sier en negativ ting, skal man da la det være med det, eller skal man bevise igjen at det kakn være possitivt for jobben man søker? Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg har blitt bedt som å skrive en liste med possitive og negative sider. Kan noen hjelpe meg inn på hva slags negative sider man kan si i et intervju? Klarer ikke dette.Om man sier en negativ ting, skal man da la det være med det, eller skal man bevise igjen at det kakn være possitivt for jobben man søker? Det viktigste er at man er bevisst sine negative sider. Det sier mye om en kandidat om de er ærlige om sine negative sider. Når man gjennomfører et intervju så er det ofte nokså lett å se forskjell på de som "finner på" negative sider og dem som faktisk er ærlig. Enkelte negative sider bør man jo holde godt skjult om man vil ha jobben ("Er jeg trøtt om morgenen så slenger jeg ofte ut en egenmelding"...). Men noen negative sider kan for en arbeidsgiver til og med virke positive ("Jeg blir utålmodig med mine kolleger når jeg føler at vi jobber for sent med et prosjekt"). Det viktigste er å være ærlig med sine svake sider uten å utlevere seg selv for mye og selvfølgelig ikke senke sin egen søknad med vanvittige svake sider En balansegang med andre ord. MEn finn ikke på "kjekke" svake sider. Det tror jeg de fleste gjennomskuer ved enkle kontrollspørsmål. Lenke til kommentar
hoot Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Kan noen komme med noen eksempler. Ikke det at jeg skal rippe dem, men tenker bare på hva man kan si som ikke er for "drøyt" Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg blir utålmodig med mine kolleger når jeg føler at vi jobber for sent med et prosjekt Kanskje heller "jeg er nok litt utålmodig om jeg må vente på ting. Jeg syns det er irriterende."? Sånn i tilfelle man ikke har hatt kolleger man har ventet på tidligere. Det er uansett ikke bra å snakke negativt om tidligere arbeidssted. Også blir det jo å gjøre en negativ ting til noe positivt, slik som du selv sa. Kanskje bare en "Jeg er masete" er best. Så lurer de sikkert mere på hva du mener og spør. Det kan jo også nevnes som en positiv egenskap om du ønsker å fremheve hva det å være utålmodig innebærer. Som kjartana sa så er det jo en positiv egenskap når man bruker slike ord. Til saken.. jeg tror de er ute etter hvordan du er som menneske. Det er vanskelig å beskrive. Og om du skal ha en samtale rundt dette notatet tror jeg det er best med bare stikkord. Man kan ikke forutse hva den andre i en samtale sier, derfor kan man heller ikke planlegge det man selv skal si så veldig detaljert. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 De er ute etter å se om vedkommende kjenner seg selv. Og OM man planlegger det man skal si veldig detaljert, blir det fort veldig kunstig. Man skal komme med reelle negative egenskaper, men ikke de mest negative selvfølgelig. Du vil aldri få jobben dersom du slenger ut at du egentlig liker best å ikke gjøre noenting mens du er på jobb. Du sier ikke at du er dritdårlig med mennesker dersom det er store deler av det jobben går ut på, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå