TeknoMagasinet Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hvordan kan jeg lage en tabell som slik som denne?: http://rune501.navhost.com/thomas/ Trenger svar fort. Thomas Lenke til kommentar
plusminus Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hvis du lager en helt vanlig liste i CSS og styler ul og li litt, så vil du oppnå det resultatet der Lenke til kommentar
TeknoMagasinet Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Hvis du lager en helt vanlig liste i CSS og styler ul og li litt, så vil du oppnå det resultatet der Ja, men hvilken kode i CSS-filen skal jeg bruke? Og hvilken kode skal jeg bruke på selve nettsiden?. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Først av alt: Kan du CSS og HTML eller er du en "freecoder" som lærer av det du leser og får vite underveis? Litt greit å vite for å forklare det godt nok. Den tabellen som er på den siden er i alle fall en 1x9 tabell, altså 9 rader og én kolonne Sett en background på den øverste raden og en border rundt hele tabellen. Si ifra dersom du vil jeg skal forklare det enda bedre Lenke til kommentar
ThomasQ Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Først av alt: Kan du CSS og HTML eller er du en "freecoder" som lærer av det du leser og får vite underveis? Litt greit å vite for å forklare det godt nok. Den tabellen som er på den siden er i alle fall en 1x9 tabell, altså 9 rader og én kolonne Sett en background på den øverste raden og en border rundt hele tabellen. Si ifra dersom du vil jeg skal forklare det enda bedre Det du ser er en meny, ikke en tabell. Og dette er veldig lett å lage.. Lenke til kommentar
TeknoMagasinet Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Først av alt: Kan du CSS og HTML eller er du en "freecoder" som lærer av det du leser og får vite underveis? Litt greit å vite for å forklare det godt nok. Den tabellen som er på den siden er i alle fall en 1x9 tabell, altså 9 rader og én kolonne Sett en background på den øverste raden og en border rundt hele tabellen. Si ifra dersom du vil jeg skal forklare det enda bedre Det du ser er en meny, ikke en tabell. Og dette er veldig lett å lage.. Ja, jeg vil gjerne ha en meny. Kan dere kode en meny med CSS og Html til meg? Det hadde vert supert. Jeg kan å redigere HTML og CSS koder, ikke å lage dem selv. Så dette med å lage kodene trenger jeg hjelp med. Lenke til kommentar
ThomasQ Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Laget en kjapt nå: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <title>Meny</title> <style type="text/css"> body { background-color:#000; } #boks { margin:0 auto; width:200px; border:3px solid #0F6; } #boks h2 { font-family: "Century Gothic", "Gill Sans", "Trebuchet MS", Arial, sans-serif; text-transform:uppercase; background-color:#0F6; margin-top:0; margin-bottom:0; text-align:center; padding-bottom:2px; color:#FFF; } #boks ul { margin:0; padding:0; } #boks ul li { list-style:none; display:block; } #boks ul li a { display:block; padding-top: 8px; padding-bottom: 8px; padding-left: 7px; text-decoration: none; color: #FFF; border-bottom: 1px solid #0F6; font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 12px; } #boks ul li a.sist { border:0; } #boks ul li a:hover { color: #444; border-bottom: 1px solid #fff; } #boks ul li a.sist:hover { border:0; } </style> </head> <body> <div id="boks"> <h2>meny</h2> <ul> <li><a href="">Test Link;)</a></li> <li><a href="">Test Link;)</a></li> <li><a href="">Test Link;)</a></li> <li><a href="">Test Link;)</a></li> <li><a href="" class="sist">Test Link;)</a></li> </ul> </div> </body> </html> Endret 9. desember 2008 av ThomasQ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå