btl-norway Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei Jeg tenker å skrive et program i VB som kan styre releer med USBporten. Jeg har opprinnelig skrevet et program i VB som styrer LPT som gir impulser til releer. Dette fungerer problemfritt, men problemet er at LPT begrenser seg til maks 8 releer, og jeg skulle gjerne styrt flere. Har egentlig behov for å styre 23 releer, og lurer derfor på om det kan være en løsning å bruke USB? mvh BT Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei Jeg tenker å skrive et program i VB som kan styre releer med USBporten. Jeg har opprinnelig skrevet et program i VB som styrer LPT som gir impulser til releer. Dette fungerer problemfritt, men problemet er at LPT begrenser seg til maks 8 releer, og jeg skulle gjerne styrt flere. Har egentlig behov for å styre 23 releer, og lurer derfor på om det kan være en løsning å bruke USB? mvh BT Finnes dingser som gjør at man kan styre 256 releer med RS232. Men det krever jo noe styrekretser på utsiden i tillegg. Lenke til kommentar
duckers Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hvis du har behov for å styre flere releer en de 8 du får tilgjengelig med lpt porten er du avhengig av elektronikk på utsiden som kan støtte deg. Det er faktisk mulig å styre en stor mengde releer med lpt porten også, men det krever bruk av mikroprosessor. Du kan jo ta en titt på http://www.phidgets.com/products.php?product_id=1012 Tillater bare styring av 16 porter (digitale), men du kan jo eventuelt benytte 2. (har ikke testet disse selv btw.. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå