Gå til innhold

[Løst]Bygg GTA IV PC machine for meg (i sammarbeid med itavisen.no)

Anbefalte innlegg

GTA IV for PC - DREAM MACHINE PROJECT

Halla folkens ;)

Jeg skal da ha meg ny gaming pc, og den byggas i deler. :)

Her har jeg liste som jeg ønsker den.. (Tilføy eller fjerne gjerne noe om du mener det kan forbedre) De gutta på itavisen mener allerede at denne er ganske perfekt, men vill gjerne ha deres hjelp.

1237774.jpg

Budsjettet skal btw være på 11k

Om du da velger og fjerne produkt(er) eller lage helt ny liste er opp til deg ;)

Mine behov:

- Dere lurer på "hvorfor akkuratt kun 160gb harddisk", svar: dette er GTA IV pc dream machine for meg.. Det betyr jeg skal ikke spille noe annet enn GTA IV.. :p

Derfor er det ikke noe annet behov enn den minste harddisken jeg kunne få kjøpt.

- Jeg vill kjøre texture på high, resten av settings på high/highest/max, MEN, aller viktigst, view distance på 100

Thats all!

Men jeg ville allerede tro at lista er perfekt nok som den er.. PGA skjermkortet, bra nok med ram (4GB) og 2048x2 siden det er bedre enn 1024x4, og QuadCore burde klare og tilfredstille behovene mente gutta på itavisen.no =)

les gjerne denne siden ;)GTA IV PC FULL GRAPHICS PROJECT - www.bit-tech.net

Hva mener dere? :)

01d.jpg

gta1xbox.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler sterkt på at det vil funke.
Du har ikke engang argumenter for hva som er dårlig her, ikke noe bevis på dårlig materiale engang. Bare og si det ikke vill funke er ikke ett bevis i seg selv engang xD

Ville heller gått for disse ram brikkene....Koster kun 300 kroner mer enn de du har plukket ut....
Akkuratt dette har jeg også spørt om på itavisen, og de sa, jo men det er ikke forskjell! Det er kanskje snakk om 1 fps forskjell..
Lenke til kommentar

Flause og ikke gå for i7 når denne knapt er dyrere, og yter jevnt over bedre en Q6600. Særlig om vi ser på overklokking. I mine øyne er ihvertfall den et mye bedre valg, samt noe mer "framtidsrettet".

Edit: Legger til at jeg stusser litt på at du vil ha en PC "bare" for IV. IV er en fornærmelse til fansen, maken til elendig portering skal man lete lenge etter.

Endret av The Stig
Lenke til kommentar
Flause og ikke gå for i7 når denne knapt er dyrere, og yter jevnt over bedre en Q6600. Særlig om vi ser på overklokking.

hvor kan jeg kjøpe den billigste I7 da?

Men det går jo ikke.. og lage en PC med dette budsjettet og måtte lage med svindyrt hovedkort og ram o.s.v, burde ikke være nødvendig kun for 1 processor..

Endret av Plizket
Lenke til kommentar
Jeg undres over CPU valget ditt. Gammel, varm CPU som er på vei ut (det er allerede varslet fra Intel) og når du først skal ha den kun til spill er det vel lite som slår GHz så en Dual Core på + 3 GHz burde være kjøligere, og raskere der grafikkortet ikke er flaskehalsen.

Den er jo ingen dårlig cpu, hva er bra da siden du klager så?

Med mindre det ikke kommer en oppdatering som fikser på ytelsen så kan du glemme og spille på maks. Spesielt view distance på 100, for det krevet veldig mye. Jeg spiller selv med GTX 280, Q6600 og 4 GB RAM, og jeg har view distance på 1! Foretrekker heller dårlige grafikk enn og spille med 10 FPS.

Du har jo GTX280, de er jo ikke helt software-patcha når det gjelder dette spillet.

HD4870x2 er mye bedre i GTAIV akkuratt i dag, men skal også få oppdateringer siden..

Men hvilken oppløsning har du?

Endret av Plizket
Lenke til kommentar
Spiller i en oppløsning av 1680x1050. Men etter det jeg har fått med meg så er det ingen som kan spille GTA IV med alt på maks, selv med HD 4870X2. Med mindre de liker og spille med veldig lite FPS.

En jeg kjenner han spiller nemmelig på 1680x1050, texture high, og 100 på view distance, han har har min 25 fps og max 60, helt nydelig..

Tror kanskje det er en software feil til de grader ute og går..

Lenke til kommentar

En du kjenner ja, nettopp. Merkelig at han er den utvalgte blant oss, for han må i tilfelle være den eneste ....

Jeg undres på hvorfor du prøver å motsi Babelfisken, han sier akkurat det samme jeg sier - CPU valget er en flause. Skjønner ikke hvorfor du prøver å forsvare oppsettet, når du spør om forslag til endringer.

Lenke til kommentar
Jeg undres over CPU valget ditt. Gammel, varm CPU som er på vei ut (det er allerede varslet fra Intel) og når du først skal ha den kun til spill er det vel lite som slår GHz så en Dual Core på + 3 GHz burde være kjøligere, og raskere der grafikkortet ikke er flaskehalsen.

Den er jo ingen dårlig cpu, hva er bra da siden du klager så?

Det beskrev jeg da ganske detaljert over.

- Varm grunnet quad core og gammel teknologi (65nm)

- Treg. 2,4 GHz vs 3.16 for E8500 (45nm) til litt lavere pris.

Skal du ta ut maks vha overklokking er neppe E8500 noe dårligere der heller.

Har ikke sjekket ang GTA IV men de færreste spill støtter flere kjerner og da får man i grunnen bare utnyttet deler av 2 kjerner. Systemfunksjoner på 1 kjerne som går med liten last og spill på en annen.

Selv der produsenten sier spillet støtter flere kjerner er det ofte marginal utnyttelse av disse. Så for spill er det fortsatt som oftest sant at frekvens ruler. Høyere frekvens -> bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...