makrellen111 Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Er det bare meg eller blir flere irritert om de du prater med snakker et uforståelig språk? ringtenettopp kundeservice og møtte en apekatt som snakka et uforståelig språk. ble jevla stressende å høre på og ble mer og mer irritert etterhvert så jeg ba hun lære seg skikkelig norsk vis hun skal jobbe i kundeservice og ba om å bli satt over til en annen.. Folk som skal bo i østlandet burde faen meg klare å lære seg vanlig bokmål kan ikke være så vanskelig vel? det er lettere å forstå utlendinger enn disse nissene som kommer fra fjellet. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Og dette gjelder dialekter? Faen du har dårlig språkforståelse. Du får rett og slett godta at det er mange forskjellige dialekter her i landet, og skal folk fra andre deler av landet lære seg østlandsk bare fordet de bor på østlandet, bare fordet du ikke kan forstå dialekt? Greit nok at du ikke liker dialekter så godt, men verden er ikke til for din skyld, og folk kommer heller ikke til å hjelpe deg hvis du ber en som snakker dialekt snakke "skikkelig" norsk. Du kan jo faktisk bare si at du ikke forstår dialket så bra, isteden for å kalle de fjell nisser. Dessuten er dialketer mer norsk enn bokmål. Lenke til kommentar
Manerasita Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg blir mer irritert på folk som prøver å prate bokmål, og mener at skriftspråket er riktigere enn talespråket. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Har merksnodige mange kundeservice telefoner til merksnodig mange selskap og har fremdeles igjen å møte en kundeservice jeg ikke forstår, selv de tjukkeste sørlandsdialektene med overskarring på Ren har jeg ingen problemer å skjønne. Kanskje vi nordlendinger er eksepsjonelle på den fronten Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Folk som skal bo i østlandet burde faen meg klare å lære seg vanlig bokmål Du vet ikke hvilket hovedmål hun har kun ved å høre stemmen hennes over telefon. Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 8. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2008 Så om du bodde i trøndelag så burde du vært pålagt å snakke trøndersk? Er du klar over hvor ufattelig idiotisk det får deg til å høres ut? Forøvrig så finnes det ingen snill måte å be noen lære seg skikkelig norsk. Det ligger nok et fint notis av deg knyttet opp mot kundeprofilen din, slik at alle som jobber der kan se hvor hyggelig og grei du er til all ettertid. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 10. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2008 så jeg ba hun lære seg skikkelig norsk vis hun skal jobbe i kundeservice Oh, ze irony Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Og du bor på Østlandet? Det er jo dykk som forstår minst av alle dialekter verker det som. Eg blir facinert av ulike dialekter. Kanskje du ikkje burde vere så jævla trangsynt, og heller prøve å høyre etter på dei? Ikkje bestemme deg for å hate alle som ikkje snakker like "vakkert" som deg? Tenk "no skal eg forstå". Og at du blander nynorsk inn er jo også eit tekn på at du mangler språkforståelse. Frå gammalt av kom nynorsk utfrå dialekter ja, men ikkje per idag. Dessuten er det nesten likt bokmål no. Nynorsk er ikkje ein talemåte, det er eit skriftspråk. Ein kan ikkje snakke bokmål heller. Dialekter er imidlertid ulike måter å snakke og utrykke seg på. Gå heim og les! Edit: Eg syns eg såg du posta ein post om kva allsidig betydde tidligare. På det grunnlag syns eg ikkje du har rett til å skjelle ut andre. Du mangler jo tydeligvis språklig erfaring og forståelse. Endret 18. desember 2008 av steffenz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå