Ronny M Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Sitter og leker litt med en trail versjon av Magix Movie Edit Pro? Er det mulig å få videoklipp til å gå i slow motion? Windows Movie Maker fikser jo dette på en enkel og grei måte, men det er andre begrensninger som gjør at det ikke passer for meg å bruke det. Eventuelt andre bra og stabile redigeringsprogram som ikke koster skjorta som fikser dette på en god måte? Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Magix Movie Edit Pro: Er det mulig å få videoklipp til å gå i slow motion? Ja det er enkelt: Markér og Høyreklikk i videosporet og velg "Video effects", eller trykk Shift+Y. Da kommer et stort vindu Video Controller opp. I venstre side kan du velge Play Speed, fra 0,5 til 2x normal hastighet. Skal du endre mer, må du først "Ungroup" lyd og bilde. Det må du også gjøre om du vil kjøre klippet baklengs (ved å klikke den lille venstrepila). Her er også mange andre muligheter, som zoom, dreie, green box. Se også hva Num. Edit skjuler, eller klikk Shift+D ! Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Takker, det funka som en drøm! Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 (endret) Trenger litt mer hjelp Når jeg lager klipp med slow motion effekt så blir overgangen fra slow motion til normal hastighet automatisk crossfadet. Hvordan unngår jeg det? Har prøvd å fjerne crossfadinga manuellt etterpå, men da sliter jeg med å få klippene til å passe perfekt til hverandre. Det blir et lite hopp i tiden, eller hva jeg skal kalle det, at neste klipp begynner litt for tidlig eller for seint, for å si det sånn. Overgangen fra normal hastighet til slow motion blir bra, uten crossfading. Endret 10. desember 2008 av Ronny M Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Har funnet ut av hvordan jeg kan fjerne crossfadina etterpå uten at det blir noe feil med sammenslåingen av klippene. Men skulle gjerne sett at det gikk an at den crossfadinga ikke kom automatisk når man deler et klipp i tre og legger inn slow motion i det midterste klippet. Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Du har vel funnet ut av dette, men la oss se på det igjen. Når et klipp kjøres i sakte modus, blir det selvfølgelig noe lengre, og trenger mer plass på tidslinjen. Så derfor må du først gjøre plass til det, ved å velge "Intelligent mouse mode" (Alt+2)og skyve alt noe til høyre, så du er sikker på det er nok plass. Etter at du har "strukket" klippet, skal du fylle tomrommet som du sikkert har. Da merker du det neste klippet til høyre, og du får et AB-merke i venstre side. Høyreklikk på AB-merket, og du har alle overgangene tilgjengelig. Øverst har du "Cut", klikk det, og svipp, er tomrommet fylt uten crossfade, og alt til høyre er trukket etter. ---- Men det er også en annen, kanskje lettere metode for lage sakte/hurtig kino. Markér klippet, og velg "Object stretch mouse mode" (Alt+4) langt til høyre på verktøylinjen. Nå kan du strekke klippet til passende lengde (inntil 2x uten å Ungroupe) med musa. Det er utrolig mange muligheter med Magix! Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Du har vel funnet ut av dette, men la oss se på det igjen. Når et klipp kjøres i sakte modus, blir det selvfølgelig noe lengre, og trenger mer plass på tidslinjen. Så derfor må du først gjøre plass til det, ved å velge "Intelligent mouse mode" (Alt+2)og skyve alt noe til høyre, så du er sikker på det er nok plass. Etter at du har "strukket" klippet, skal du fylle tomrommet som du sikkert har. Da merker du det neste klippet til høyre, og du får et AB-merke i venstre side. Høyreklikk på AB-merket, og du har alle overgangene tilgjengelig. Øverst har du "Cut", klikk det, og svipp, er tomrommet fylt uten crossfade, og alt til høyre er trukket etter. ---- Men det er også en annen, kanskje lettere metode for lage sakte/hurtig kino. Markér klippet, og velg "Object stretch mouse mode" (Alt+4) langt til høyre på verktøylinjen. Nå kan du strekke klippet til passende lengde (inntil 2x uten å Ungroupe) med musa. Det er utrolig mange muligheter med Magix! Ja det er veldig morro leke med dette, og mulighetene er mange skjønner jeg. Og det meste ligger jo rett foran nesa for meg, det er bare det å vite hvordan man bruker det. Takk for hjelpen så langt. Skal se litt på "Object stretch mouse mode" når jeg kommer hjem, sitter på jobben nå. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg syns noen filmer blir litt vel hakkete når jeg bruker slow motion. Er det bare sånn det må bli, eller finnes det noen triks for å jevne ut dette? Det er spesielt når jeg beveger meg ned mot halv fart at det begynner å hakke bra. 0,7 - 0,8 blir som regelt fint, men det kommer jo mye an på kildematerialet også. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Er vel fordi du har filmet i få fps, så det ikke flyter godt når du drar ned tempo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå