Hakmar Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei, har hatt min nåværende tlf i 3 år og skal se på en fin brukt en hvis jeg finner det. Men sett at den er låst til tele2 og ikke mitt simkort funker fordi jeg bruker en annen leverandør, hva gjør jeg da? Er det bare å sende den inn til unlock shop.no også funker mitt gamle simkort i den? Er simkortet mitt for gammelt for telefonen(noen sier gamle simkort ikke alltid funker), vil det funke hvis jeg ber om et nytt simkort fra leverandøren jeg bruker nå, og kaste det gamle? Lenke til kommentar
TigerJack Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei, har hatt min nåværende tlf i 3 år og skal se på en fin brukt en hvis jeg finner det. Men sett at den er låst til tele2 og ikke mitt simkort funker fordi jeg bruker en annen leverandør, hva gjør jeg da? Er det bare å sende den inn til unlock shop.no også funker mitt gamle simkort i den? Er simkortet mitt for gammelt for telefonen(noen sier gamle simkort ikke alltid funker), vil det funke hvis jeg ber om et nytt simkort fra leverandøren jeg bruker nå, og kaste det gamle? Ja, unlockshop låser jo opp telefonen, og da funker ALLE simkort. De kule er at de også fjerner reklamesvineriet som er på mange av telefonene (ENTRY etc.) Er SIM-kortet for gammelt er det bare å ringe leverandøren om et nytt. Lenke til kommentar
NoKeR Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Om telefonen er over 12 måneder gammel så ville jeg ha bedt selgeren om å hente ut koden direkte fra Tele2, da de har en tendens til å være sære på det med å gi ut koden til andre enn kjøperen av telefonen. Om telefonen er under 12 måneder så er det jo sider som unlockshop.no eventuelt wotanserver.com som kan hjelpe deg med dette. (Avhengig av telefon det er snakk om) Foretrekker faktisk Wotanserver da det er rimeligere og god support. Lenke til kommentar
Hakmar Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Tusen takk Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Tele2 er vanskelige når det kommer til operatørlås. Ringer du dem, må de vite IMEI-nr (serienr) på tlf, hvilket tlf nr den er bundet til, hvem nummeret står på og fødselsdato på vedkommende (minst, når det kom til fødselsdato gadd jeg ikke snakke mer med dem ). Unlockshop.no eller portering til Tele2 er da alternativene hvis dette hørtes avskrekkende ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå