TheNarsissist Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei, trenger et online spill nå som vinteren kommer. Har prøvd Wow før, men det likte jeg synes Questene var altfor dårlige, men det var god pvp da. Lotro frister, har hørt at ikke bare meningsløse quester der, er pvp bra og? Hvordan raser og class er det der, kan man få mount? War frister også, prøvde betaen, men serverne var jo så ustabile. rakk bare å spille 1,5t før betaen var over Begge spillene har gamecard ikke sant? Så det jeg synes er viktigst er, gode quester, ikke bare sånne gi denne til den fyren langt vekk bla bla bla. Pvp, raids, ikke for mye grinding og mange Norske. PS ingen fanboy! Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Det kommer jo helt an på dine personlige preferanser. Jeg vil anbefale at du skaffer deg en trial til begge (etter tur!) slik at du får se hvilket av de som appelerer til deg mest. Tror WAR har startet med trials nå, og LOTRO har hatt det veldig lenge. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Kan jeg få en link til trail clienten av Lotro, torrent? Og WAR. Finner bare søppel på google. Lenke til kommentar
Nacky Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Vel, som sagt, prøv trails. Men om du liker god pvp er jo det WAR er godt kjent for. Har ikke ekstremt mye erfaring med lotro ettersom jeg sluttet på lvl 40 et sted, men PvP'en der virket ganske tamt. Kan jo hende de har gjort litt forbedringer på expansionen? Enyways anbefaler jeg alltids å gi WoW en ekstra sjanse, ettersom questa har forbedra seg helt ekstremt i WotLK. Mye færre grinde quest. Men som sagt må du jo komme deg igjennom classic(1-60) før du begir deg inn i TBC og WotKL. Prøvd Age of Conan? Om pc'n din kjører det fint er det et mmo verdig et forsøk. Lenke til kommentar
KamikazeSanta Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei! jeg spiller Lotro og jeg syns det er veldig bra. Det kan vel selvfølgelig ha litt med at jeg er litt glad i ringenes herre historien etc, men jeg vill anbefale at du prøver det! Jeg kan godt fortelle litt om Lotro. Du har valget mellom og være: Man,Hobbit,Elf eller Dwarf(som jeg er) og hver av disse har noen forskjellige classer, jeg husker ikke helt hvem som har hvem, men husker at Man har alle utenom "runekeeper" som er en ny class i expansion pakken som kom for noen par uker siden. Storyen i Lotro er veldig bra syntes jeg, hvis du tar deg tid til og lese quest infoen så er det av og til ganske intresant syntes jeg. Det er noe som heter "epic quests" som er rett og slett quests som følger historien. Du kan få mount in Lotro når man er level 35, hvis du har den nye ekspansjonen kan du få en geit som du kan bruke inne i moria og utenfor(du kan ikke bruke den vanelige hesten inne i Moria) Den høyeste levelen du kan nå er level 50(level 60 hvis du har den nye ekspansjonen) Det er vel så og si alt jeg kommer på nå, jeg er i et Kinship(guild) som blant annet lederen er norsk og noen få andre, men det går for det meste i engelsk. Her er en link til 14 dagers trial: http://www.codemasters.co.uk/trylotro/tria...itory=EnglishUK Hvis du bestemmer deg for og prøve så kan du jo ta kontakt hvis du har lyst! Jeg spiller på en server som heter Gilrain, og navnet er Aspartam. Håper infoen hjalp, hvis det er noe mer så er det bare og skrive noe i denne tråden fordi jeg kommer til og kikke på den en liten stund -TJ Lenke til kommentar
Espenooop Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Er veldig i tvil om jeg skal kjøpe WAR. Hadde tenkt til å kjøpe det men så kom jeg over denne tråden. Er det en trial ute? hadde vært veldig fint men finner ingen ting på verken EU eller US sidene Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Hei! jeg spiller Lotro og jeg syns det er veldig bra. Det kan vel selvfølgelig ha litt med at jeg er litt glad i ringenes herre historien etc, men jeg vill anbefale at du prøver det!Jeg kan godt fortelle litt om Lotro. Du har valget mellom og være: Man,Hobbit,Elf eller Dwarf(som jeg er) og hver av disse har noen forskjellige classer, jeg husker ikke helt hvem som har hvem, men husker at Man har alle utenom "runekeeper" som er en ny class i expansion pakken som kom for noen par uker siden. Storyen i Lotro er veldig bra syntes jeg, hvis du tar deg tid til og lese quest infoen så er det av og til ganske intresant syntes jeg. Det er noe som heter "epic quests" som er rett og slett quests som følger historien. Du kan få mount in Lotro når man er level 35, hvis du har den nye ekspansjonen kan du få en geit som du kan bruke inne i moria og utenfor(du kan ikke bruke den vanelige hesten inne i Moria) Den høyeste levelen du kan nå er level 50(level 60 hvis du har den nye ekspansjonen) Det er vel så og si alt jeg kommer på nå, jeg er i et Kinship(guild) som blant annet lederen er norsk og noen få andre, men det går for det meste i engelsk. Her er en link til 14 dagers trial: http://www.codemasters.co.uk/trylotro/tria...itory=EnglishUK Hvis du bestemmer deg for og prøve så kan du jo ta kontakt hvis du har lyst! Jeg spiller på en server som heter Gilrain, og navnet er Aspartam. Håper infoen hjalp, hvis det er noe mer så er det bare og skrive noe i denne tråden fordi jeg kommer til og kikke på den en liten stund -TJ Takker det høres bra ut, men den siden du linka meg til har jeg prøvd før. Kan bare få cd key der. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 WAR og LOTRO er to veldig forskjellige spill så det kommer an på hva du helst vil se i et mmo. WAR fokuserer veldig mye på PVP som scenarios og rvr-pvp. Dette er morsomt i starten min blir fort utrolig repeterende og kjedelig når du er oppe i lvl 30 (max er 40). Det er mulig å lvle ved å gjøre scenarios som er nesten det samme som battlegrounds eller queste som fungerer ganske likt som i wow. Desverre fungerer questingen veldig dårlig når du kommer i høyere lvler fordi alle sammen sitter med premade grupper og grinder xp i scenarioene. Du har muligheten til å gjøre public quests, men mangler vanligvis folk nok til å fullføre det. Det er veldig få instancer i spillet og chaten er vanligvis helt død. Spillet er utrolig repeterende. Du får aldri "wow" føleser når du kommer til et nytt sted. Du finner campen, gjør questene og går til neste camp hvor du får en haug av nye quester. Sånn fungerer det igjennom hele spillet at alt virker helt tørt. RvR-PVP er motsatt av scenarios. Rundt omkring i de forskjellige sonene har man områder som er tagget for PVP. Disse sonene inneholder fort og borger man har muligheten til å erobre. Dette fungerer vanligvis med at man samler en raid med klanmedlemmer og allierte, går til innkjøp av siege weapon og dundrer til portenene og dreper keep-lorden. Det kan fort bli opp til hundre mennesker som slåss om borgen, men desverre blir det så laggete at alt blir uspillbart. AoC hadde samme feil der. Dette var faktisk det eneste mmo-spillet jeg gikk lei før jeg hadde nådd maks lvl. Jeg ga opp når jeg var rundt lvl 36 av ren kjedsomhet. LOTRO derimot har jeg mer ros å gi. Desverre er det veldig lenge siden jeg har spillt det, så jeg har gått glipp av alle patchene og expansionen. Noen andre må gjerne fortelle oss hvordan spillet fungerer idag. LOTRO hadde den morsomste lvlingsperioden jeg har erfart i et mmo. Det at jeg er en fan av Tolkiens verden styrket sikkert dette, men jeg synes utviklert klarte å realitere midgard på en veldig bra måte. Selvfølgelig ble jeg en Hobbit og begynte min reise i The Shire. Spillet har mange detaljer du vil kjenne igjen hvis du har lest bøkene som gjør utforskningen spennende igjennom hele spillet. Questene kan være alt fra morsomme til gørr kjedelige. Det er en del drep x og lever til y quester når du kommer lengere uti spillet, men utviklerne har puttet inn mange perler rundt omkring som gjør at du ikke går helt lei. Du har også destiny quests som aoc hadde, bare at dette fungerer igjennom hele spillet og er mye større og spennende. Dette er for min del høydepunktet i spillet. Der hjelper du vanligvis ringbæreren og følget med diverse oppgaver som er delt opp i akt og kapittler. Belønningen for dette er vanligvis veldig bra fordi vansklighetsgraden tar seg kraftig opp når du er på slutten av kapittelet og det er vanligvis umulig å klare uten en hel gruppe. Dette er quester med god historie og det er ikke skjeldent at du allier deg med karakterer som gimli, legolas, radagast og aragorn for å fullføre dem. PVP har jeg ikke spillt nok til å gunne gi en anmeldelse, men jeg tviler det er LOTRO sin sterkeste side. Ettersom du bare har muligheten til å bli en hobbit, alv, mann eller dverg, så fungerer det slik at du kan i tilegg til din karakter bli et monster når har nådd en bestemt lvl. Der spiller du i en sone som heter ettenmoors og får belønninger for å vinne. Begge spillene har noe jeg liker veldig godt. En bok der du kan låse opp nye titler å ha forran navnet ditt (fks : "Myagos den udødelige" Hvis du kommer deg til lvl 20 uten å dø) og belønninger som gir deg alt fra nye spells og som gjør deg sterke. Hvis du er mest hypp på pvp som battlegrounds og beleiringer velg WAR. Vil du ha en god historie, fin grafikk og grei pve velg LOTRO. Det kommer egentlig helt an på hva du er mest interessert i, så jeg skal ikke anbefale deg noe som helst. Begge har sine sterke og svake deler. Selv hadde jeg valgt LOTRO. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Kan noen gi meg link til torrent av trail clienten til LOTRO? Lenke til kommentar
KamikazeSanta Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Takker det høres bra ut, men den siden du linka meg til har jeg prøvd før. Kan bare få cd key der. CD-Key = den koden du trenger for og aktivere 14 dagers trial. Man trenger ikke og bruke Cd key for og instalere spillet siden du må ha en konto for og spille. her lager du en konto hvor du skriver inn den cd keyen du fikk på den andre siden for og lage kontoen: https://cogaccounts.codemasters.com/index.p...itory=EnglishUK da gjenstår det bare og laste ned klienten og alle patchene som kan ta veldig lang tid, så jeg anbefaler at du har den på over natta! Endret 8. desember 2008 av KamikazeSanta Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Takker det høres bra ut, men den siden du linka meg til har jeg prøvd før. Kan bare få cd key der. CD-Key = den koden du trenger for og aktivere 14 dagers trial. Man trenger ikke og bruke Cd key for og instalere spillet siden du må ha en konto for og spille. her lager du en konto hvor du skriver inn den cd keyen du fikk på den andre siden for og lage kontoen: https://cogaccounts.codemasters.com/index.p...itory=EnglishUK da gjenstår det bare og laste ned klienten og alle patchene som kan ta veldig lang tid, så jeg anbefaler at du har den på over natta! Vet det, men finner ikke torrent? Lenke til kommentar
KamikazeSanta Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 her har du klienten: http://www.gamershell.com/download_35410.shtml den er ganske stor, ganske sikker på at codemasters ikke har lagt opp noen torrent til klienten. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg spilte LotRO lenge og elsket det. Kort sagt var WoW det aller første MMO'et jeg prøvde og kom meg helt opp til lvl 22 eller noe sånt før jeg ikke gadd mer. Det trakk mye opp at jeg var med i en guild, og at det var det første MMO'et jeg spilte. I LotRO hadde jeg en på lv 46 (av 50), en på lvl 38 og en på lvl 34, og det er bare tre jeg satset på. Hadde en drøss andre mellom lvl 15 og 25, men slettet alle regelmessig. Det jeg likte med LotRO var at det var så ekstremt fokusert på casual spilling. PvP var svært dårlig, og fordi jeg ikke var med i en guild var det veldig vanskelig å finne noen å bli med i et raid med. Derimot var mange av questene svært interessante og fokuserte veldig mye på historie. Husker jeg hjalp en dverg med å denge et troll, fulgte med når Frodo og den gjengen der endelig begynte reisen mot Mordor, reddet en sau (mye morsommere enn det høres ut) og så videre. Det eneste jeg synes var negativt var at det ofte var veldig mye trasking rundt omkring for å gjøre quester. En quest jeg husker spesielt var å snakke med en fyr i Misty Mountains, før så å måtte dra hele veien over til Ered Luin (omtrent så langt bort som det overhodet er mulig å dra), snakke med en dame der og så dra hele veien tilbake. Og jeg mener kun snakke med henne. Gikk hele veien dit, sa hei og gikk hele veien tilbake igjen. That's it. Denne var litt ekstrem, men det mange slike unødvendige quester... Selv noe så enkelt som å få seg hest tar veldig lang tid. Først ri til en by, traske tilbake, ri til en ny by, traske tilbake osv... Det verste er at du kun rir gjennom begynner områder (mener jeg, er en stund siden), så ikke en eneste fiende prøver å stoppe deg. Jaja... Prøve WAR en stund, og det hadde definitivt sine stunder det også. Liker du PvP er dette spillet for deg, men det har et genialt system for å få ensomme spillere til å underholde seg via Tome of Knowledge. Denne har en enorm menge quester du kan gjøre, og alle er helt valgfrie. Jeg liker ikke PvP, men vurderer å begynne å spille igjen kun for denne biten. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 LotRO = PVE WAR = PVP Spiller LotRO selv og synes det er veldig bra til sitt "bruk" (casual PVE). Voksne spillere og et avslappet miljø med koslige omgivelser. Har fra før testet/spillt FF XI, AoC og WoW. Vil dog ha litt "hardcore" PVP så jeg skal teste WAR innen noen dager da jeg har hørt mye kult om PVP der i gården. Lenke til kommentar
allah_super Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvis du velger LOTRO, så er det mange norsker/skandinaver der på Eldar servern. Er også et kin med bare nordmenn Rangers of Norway, og så er det 2 store skandinaviske The Grand Moot og Yggdrasil. Sikkert noen der som kan hjelpe deg i gang:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå