Gå til innhold

3 kjappe spørsmål

hartvedten

Anbefalte innlegg

Ok, har tre spørsmål som jeg har grublet lenge og lengre enn langt på, så jeg tenkte dette kanskje kunne være diskusjonsmateriale.

1 da vi framdeles var fisker i havet og var på vei opp på land, var det fra ferskvann eller saltvann?

2 Hva er den såkalte "missing link" ?

3 Neandertalerne blir betegnet som en rase, som ble fordrevet av oss mennesker, men kan det være slik at noen mennesker har litt neandertaler i seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, har tre spørsmål som jeg har grublet lenge og lengre enn langt på, så jeg tenkte dette kanskje kunne være diskusjonsmateriale.

1 da vi framdeles var fisker i havet og var på vei opp på land, var det fra ferskvann eller saltvann?

2 Hva er den såkalte "missing link" ?

3 Neandertalerne blir betegnet som en rase, som ble fordrevet av oss mennesker, men kan det være slik at noen mennesker har litt neandertaler i seg?

2. Missing link er en fossil overgangsform som viser overgang fra en art til en annen. Noen hevder at det ikke finnes noen slike, men det er ikke korrekt. Derimot savner man så vidt jeg vet (jeg studerer heller ikke faglitteratur her) slike fossile overganger mot mennesket. Selv om alle indisiene går i den retning. Men som sagt så har jeg ikke detaljkunnskaper her. Det har sikkert andre.

En typisk missing link er fossilene som viser mellomformen mellom fisk og amfibier (Tiktaalik).

3. Hvis vi går ut fra et slektskap så vil det jo finnes genmateriell som stammer fra våre forfedre i våre egne gener. Med andre ord et fotavtrykk av våre fjerne slektninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...