Gå til innhold

rare harddisk lyder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet om harddisker som har levd i flere år med problemet du beskriver, og ytelsen har ikke blitt betydlig påvirket. Men jeg vil ikke motsi Whisky1 på at det kan være lurt å ta backup av viktige ting. Det er ikke mye annet du kan gjøre. Vil anbefale deg fra nå av å alltid ha en USB penn tilgjenglig så du kan ta backup med en gang av ting du ikke KAN miste, og så bare fortsette å bruke harddisken som ellers hvis ikke støyen er skjemmende.

Hvis du blir skjemmet av lyden kan du kjøpe deg en ny disk og migrere all data over på den.

Hvis ikke garantien har gått ut kan du gjøre dette og så forsøke RMA (alså å be om ny grunnet feil på maskinvare).

EDIT: Hvis ikke RMA går, og du ikke vil fortsette å bruke disken grunnet støy er det sikkert noen her på forumet som er villige til å overta den, og kanskje også for en liten sum.

Forum tråd du burde forsøke i såfall: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=515540

Tråden er laget av folk som er så engasjerte i henhold til gjenbruk av maskinvare at de leter på el-retur etter brukelige deler, så litt høyere knittrelyd under arbeid tror jeg vil gå som godkjent der.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...