morgan_kane Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 har en zyxel prestige 660 HWT. har koblet den opp mot telenor sitt adsl ved hjelp av en CD. men no skal eg koble samme rutern til ny internettleverandør. hvordan? er det bare å bytte brukernavn og passord? eller er det en mer avansert metode? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei. Det du må gjøre er å logge inn i webinterface til routeren. Denne IP'en pleier å være 192.168.1.1, 192.168.0.1 og 10.0.0.138. Du kan finne ut hvilken ip routeren bruker, ved å skrive ipconfig i cmd. Den ligger under standard gateway. (Startmeny -> Kjør -> cmd -> ipconfig). Brukernavn og passord er vanligvis admin og passord er blankt. Prøv omvendt også. Er ikke helt sikker på hva som er default på Zyxel. Når du har logget deg inn her kan du kjøre en setup, og her velger du hvilken tilkobling du bruker mot ISP. DHCP, PPPoE (brukernavn og passord), osv.. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Når jeg gjorde dette fungerte det å kun endre brukernavn og passord (inne i routern vel å merke). Men om du ikke er sikker så ville jeg kontaktet support. Endret 8. desember 2008 av Habitats Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Det går nok ikke likevell. den har bare inntak på sånn telefon kabel. og det nye nettverket i huset har lankabel. nettverkskabel. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 går det å plugge lankabeln i splitter, og så kjøre ledning fra splittern til rutern? kan det funke? prøvde å koble lankabeln i splitter og så en kabel fra splittern og videre inn i PCen min. det funket ikke. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvis det nye nettet ditt ikke er ADSL-basert så kan du glemme denne Zyxel-boksen, hvilken leverandør er det du har nå? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 3net.no det er ikke ADSL basert. så da må eg kjøpe ny? kan eg bryke den Zyxel til å sette opp lokalt nettverk, lan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå