int20h Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Red Hat har endelig lagt ut 5.0-versjonen av JBoss Application Server. Les mer Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hadde vært greit å ha med hva JBoss er. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Det står i overskriften: JBoss Application Server. Mer spesifikt så er det en applikasjonsserver for EJB3 applikasjoner. Lenke til kommentar
___ Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hurra! Så mye som jeg jobber med JBoss er det jo merkelig at det var her jeg skulle lese om denne fantastiske nyheten. Uansett, dette er en merkedag! Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Er det dumt å spørre hva det gjør? Og hva er SLA? Lenke til kommentar
Ivar Aasen jnr Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 I seg selv gjør JBoss ingenting som helst. Det er en dings som kan serve dine javaapplikasjoner. Og disse applikasjonene kan du ha laget selv eller kjøpt inn. Veldig kort sagt. JBoss har en del konkurrenter, noen koster penger og andre gjør det ikke. http://en.wikipedia.org/wiki/Java_Platform..._EE_5_certified Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Så Jboss er mye det samme for javaapplikasjoner som Joomla! er for nettsider? Lenke til kommentar
Ivar Aasen jnr Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Joomla! måtte jeg google for å finne ut hva var og dette ser ut til å være et CMS-system som bare trenger en webserver (a la Apache Http Server) i bunn for å kunne kjøre. Du kan sammenligne en applikasjonsserver som støtter Java (a la JBoss) med en webserver som støtter PHP. De fyller samme funksjon - man trenger ikke nødvendigvis en applikasjonsserver. Det er ikke snakk om "bedre" her - alt til sitt bruk. Noen CMS-systemer (a la Joopla!) som krever en JEE-applikasjonsserver for å kjøre: http://www.wareprise.com/2007/12/01/open-s...j2ee-based-cms/ Og her kan du altså velge å CMS-produktet man finner ut at man liker på JBoss 5. Sånn som denne karen: http://ecmarchitect.com/archives/2006/05/24/684 Eller du kan velge en av JBoss sine konkurrenter. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Har aldri satt mine ben i jboss.. men antar det er: Jboss er en webserver som inneholder et brutalt sett med bibliotek for å håndtere mye bizniz ting. De fleste her kjenner til apache/php, og jboss bli på en måte superstorebror i forhold. Ja php har støtte for webservice, epost og mye annet - men jboss dekker et mye mye større område i forhold. JBoss er kun interessant om man skal lage brutale system, er ikke vits å sette nesa si i det ellers mener nå jeg. De fleste vil komme langt med apache tomcat - eller burde ha erfaring med det, eller tilsvarende før man går over på servere av typen jboss. Og tomcat kan sammenlignes bedre med apache/php. avansert webserver der man kjører java-web applikasjoner ... det er vel den enkleste forklaringen jeg kommer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå