Gjest Fortvilet gutt Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 De siste ukene har jeg tenkt på hvor mye enklere livet hadde vært hvis jeg hadde tatt selvmord. Jeg føler at jeg ikke strekker til og at tiden løper fra meg. Jeg ser ikke lyst på min fremtid og har ikke peiling på hva jeg skal bli, tiltross for at jeg har levd i litt over 17 år. Jeg trenger virkelig hjelp... Skolesituasjon: Jeg er av den innstilling om at jeg må få meg en bra jobb for å kunne leve godt når jeg blir voksen. Derfor har jeg valgt programfagene MatteR, Kjemi, Fysikk og Mattex. Itillegg har jeg den vanskeligste versjonen av språket spansk. Idrett: Jeg er også en meget habil håndballspiller. Har snart blitt tatt opp på et av de beste lagene i Oslo og trener 5 til 6 ganger i uka. Fritid: I helgene pleier jeg stort sett å drikke meg sørpe sammen med omgangskretsen min, mens i hverdagene spiller jeg WoW. Det er kombinasjon av disse tre tingene som snart "tar livet av meg." Jeg føler at jeg ikke får til skolen og at jeg bruker altformye tid på håndballen og WoW. Jeg klarer ikke å finne en balanse slik at jeg får gjort leksene, spilt håndball og spilt WoW uten å føle meg utslitt. Jeg føler at jeg ikke strekker til på noen av områdene og at tiden løper fra meg. Jeg har ikke peiling på hva jeg skal bli og føler at jeg bare gjør lekser til ingen nytte. Hvordan skal jeg få endret tankegangen min til noe positivt? Hvordan skal jeg klare å se lyst på livet? Jeg har ikke lyst til å leve deppa resten av livet så derfor virker selvmord som en enkel utvei, selvom jeg selfølgelig vet at det påvirker andre på verst mulig måte. Noen som vet hvordan jeg skal snu om på tankegangen min? Deilig å få blåst ut Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 du gjør feil valg vil nå jeg si, WoW er jo vanedannende så kan tenke du mister MYE tid på det. Idrett er det bra med, trening er bra for kroppen. å drikke seg drita hver helg er for min del meningsløst. skjønner ikke helt hvorfor du tar så krevende fag, er da mye man kan leve godt av, selv jobber jeg innen IT og alt jeg har er vgs og 2 år som lærling, funker veldig godt det. velg noe som gjør deg glad og noe som intereserer deg, merker selv at jeg skulle tatt noe annet, men det duger. Hva har du lyst til? hva liker du å gjøre? hva intereserer deg? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg hadde samme problemet som deg. Så slutta jeg med wow. Slutt i en uke og det vil være fantastisk hvor mye tid du får til overs Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 De siste ukene har jeg tenkt på hvor mye enklere livet hadde vært hvis jeg hadde tatt selvmord. Hvilket liv snakker vi om etter at du har tatt selvmord? Vil si det samme som de andre, prøv 1-3 uker uten wow og se hvordan det er. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Man må da ikke 35 år på skole for å få en jobb man fint kan leve av..? (ok, litt overdrevet men likevel) Og kanskje droppe å drekke seg sørpa hver helg? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Ta en pause fra WoW, og ikke drikk deg sørpe. Prøv å få gjort litt i helgene. Bare et par timer gjør underverker for arbeidet resten av uka. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Ikke drikk deg helt ut, men heller "brisen på høyt nivå" gogo party ! Endret 8. desember 2008 av wuvahef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå