Gå til innhold

Linux svar på iTunes

Defus

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat settet meg ned med fedora 10 av alle ting, og om ikke så veldig lenge skal jeg fyre opp Cedega på den også, slik at jeg slipper og restarte hver gang jeg skal spille spill.

Det eneste som holder meg igjen nå, er hvordan skal jeg få kommet meg vekk fra iTunes?

Jeg trenger en måte å KJØPE musikk, og ett program som lar meg spille av musikken, og det har vært fint om programet til og med kunne la meg flytte musikken over til iPod'en.

Ta gjerne å rams opp flere alternativer, jeg har ikke noe i mot å lese om det forskjellige alernativene.

Med dette i boks vil det være farvel til Windows.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da tror jeg du må holde deg til Windows eller Mac. Hvorfor du gidder å kjøpe musikk med DRM, er utenfor min forstand. Men hvis du ønsker det er nok ikke Linux-programmer noe særlig dersom ikke Apple begynner å produsere for Linux. Det skjer etter at helvetet har fryst over.

det er null *problem* å få støtte til å takle DRM-infisert møkk. *grunn* derimot...

Lenke til kommentar
hvis det der stemmer med amarok kunne accessere iTunes butikken ville det ikke være noe som helst som holder meg tilbake til windows!
iTunes suger.

Beste er å kjøpe cdplater, da kan du rippe til det formatet/kvaliteten som du selv ønsker, og samtidig får du en backup. Rippe musikk under Linux er enkelt.

Amazon selger mp3 og er bedre enn itunes siden;

- prisen er lavere

- kvaliteten er høyere

- ingen drm

- har nedlastningsprogram for sin "mp3 store" for Linux, Mac og Windows(!).

- like godt utvalg

Platekompaniet +Telenor skal starte en mp3 online butikk nå før jul.

Programmer som støtter ipod under Linux finnes det flere av, og du kan til og med oppdatere dem uten og bli påpresset annet dritt som en feks. nettleser!

Lenke til kommentar

Jeg så noe over det der med amarok, og for meg hørtes det ut som om det med itunes store, var noe som ville komme i versjon 2. På dette tidspunktet er ikke versjon 2 ute, bare en rc. Så jeg ser etter noe annet.

Da tror jeg du må holde deg til Windows eller Mac. Hvorfor du gidder å kjøpe musikk med DRM, er utenfor min forstand. Men hvis du ønsker det er nok ikke Linux-programmer noe særlig dersom ikke Apple begynner å produsere for Linux. Det skjer etter at helvetet har fryst over.

DRM er noe herk, men når det var så enkelt å kjøpe musikk igjenom iTunes og jeg ikke hadde noen problemer som følge av DRM'en, så var det egentlig ikke noe grunn til å se etter andre løsninger.

hvis det der stemmer med amarok kunne accessere iTunes butikken ville det ikke være noe som helst som holder meg tilbake til windows!

Sa du ikke at du ville komme deg vekk fra iTunes? Amarok støtter ikke iTunes butikken, det er en annen en.

Jeg skrev dessverre litt dårlig der, det jeg mente var at jeg ville ha noe som ville fungere i stede for iTunes.

Du kan alltids forsøke wine for å kjøre iTunes. Med wine 1.10 skal visstnok dette fungere greit, men du må visstnok følge et spesielt oppsett for å få det til. http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...n&iId=13739

Wine ble i grunnen litt for avansert for meg.

det er null *problem* å få støtte til å takle DRM-infisert møkk. *grunn* derimot...

Tror jeg svarte på grunnen lengre oppe i posten, hvis ikke spør igjen.

iTunes suger.

Beste er å kjøpe cdplater, da kan du rippe til det formatet/kvaliteten som du selv ønsker, og samtidig får du en backup. Rippe musikk under Linux er enkelt.

Amazon selger mp3 og er bedre enn itunes siden;

- prisen er lavere

- kvaliteten er høyere

- ingen drm

- har nedlastningsprogram for sin "mp3 store" for Linux, Mac og Windows(!).

- like godt utvalg

Platekompaniet +Telenor skal starte en mp3 online butikk nå før jul.

Programmer som støtter ipod under Linux finnes det flere av, og du kan til og med oppdatere dem uten og bli påpresset annet dritt som en feks. nettleser!

Ja, iTunes er evil, nettleser etc. bla bla bla.

CD plater fungerer hvis du vet at det er et helt album du er på jakt etter, men det er skjelden at man finner noen som er god nok i dag til å gi ut en plate med gode sanger. Men at amazon solgte mp3 viste jeg ikke, har du prøvd denne og hvordan er utvalget i sanger etc ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...