Lall Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei Jeg har nettopp anskaffet meg Samsung 8 serie med innebygd mpeg 4 tuner, klart for riks tv. Saken er at jeg bor i borettslag tilknyttet kabel tv fra Canal Digital. Jeg har snakket med samsung og de sier det er fult mulig å dekode kabel tv. Canal digital er vanskeligere. Saken er at jeg trenger kun en cam-modul og kort fra dem for å kjøre digitale signaler. Canal digital sier de ikke kan levere dette...!!!! Så det jeg lurer på er om det er noen som har funnet en omvei?, eller en annnen alternativ løsning på problemet? Takker for alle innelegg:-) Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) I henhold til punkt 3 på side 6 i denne abonnementsavtalen fra CD (øverste del gjelder parabol, avtale for kabel står nederst) skal "Kunder med egne mottakere og abonnement får stillet til disposisjon CAM til bruk med mottakeren dersom dette er nødvendig. Dette er spesifisert på kontraktens forside." Om Canal Digital fortsatt er vanskelige, og nekter å følge sine egne betingelser; "kjøp" en mottaker til 1 krone (med abonnement&binding får du sikkert dekoderen "gratis", det er i alle fall vanlig praksis på parabol..), en Conax-CAM fra en hvilkensomhelst forhandler (Komplett.no har f.eks.) og bruk kortet du får sammen med den mottakeren i din TV&CAM. Mottakeren setter du i boden til du eventuelt får bruk for den. CD har såvidt jeg vet ikke iverksatt pairing av kort og tuner enda, og om de gjør det, så tviler jeg på det vil virke særlig lenge før det blir knekket. Det tok nemlig ikke særlig lang tid fra Viasat begynte med nytt kodesystem og pairing til det kom på markedet en NDS-CAM som kan "emulere" mottakeren sitt serienummer/box-id.. Edit: fjernet unødvendig quoting av førstepost. Edit 2: Lagt til Link til en tilsvarende sak.. (med bruk av kort i annen mottaker/CAM enn registrert hos CD) Endret 8. desember 2008 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå