Anxe Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Hei. Har mange tabeller jeg vil kombinere, men de er i to ulike datoformat. Har impoortert en tabell fra Excel der jeg har datoer i formatet yyyymmdd, og en annen tabell i formatet dd.mm.yyyy. Vil gjerne lage en "overgangstabell" som jeg kan bruke til å knytte sammen de forskjellige tabellene jeg har med de to ulike datoformatene. Problemet er at de tabellene der jeg har dd.mm.yyyy inneholder ikke de samme datoene som yyyymmdd (sistnevnte har 251 datoer, den andre kun 247 eller noe). Hadde det ikke vært for dette kunne jeg bare klippet og limt. Men nå er alternativet å sitte og skrive inn alle hånd for hånd, eller jeg kan prøve å kopiere den ene over til det andre formatet. Jeg prøvde å bare kopiere dd.mm.yyyy og sette formatet til "yyyymmdd" i design view, men dd.mm.yyyy ligger visst fremdeles i bunnen, og tabellene henter ikke ut korrekt info. Tips? Edit: Denne er visst i feil forum. Flytt den gjerne. Endret 17. desember 2008 av Anxe Lenke til kommentar
Anxe Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Om noen er interessert - løsninga ble å gjøre en UNION join direkte i SQL view. Denne snertne funksjonen har de visst ikke laget noe grensesnitt mot i Access 2003. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå