Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge ny touch-telefon!

Anbefalte innlegg

Bruksområde:

Kommer til å bruke telefonen til å ringe og sende en moderat mengde med sms. Videre er jeg ute etter noe som kan underholde meg mens jeg er ute og reiser, det er derfor viktig med gode multimedia funksjoner som lar meg spille av lyd/video over lengre tidsperioder. Jeg er også veldig innstilt på å ha tilgang til gps funksjoner som er tilpasset bilkjøring.

Pris:

Jeg prøver å ikke fokusere for mye på pris akkurat nå, det er viktigere at jeg finner den telefonen som er akkurat riktig for meg. Jeg tar pris vurderingen etter at jeg er ferdig med alle årest julegaver og julebord =)

Abonnement:

Dette har ikke noe å si for min del, men er ikke ute etter noe med voldsomme månedspriser.

Merke:

Jeg er HELT fersk på mobiltelefoner, har ikke noen sterke formeninger. Har hatt mye Sony E. telefoner opp gjennom tiden, men er 100% fordomsfri når det gjelder mobiler. Kansje med unntak av LG og Motorola uten at jeg ønsker å utelukke de to merkene fra diskusjonen.

Form:

Jeg ser helst at det ikke er noe skyve funksjon på telefonen, og desto mindre den er, desto bedre.(jeg skjønner at det blir et problem når jeg er ute etter en forholdsvis stor skjerm..) At jeg ikke vil ha noen antenne slipper jeg kansje å nevne, men gjør det bare for sikkerhets skyld. Jeg liker veldig godt formen på HTC Touch HD og iPhone 3G, så noe i de baner hadde vært fint. Stort sett alle mine tidligere telefoner har vært det jeg tror dere kaller "murstein-telefoner", men jeg har blitt temmelig lei av å gå rundt med noe som ser ut som en svær sjokoladebar i lommen til en hver tid. Heller lang/høy og bred, en tykk.(gav det noe mening?)

Skjerm:

Detter er ganske viktig i henhold til bruksområdene mine, jeg er ute etter noe som både er stort og fint å se på.

Andre funksjoner:

Telefonen skal ha touch screen.

Wi-Fi, 3G(super) og GPS er vel de andre nøkkelordene her. Så lenge jeg vertfal har over 5g lagringsplass så er det ikke så farlig med minnekort. Kamera er også et pluss, jeg er ikke ute etter noe kameratelefon, men det kan være gøy om det er mulig å ta et og annet fyllebilde eller knipse noen mms(eller epost) når du står på en fjelltopp.

Batteritid:

Batteri er som nevt forholdsvis viktig for min del, ser gjerne at telefonen holder ut MINIMUM en hel dag med hard multimedia bruk. Jeg kommer nok ikke til å se på video 10 timer i strekk om jeg flyr en tur til statene, men hadde vært fint om det hadde vært "mulig".

Annet:

Jeg har lest om touch funksjonen på iPhone, hvor du kan bruke to fingre og dra de fra eller mot hverandre for å zoome. Dette høres veldig brukervennlig ut i mine øyne, og jeg kunne godt tenkt meg en slik type funksjon.

Jeg er ikke den mest avanserte brukeren, og foretrekker out of the box funksjonalitet, men det betyr ikke at jeg ikke er innstillt på å gjøre et par endringer og laste ned litt programmer hvis det gjør telefonen _så_ mye bedre.

Skal generelt sett ikke bruke telefonen i jobb sammenheng, og trenger derfor ikke avanserte kalendere eller kompabilitet med xcvhange ol.

Dette blir der siste punktet, mitt og er ikke noe krav jeg stiller til telefonen. jeg har planlagt å tilbringe store deler av julen til å stå på ski, og det hadde derfor vært fint om telefonen ikke dør av fuktskader bare du puster på den. Er som sagt ikke så veldig viktig, da jeg tor jeg kommer til å ende opp med å bruke den gamle telefonen når jeg står på ski, men det hadde uansett vært et pluss.

Jeg kunne sikkert skrevet mye mer, men skal prøve å balansere hvertfal litt mellom hvor mye informasjon dere trenger for å hjelpe meg med valget, og hvor mye jeg kan skrive før folk ikke gidder å lese alt.

//Hans Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LG KC-910 - Enkel og grei touch-telefon med 120 MB internet minne, 3.0 tommers skjerm og 8MP Kamera. (+ Minnekort opptil 32 GB)

Samsung Omnia - Avansert, rask og brukervennlig Touch-telefon med 16GB internt minne, 3.2 tommers skjerm og 5MP Kamera. (+ Minnekort opptil 32 GB)

HTC Touch HD - Avansert og brukervennlig touch-telefon med knall skjerm paa 3.8 tommer, 516 MB internt minne og 5 MP Kamera. (+ Minnekort opptil 32 GB)

HTC Touch Diamond - Avansert, brukervennlig og nett touch-telefon med 4GB internt minne, 2.8 tommers skjerm og 3.2 MP Kamera. (Ikke minnekort)

Apple Iphone - Rask og bruker vennlig touch-telefon med 8 eller 16 GB internt minne, 3.5 tommers skjerm og 2 MP Kamera. (Ikke minnekort)

Alle disse er tilgjengelig naa og er greie telefoner med sine egne fordeler og bakdeler.

Andre fine kandidat som er like rund svingen er ogsaa Nokia 5800 Express (3.2 tommer) eller Samsung M8800 Pixon (3.2 tommer).

Hvis du har anleding saa burde du prove ut de mest aktuelle av disse personelig foer du bestemmer deg for din nye telefon.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...