Kenny Bones Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Hei, dette er sannsynligvis helt utrolig enkelt. Jeg klarer bare ikke å roe hodet til å mekke sammen et kort lite script jeg har behov for. Saken er at vi her per dags dato har et manuelt system som oppretter mapper på en filserver utfra hvilken dato det er i dag. Dersom datoen er FØR 1.Juli, så opprettes mappen "2008.1" og dersom datoen i dag er ETTER 1.Juli så opprettes mappen "2008.2". Så, jeg trenger nå et script som gjør dette automatisk og har sett litt på Date og DateDiff osv, men klarer som sagt ikke å wrappe hodet rundt dette akkurat nå. Og tenkte at kanskje noen har noe lignende fra før av? Saken er også at scriptet ikke kan spesifisere år da dette bør gå dynamisk. Navnet på mappen skal da hente verdien fra Year og lempe inn som mappenavn. All hjelp mottas med ekstrem takk! Edit: En kollega kom til unnsetning! Fiksa seg med følgende: Dim Dato Dato = Year(date) & "-07-01" IF DateDiff("d",Date,Dato) < 0 then msgbox Year(date)&".2" ELSE msgbox Year(date)&".1" END IF Endret 8. desember 2008 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå