Gå til innhold

Lang servicetid, kan kjøpet heves?


Feromon

Anbefalte innlegg

Datating: Og hvor hjemler du den påstanden? Hvem bestemmer hva som er basisfunksjoner? Kjøper jeg en PC som reklameres som en "kraftig spill-PC!!!", og velger å kjøpe denne fordi selger sier at da kan jeg spille de nyeste FPS-spillene med god grafikk og se på Blu-Ray-filmer, ja, så skal jeg få det fra lånePCen også, da det er dette PCen min er ment til å gjøre. Kjøper jeg en iPhone, så holder det overhodet ikke at lånemobilen kan ringe og sende SMS, da dette nærmest er som sekundærfunksjoner å regne for en iPhone (bare se reklamen. "bla bla bla bla bla, og den er OGSÅ en svært god mobiltelefon!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøper jeg en iPhone, så holder det overhodet ikke at lånemobilen kan ringe og sende SMS, da dette nærmest er som sekundærfunksjoner å regne for en iPhone (bare se reklamen. "bla bla bla bla bla, og den er OGSÅ en svært god mobiltelefon!)

Her kommer det med urimelige kostnader for selgeren inn. Å ha f.eks. 10 iphone til utlån (ja, mange iphone må inn til service) må kunne påstås å være en urimelig kostnad. I tillegg, skal man blidgjøre kunder som deg, må man ha et titalls forskjellige andre utlånstelefoner inne, kanskje flere av hver type, for å være sikker på at den som leverer en telefon til service får en telefon med den funksjonen som den personen setter mest pris på.

 

Med tanke på at mange telefoner i dag selges til nær innkjøpspris (i noen tilfeller under), vil det være et tapsprosjekt å selge mobiltelefoner om man skal ha så mange telefoner til utlån som jeg viser til i avsnittet over.

 

Kjøper man en mobiltelefon, så er basisfunksjonen å ringe og å sende SMS. Hvorfor tror du iPhone heter nettopp iPhone?

Lenke til kommentar
Datating: Og hvor hjemler du den påstanden? Hvem bestemmer hva som er basisfunksjoner? Kjøper jeg en PC som reklameres som en "kraftig spill-PC!!!", og velger å kjøpe denne fordi selger sier at da kan jeg spille de nyeste FPS-spillene med god grafikk og se på Blu-Ray-filmer, ja, så skal jeg få det fra lånePCen også, da det er dette PCen min er ment til å gjøre. Kjøper jeg en iPhone, så holder det overhodet ikke at lånemobilen kan ringe og sende SMS, da dette nærmest er som sekundærfunksjoner å regne for en iPhone (bare se reklamen. "bla bla bla bla bla, og den er OGSÅ en svært god mobiltelefon!)

 

Man får basis utlånsprodukt fordi kostnaden som selger får pga utlånet, ikkje er uvesentlig. Verditapet på varen som lånes ut kommer også i tillegg. Dette som du ville forlange overfor ein selger er totalt urimelig og kan nektes med hjemmel i forbrukerkjøpsloven.

 

til og med forbrukerrådet er enig i at folk skal kunne sende sms og ringe med mobiltelefon, samt gå på internett og bruke skriveprogram på pc. Selger har til og med lov til å låne ut pc'er som står i gjestemodus! altså at du kun får bruke basisfunksjoner uten å få lov til å installere dine egne ekstra programmer.

 

Men forskjellene i dine krav og dine rettigheter iht forbrukerkjøpsloven er store fra det du skriver om her.

Lenke til kommentar
Kjøper jeg en PC som reklameres som en "kraftig spill-PC!!!", og velger å kjøpe denne fordi selger sier at da kan jeg spille de nyeste FPS-spillene med god grafikk og se på Blu-Ray-filmer, ja, så skal jeg få det fra lånePCen også, da det er dette PCen min er ment til å gjøre.

 

Anser du NOE som helst av dette som ett BEHOV, eller tror du det kanskje går mer under forlystelse?

 

God Jul :-D

 

Lattermild, men vennlig hilsen: Shamron.-

Lenke til kommentar
- Prøv punktet over 3-5 dager på rad dersom det skulle trenges.

-skulle punktet over ikke fungere, kom heller på en veldig travel juledag, gi dem en siste sjange til å omlevere i fred å ro, og skulle de fortsatt stå på sin sak, så er det bare å begynne å skjelle ut butikken, høylytt.

 

grunnen til dett er fordi det blir vanskeligere og vanskeligere å krangle med ansatte desto nermere du kommer til utleverings tidspunk. de som jober der gjør normal ikke annet en å krangle med kunder og er utrolig gode på det. Sjefer, spesielt butikksjef, godtar normalt veldig mye bare for å slippe å behandle kunder, da spesielt i større butikker. og dersom du blir høylytt med nedlatende komentarer om bedriftens service, så vil de alltd jobbe mye hardere for å finne en løsning.

 

En slik kunde ville jeg bedt gå ut av butikken og bedt han komme tilbake når han hadde roet seg ned og var saklig.

Svært sjeldent man kommer noe lengre med spyttkasting og slikt av den enkle grunnen at servicefolk, naturlig nokk, ikke gjør mer enn de absolutt må for å hjelpe slike folk. Man gidder ikke gjøre det lille ekstra for drittsekker :)

Jeg har flere slike kunder som deg, og jeg må si jeg hjelper heller de som stiller seg sympatisk til min jobb som mellomledd mellom kunde og verksted. Kunder som sier at de skjønner at det ikke er min feil at det tar lang tid setter jeg stor pris på og yter gjerne litt ekstra for å få kunden fornøyd.

Lenke til kommentar

Fint om dere som diskuterer rundt krav og specs på lånepc kan la være med dette, da det ikke har noe med trådstarters problem å gjøre etter hva jeg kan se :). Annet enn at de nekter å heve fordi han har lånepc selvfølgelig - men det er allikevel 2 forskjellige problemstilliger.

 

Trådstarter: Du har et soleklart krav på heving av kjøp, pengene igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...