embark Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) For en uke eller to siden slutta dieselmåleren på bilen min å funke, en MB 190D. Noen som har noen teorier om hvorfor? Nå står den bare på full tank... Vet ikke hvilken patent det er, så jeg kan ikke gi så mye mer info. EDIT: Viste seg at det bare var dårlig kontakt til flottøren. Takk til alle som ga tips. Endret 16. desember 2008 av Justin Credible Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Måler'n i tanken kan være gåen, ledningen fra wire til dashbordet kan ha detti av i en av endene, nåla kan rett og slett ha satt seg fast... Det er mye som kan ha skjedd. Men, siden den står på fullt hele tida, og den ikke har rørt seg, så tipper jeg på at det er flotøren i tanken som er gåen. Lenke til kommentar
embark Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Er det sånn at jeg kanskje må bytte hele tanken da, hvis det er måleren inne i tanken som er gåen? Skal sjekke wiren og nåla. Takk for tips. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Går nåla ned til null når du slår av tenninga? Da henger isåfall ikke den fast, og instrumentet virker som det skal. Vanligvis går nåla helt opp (full tank) om man holder ledninga til flottøren borti gods, og helt ned om man holder den løst i lufta. Virker det, så er giveren kaputt. Om nåla står på fullt når du kobler løs ledninga på giveren, selv om ledningsenden ikke har kontakt med gods, så kan det tyde på at ledningen er skadet og kortsluttet til gods et annet sted i kretsen. (eller at selve nåla sitter fast, men det gir jo mitt første spørsmål svar på..) Edit: tviler på du må bytte hele tanken, men du må muligens demontere den for å komme til å skifte giveren.. Endret 8. desember 2008 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå