Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

For mye magesyre

Gjest blæh2

Anbefalte innlegg

Har slitt litt før med sånne... "syre" oppstøt som kom sånn ca. 1 gang hver andre dag eller noe slik at jeg ikke ble noe plaget med det sånn sett og jeg tror det er ganske normalt.

Men nå i det siste, som f.eks. i dag våknet jeg av at det gjorde vondt å puste, pga. at det føles som magesyren holdt på å bruse over i magen. Følelsen sitter sånn ca. der ribb-beina møtes og blir til 1. Og er opp luftrøret til halsen ca.

Det er en sinnSYKT ubehagelig følelse men varer stort sett ikke lenge. Og det pleier å gå bedre når jeg får i meg masse vann ect.

Så jeg er ganske sikker på at det er magesyre nivået som er for surt eller for mye eller ett eller annet.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har ringt å bestilt legetime allerede jeg, men nå i før-jul's tiden er det mange gamle fruer og slikt som har booka seg fulle hus på legekontoret, så måtte vente helt til etter jul med time.

Og da hadde det vært greit med noe hjelp i mellomtiden.

Er ikke alltid like gøy og våkne opp og kjenne på kroppen at du holder på og boble over av magesyre. :p

Lenke til kommentar

Du kan kombinere w3ps og Tompsys råd.

Du kan kjøpe Zantac® (Ranitidin)på apoteket og blir mer "omtenksomt" med dine matvaner.

Spis "lett" til "kvelds." dvs. ikke kjøtt, ost eller mat med høy sukkerinnhold; etc: sjokolade osv.

Vaio :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...