Gjest blæh2 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Har slitt litt før med sånne... "syre" oppstøt som kom sånn ca. 1 gang hver andre dag eller noe slik at jeg ikke ble noe plaget med det sånn sett og jeg tror det er ganske normalt. Men nå i det siste, som f.eks. i dag våknet jeg av at det gjorde vondt å puste, pga. at det føles som magesyren holdt på å bruse over i magen. Følelsen sitter sånn ca. der ribb-beina møtes og blir til 1. Og er opp luftrøret til halsen ca. Det er en sinnSYKT ubehagelig følelse men varer stort sett ikke lenge. Og det pleier å gå bedre når jeg får i meg masse vann ect. Så jeg er ganske sikker på at det er magesyre nivået som er for surt eller for mye eller ett eller annet. Noen tips? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Kjøpe antihistamine H-2 blokkere (hvis det er pga. for høy saltsyreproduksjon)? Ring onkel lege. EDIT: har lest at protonblokkere er bedre, men kan ikke nok til å påstå noe som helst... Endret 8. desember 2008 av w3p Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Ja, har ringt å bestilt legetime allerede jeg, men nå i før-jul's tiden er det mange gamle fruer og slikt som har booka seg fulle hus på legekontoret, så måtte vente helt til etter jul med time. Og da hadde det vært greit med noe hjelp i mellomtiden. Er ikke alltid like gøy og våkne opp og kjenne på kroppen at du holder på og boble over av magesyre. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Tips nr 2 ved siden av antihistamin og protonhemmere; Ikke spis eller drikk noe annet enn vann 3-4 timer før du legger deg. Spis frokost isteden for å stappe før sengetid (dersom dugjør det). Det er sjelden en tom mavesekk bobler over. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Du kan kombinere w3ps og Tompsys råd. Du kan kjøpe Zantac® (Ranitidin)på apoteket og blir mer "omtenksomt" med dine matvaner. Spis "lett" til "kvelds." dvs. ikke kjøtt, ost eller mat med høy sukkerinnhold; etc: sjokolade osv. Vaio Endret 8. desember 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Mja, fant ut at det muligens kan være en halsbrann? Uansett så finenr jeg det vel ut, bedrer seg med vann så jeg vil tro matinntaket kan ha noe effekt. Tar til meg tipsene og prøver dette Takk for svar. Lenke til kommentar
loLpaTrol Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Prøv å kutte ut brus/juice/sterk mat en ukes tid og se om du føler deg bedre, hjalp for min del iallefall Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det kan vel være Gastroøsofageal reflukssykdom (GERD). Uansett vil jeg prøvd Pepcidduo som kan kjøpes uten resept på apoteket. Det er den som etter mine erfaring virker best, og jeg har prøvd det meste. Det vil si utenom resept belagte medisiner som Nexium. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå