rolfesne Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 har en wd mybook som ikke lenger fungerer.. når jeg setter i kontakten bare blinker den. når jeg setter den i min pc skjer det ingen ting!har prøvd å bytt usb kaben men den er helt død.kommer en svak tikke lyd fra den men ikke noe mere..noen som har vært borte i noe lignende?? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hvis den lager en tikkelyd når du prøver å lese fra den er nok disken skutt. Få tak på et analyseprogram og kontroller disken, jeg har hatt samme problemet med en Maxtor-disk før, løsningen min var å kjøre DBAN på disken. Så den kan muligens fortsatt reddes, men dataene dine er nok tapt. Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Du trenger nok ikke svartmale helt ennå Vises den i utforsker med stasjonsbokstav? Du kan isåfall da prøve getdataback som leser disken raw. Jeg gjorde det en gang og fant igjen så godt som alle filene:) Hvis ikke getdataback finner disken, står du nok foran et dyrt problem...hvis du hadde ting på den som er verdt myyyye, kan du jo prøve et av de data recovery-firmaene Hvilken WD er det? Hvis det er en 500 GB, er det en svakhet på de... har nettopp mistet en selv! Men den har ingen tikkelyd, tror det er S-ATA kontakten.. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 De fleste disker jeg har kommet over som tikker har en alvorlig feil, det er leserarmen som skipper over diskflaten som lager tikkelyden. Dermed er eneste løsning ofte å sweepe disken helt, og håpe den kan brukes videre etter dette. Men selvfølgelig, alt er jo mulig i dataverdenen! Lykke til, trådstarter. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Slik jeg forstår det er dette en ekstern disk, som muligens kan ha fått juling. Så det KAN være at selve disken er ødelagt. Jeg hadde en ekstern Mybook 1TB som plutselig mistet all data, så ville den ikke finne seg selv en stund, og så når den til slutt fant seg selv etter 5 minutter med bare blinking og tikking viste det seg at den ville ha bare USB1 fart. Så jeg reiv i stykker det eksterne kabinettet og satte disken i maskinen, og den fungerte perfekt som en hviken som helst annen 1TB Green Caviar SATA disk. Har en annen ekstern 1TB mybook essential som har fungert helt fint i over et år, så vil tippe den som gikk dukken etter 3-4 månder bare var en statistisk unormalitet. Har du prøvd å ta disken ut av kabinettet og koble den til PC over SATA? Det kan være at selve adapteret i det eksterne kabinettet har streiket, slik som min gjorde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå