Gå til innhold

10 grunner for hvorfor pro gaming suger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

han er en idiot som mangler visjoner, skjønner ikke at gamespy ville host'e no slikt møl på sidene sine. Selv om han syntes at spill er noe du koser deg med sammen med venner i sofaen, så har faktisk verden kommet litt lenger. Alle argumentene hans er bare subjektive meninger, slik som : "it's no fun" og " this is lame" blablabla..

Lenke til kommentar

Jeg synes han har et poeng. Hva er egentlig vitsen med profesjonell spilling? Ikke er det gøy å se på, ikke er det sunt, ikke blir du berømt på det (vel, du blir kanskje berømt blant entretresjuerne der ute, men er det egentlig noe å strebe etter? :roll: ). Mange drømmer sikkert om en karriere som pro-gamer, men tenk etter litt: Vil du virkelig å sitte og spille det samme spillet i flere timer hver dag for å bli best? Vil du glemme alt som heter fysisk aktivitet så du får mer tid foran PC-en? Og ikke minst: Vil du legge bort alle de andre favoritt-spillene dine for å trene på ett enkelt?

For meg er svarene enkle: Nei, nei og nei.

Lenke til kommentar

For min del så syntes jeg at sport er kjedelig å se på, jeg vil ikke svette på et treningsenter og vil ikke ofre noe tid på å komme i bedre form. Men jeg har ikke skrevet et innlegg om hvor latterlig idrett er for det. For jeg har skjønt at det blir basert på hva jeg syntes og foretrekker, ikke generelle fakta.

(forresten så syntes jeg at pro-gaming er artig å se på)

Lenke til kommentar
Pro-Gaming KAN være gøy å se på (da snakker jeg om spillet, ikke å sitte å se på spillerne).  

Jeg vurderer selv å slutte skolen neste år å satse proff CS karriere...

Der har vi et godt eksempel, for det finnes faktisk mange som slutter på skolen for å spille deres favorittspill. Dette virker for meg helt på tryne. Unnskyld meg men hva faen er det du tenker på ?

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg sport som underholdning er tøv, og da inkluderer jeg gjerne dataspill, (selv om jeg, siden jeg har stor interesse for nettopp dataspill langt heller kunne tenke meg å se onlinematcher enn fotballkamper), men fyren har ekstremt hullete argumenter. Nesten alle argumentene hans for at dataspill ikke er sport gjelder for flere "aksepterte" idretter også:

10: "Competitive Gaming is Not a Sport "

Her kan vi dra frem sjakkargumentet igjen. Dataspilling på høyt nivå kan være minst like fysisk utmattende som sjakk.

9: "It’s No Fun to Watch "

Vel, selv synes jeg som sagt dataspillkamper er langt mer underholdende enn fotballkamper. Hva som er morsomt å se på er svært subjektivt.

8: "The Games Keep Changing"

Reglene i mange idrettsgrener skifter også. Noen som husker når tilbakespill til keeper fortsatt var lov?

7: "Online Leagues Don’t Work"

Sånt kan rettes opp, eventuelt kan de store kampene arrangeres i kontrollerte situasjoner. Trangsynte fjomp.

6: "Pro Gamers Have No Personality"

Det har stort sett ingen proffesjonelle idrettsutøvere.

5: "There’s No Mainstream Appeal"

Hadde dataspill blitt dekket i media ville dette skapt en seerbase. Å påstå at professjonelle dataspill ikke ville ha seerpotensiale virker dumt, særlig med tanke på hvor mange som spiller selv ( i forhold til aktive utøvere i forhold til tilhengere i andre idretter).

4: "Rules are Inconsistent "

Så gjør dem konsistente. Værre er det ikke.

3: "Too Many Leagues"

Dette er også problematikk sportsverdenen har blitt rammet av. Jeg tror ikke det er noe enormt problem.

2: "The Pro Community is Too Serious"

Og det er ikke proffesjonell idrett? Neivel? Og hvilke idretter har du fulgt med på? Selv curling er jo dødsseriøst for pokker.

1: "Games Are Supposed to Be Fun!"

Godt poeng, men det skulle fotball, amerikansk fotball, slåball, basketball, høydehopp, sykling og alt det andre være også.

Lenke til kommentar

Jellyfisk: Der knuste du alle argumentene på en glimmrende måte :woot: Men selv om sjakk er sport, er det vell ikke mange som følger med!

Kunne tenkt meg å ha vært en pro-gamer i ett par år og fått litt spenn på fritidsinteressen :p !

Lenke til kommentar

Hva er galt med å kombinere hobby med jobb?! Hvis jeg selv hadde vært såpass dreven, så hadde det vært fint å spe på med litt ekstra cash :)

Jeg får mistanke om at slike kritikere egentlig ser seg lei av å bli feid av banen når de møter på pro-gaming motstandere, fx. på ffa-servere, og at det blir lett å dekke til sin egen utilstrekkelighet ved å hakke på andre :shrug:

Lenke til kommentar

Hmmm... Mulig jeg tok feil i det om at det ikke er gøy å se på. Virker som det er mange som liker det. Når jeg tenker meg om, så kan jo det meste være bra titte-på-underholdning på høyt nok nivå. Selv hadde jeg det topp under OL-finalen i curling. :yes:

Men jeg synes fortsatt at pro-gaming er litt tåpelig. Idrett som fotball, tennis og 100 m sprint er bra for kroppen. Å sitte foran en PC-skjerm og spille er overhodet ikke bra for kroppen. Jeg håper egentlig ikke at spilling skal bli en stor sport, for den gjennomsnittlige helsetilstand synker allerede faretruende.

Lenke til kommentar
Idrett som fotball, tennis og 100 m sprint er bra for kroppen. Å sitte foran en PC-skjerm og spille er overhodet ikke bra for kroppen. Jeg håper egentlig ikke at spilling skal bli en stor sport, for den gjennomsnittlige helsetilstand synker allerede faretruende.

Fotball, tennis og 100m sprint er overhodet ikke bra for kroppen... Fotballspillere klarer såvidt å gå når de passerer 40-50år, tennis folk sliter med kneskader, sprintere sliter nok også med slitasjeskader. Syklister som slutter å sykle kan risikere at hjertet stopper opp når de sover middag. hvilepuls ned mot 10-20... no good.

Ingen ekstreme bevegelser/posisjoner er bra for kroppen, og med det mener jeg egentlig at en hobbynerd som mosjonerer en gang i blandt lever et sunnere liv enn både pro-gamere og premier league fotballspillere.

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...