Andie93 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei! I dag fikk vi i oppgave i å finne ut ting om jødedommen. Dette er hva vi skulle finne ut: 1. Fakta om religionen med hovedvekt på hellige tekster. 2. Synet på gud 3. Synet på mennesket 4. Synet på det onde 5. Ritualer 6. Rent/urent 7. Englebegrepet (står om det i boka vår) 8. Likhetstrekk og forskjeller med andre religioner Fint om dere tar med kilder hvis dere finner det på nettet Takker for svar Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 1. Ikke tro at noen kommer til å gjøre hele oppgaven for deg. 2. Skole og leksehjelp-forumet er her. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Så hvis jeg hadde sakt at dette var ting jeg lurte på og ikke sakt at det var en skoleoppgave så hadde det vært greit? Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Så hvis jeg hadde sakt at dette var ting jeg lurte på og ikke sakt at det var en skoleoppgave så hadde det vært greit? Ja, men du har nok forspilt den sjangsen nå Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Så hvis jeg hadde sakt at dette var ting jeg lurte på og ikke sakt at det var en skoleoppgave så hadde det vært greit? Er VELDIG enkelt å søke etter jøde/jews på google eller wikipedia. Får masse informasjon da... Latskap er no' dritt! Lenke til kommentar
spellbound Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Mange her har da allerede vært elever i skolen for mange år siden. Det er du som skal lære noe, ikke vi gamlinger. Den gangen var det atskillig mer arbeid som krevdes for å finne ut av ting på egen hånd. Selv måtte jeg innom biblioteket og lete etter bøker og bla i gamle leksikon hver gang jeg skulle skrive en oppgave. Nå er jo alt du trenger å gjøre å gå inn på www.wikipedia.org. Dette klarer du. Endret 8. desember 2008 av spellbound Lenke til kommentar
TSP Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Dette er vanskelige spørsmål å svare på. For svarer man riktig etter det som er politisk korrekt, og det lærere og myndigheter vil høre, så blir det løgn. Og svarer man riktig, ut fra det som er sannheten, så blir man utskjelt og uthengt som løgner og nazist, eller får dårlige karakterer. Eller evt. mister jobben. Mange er også blitt drept fordi de sa sannheten om jødene og jødedommen. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jødedommens menneskesyn er at jøder er mennesker, ikke.jøder er Goyim, som betyr kveg. Dette, samt deres syn på Gud ol. kan leses her http://www.come-and-hear.com/dilling/ Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Fikk 4+ :O Da skrev du vel bare hyggelige ting, slik som lærerne i dag elsker å høre. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg dro en spøk, men den dro ned på karakteren. Læreren vi hadde har utdanning i kirka og er veldig kristen. Jeg synes ikke det er den beste person å ha i rle da. Men hu er snill og grei, så det går nok bra. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg dro en spøk, men den dro ned på karakteren. Læreren vi hadde har utdanning i kirka og er veldig kristen. Jeg synes ikke det er den beste person å ha i rle da. Men hu er snill og grei, så det går nok bra. Vel, hun virker ikke som den beste nei. Men du må for all del ikke fortelle sannheten om jødene, for da blir du hengt, og får dårlige karakterer.Hold deg til den propagandaen du lærer på skolen. sannheten om jødene og jødedommen kan du lære når du er ferdig på skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå