Gå til innhold

Nytt norsk flagg og andre "problemer"

Nytt flagg?  

72 stemmer

1. 1. Kunne du tenkt deg et nytt norskt flagg?

• Ja
      18
    • Nei
      54

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vårt flagg skal ikke byttes, vi skal beholde vår kulturelle tradisjon og la flagget svaie i vinden for evig tid!

Og i de tyske rasistbutikkene!

1165135837440_678.gif

Litt rart at en nynazistisk organisasjon ønsker å bruke et kristent flagg?

Hvorfor det? De tyske soldatene under annen verdenskrig hadde kristne kors som en del av uniformen og Hitler samarbeidet med den katolske kirken.

Lenke til kommentar
Roberteh: Flagget vårt blir nok ikke stående slik det er nå til evig tid. Selv om dere konservative liker å beholde ting slik som de er så er i hele verden i konstant forandring og når ting forandres er bare et spørsmål om tid.

Det er ikke behov for å forandre flagget. Flagget er flott som det er, det trenger ikke å gjøres noe med. Behold flagget slik det er!

Lenke til kommentar

Synes ikke spørsmålet i pollen var helt entydig. Jeg svarte "nei", fordi jeg synes vårt norske flagg er fint og har ikke noen spesiell interesse av å bytte det ut på det våværende tidspunkt, men jeg kan forsåvidt fint forestille meg at jeg ville være for et bytte om det kom et veldig godt forslag med tilhørende gode argumenter.

Lenke til kommentar
Nesten 1/3 ønsker nytt norsk flagg så langt, overraskende mange.

Den pollen har like mye informasjonsverdi som en dampende kuruke. Den ber om å bli misbrukt og misforstått, og det regner jeg også med var formålet med den når den ble opprettet, akkurat som tråden den ligger i.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Personlig så er jeg imot hele flagg-ideen, så det beste synes jeg ville vært å hatt flaggbål hvor man kvittet seg med slike nasjonalistiske symbol.

Når det er sagt så er det to grove feil i vårt fargede tøystykke som kalles flagg:

Det første er korset, hvor man blander stat, kristendom og nasjonalisme i en farlig suppe.

Stat og kirke bør skilles så fort som mulig, og da kan man ikke ha kristne stempel på landets tøystykke.

Da hadde det vært bedre å kopiert usa`s system med f.eks en stjerne for hvert fylke eller noe slikt.

Det andre er fargevalget, som er valgt for å minne oss på at vi var under svensk og dansk herredømme i lang tid.

nå var sikkert ikke det noen dum idet, og det burde vi vel gått tilbake til....men hvis vi skal frigjøre oss så burde man ikke valgt akkurat de fargene.

Det er som om Israel skulle valgt rødt, gult og svart i flagget sitt for å minnes de tyske handlinger under 2. verdenskrig......meningsløst og forhånende!!!!

Skulle man laget et nytt kart idag, kunne man valgt 3 symboler som står for hva vi kan vise turistene idag:

En sprøyte, som symboliserer alle narkomane

En hore, som symboliserer alle prostituerte

En knyttneve, som symboliserer gatevolden

Smell disse symbolene over et nasjonalromantisk motiv med fjord og fjell og vips så har man ett oppdatert flagg som passer mye bedre til norge idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...